С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 1 апр 2018, 11:29, 3938 прочитания

Британската модна верига Next свива продажбите и печалбата

Компанията е изправена пред най-големите предизвикателства за последните 25 години

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Главният изпълнителен директор на британския производител на бельо и дрехи Next - лорд Саймън Улфсън, определи 2017 г. като "най-предизвикателната за последните 25 години", съобщава Bloomberg. Изявлението на Улфсън съпроводи публикуването на финансовите резултати на компанията.

Финансовите резултати


Общите приходи на компанията за 2017 г. са намалели с 0.5%, достигайки 4.1 млрд. паунда. До голяма степен този спад в продажбите се дължи на по-слабо представяне на физическите магазини от веригата, които поне за момента съставляват по-голямата част от бизнеса на Next. Годишните приходи от физическите продажби са отчели спад от 8% и са били 2.1 млрд. паунда, спрямо 2.3 млрд. паунда през 2016 г.

В резултат на това, печалбата преди облагане с данъци на компанията е намаляла с 8.1% до 726 млн. паунда, въпреки че приходите от онлайн продажби са нараснали с 9.2% до 1.9 млрд. паунда. Това, отчита Улфсън, е втора поредна година на спад в печалбите на компанията, което до голяма степен според изпълнителния директор се дължи както на по-слабо пазарно търсене на облекло, така и на важни маркетингови и продуктови грешки от страна на компанията.

Трудностите на производителите в средния ценови диапазон



Специалисти в областта на търговията на дребно затвърждават наблюденията на Улфсън, показвайки, че търговците на дребно опериращи в средния ценови диапазон, се намират в изключително трудна позиция, докато потребителските предпочитания се изместват към по-евтини брандове или такива, които по-бързо въвеждат актуалните модни тенденции в продуктовите си линии. Наред с това, все по-ефективната онлайн търговия осигурява достъп до много чуждестранни брандове, които предлагат сходно качество при по-ниски цени. "Средният пазар страда и трудно би възвърнал позициите си", обяснява Кейт Хардкасъл от консултантската компания Insight with Passion за BBC.

"Особено забележим е възходът на брандове като Primark при дискаунтърите и Asos и Zara в областта на модно-ориентираните производители, докато потребителят цялостно все повече се влияе от Instagram и социалните мрежи.", обяснява Хардкасъл. "Тове е прекалено голямо предизвикателство за утвърдените компании като Next, които трудно биха въвели промяна в начина, по който винаги са продавали", добавя анализаторката.

Трудностите, изпитвани от търговците на дребно, опериращи в средния ценови диапазон, се наблюдават не само в модната индустрия, но и в други сфери на икономиката. И производителят на играчки Toys R Us, и Maplin се намират в затруднено положение, доближавайки се до несъстоятелност. Модната верига New Look миналата седмица подписа споразумение с кредиторите си за закриване на 60 магазина във Великобритания и съкращаването на 1000 работни места.

В хранителния сектор, Jamie’s Italian, веригата за бургери Byron и Prezzo закриват магазини и освобождават персонал.

На свой ред от Next заявиха, че планират да въведат по-гъвкави маркетингови стратегии, с които да преодолеят стагнацията, в която се намира компанията. Очевидно и инвеститорите смятат, че компанията ще успее да осъществи намеренията си, след като акциите на Next поскъпнаха със 7%, достигайки 49.53 паунда за брой.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

По торбичката посрещат 6 По торбичката посрещат

Комуникационната поука от колажите на Красимир Каракачанов с торбичката на Billa

21 яну 2020, 4542 прочитания

Най-динамичните компании за машини и оборудване: Отличниците са тук Най-динамичните компании за машини и оборудване: Отличниците са тук

Общите приходи в секторната класация в "Гепард" са скочили с над 68% до 263 млн. лв.

21 яну 2020, 783 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Най-големите обществени поръчки през седмицата

Правителството обяви търг за продължаване на софтуерното осигуряване за програмни продукти на "Майкрософт"; Столичната община търси фирми за ремонт на училища и детски градини

Още от Капитал
Каратисти в текстилна фабрика

"Албена" продаде бившия завод за памучни прежди "България 29". Купувачът "РС Билд" ползва за целта 9.5 млн. евро кредит от ЦКБ

Първи борсов тест за 2020

Интересът към предложените 14% от акциите на "Телелинк" в края на януари, ще е показателен за апетита на инвеститорите

Най-печелившите взаимни фондове за 2019 г.

Българските инвестиционни схеми реализираха много успешна година, а чуждите борси са основният източник на печалби

По Scala-та на добрия вкус

Как домашните рецепти за сладки и соленки на Калина Иванова се превърнаха в продукти за масовия пазар

Ново място: Sweet and Lemon

От сурови торти до сaндвичи с омлети и specialty кафе

Зеленият път

Как неизползваните жп линии в София може да се превърнат във велоалеи и пешеходни зони

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10