Британската модна верига Next свива продажбите и печалбата
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Британската модна верига Next свива продажбите и печалбата

Ръстът на приходите от онлайн продажби не е успял да компенсира спада в продажбите от физическите магазини на Next.

Британската модна верига Next свива продажбите и печалбата

Компанията е изправена пред най-големите предизвикателства за последните 25 години

4098 прочитания

Ръстът на приходите от онлайн продажби не е успял да компенсира спада в продажбите от физическите магазини на Next.

© Reuters


Главният изпълнителен директор на британския производител на бельо и дрехи Next - лорд Саймън Улфсън, определи 2017 г. като "най-предизвикателната за последните 25 години", съобщава Bloomberg. Изявлението на Улфсън съпроводи публикуването на финансовите резултати на компанията.

Финансовите резултати

Общите приходи на компанията за 2017 г. са намалели с 0.5%, достигайки 4.1 млрд. паунда. До голяма степен този спад в продажбите се дължи на по-слабо представяне на физическите магазини от веригата, които поне за момента съставляват по-голямата част от бизнеса на Next. Годишните приходи от физическите продажби са отчели спад от 8% и са били 2.1 млрд. паунда, спрямо 2.3 млрд. паунда през 2016 г.

В резултат на това, печалбата преди облагане с данъци на компанията е намаляла с 8.1% до 726 млн. паунда, въпреки че приходите от онлайн продажби са нараснали с 9.2% до 1.9 млрд. паунда. Това, отчита Улфсън, е втора поредна година на спад в печалбите на компанията, което до голяма степен според изпълнителния директор се дължи както на по-слабо пазарно търсене на облекло, така и на важни маркетингови и продуктови грешки от страна на компанията.

Трудностите на производителите в средния ценови диапазон

Специалисти в областта на търговията на дребно затвърждават наблюденията на Улфсън, показвайки, че търговците на дребно опериращи в средния ценови диапазон, се намират в изключително трудна позиция, докато потребителските предпочитания се изместват към по-евтини брандове или такива, които по-бързо въвеждат актуалните модни тенденции в продуктовите си линии. Наред с това, все по-ефективната онлайн търговия осигурява достъп до много чуждестранни брандове, които предлагат сходно качество при по-ниски цени. "Средният пазар страда и трудно би възвърнал позициите си", обяснява Кейт Хардкасъл от консултантската компания Insight with Passion за BBC.

"Особено забележим е възходът на брандове като Primark при дискаунтърите и Asos и Zara в областта на модно-ориентираните производители, докато потребителят цялостно все повече се влияе от Instagram и социалните мрежи.", обяснява Хардкасъл. "Тове е прекалено голямо предизвикателство за утвърдените компании като Next, които трудно биха въвели промяна в начина, по който винаги са продавали", добавя анализаторката.

Трудностите, изпитвани от търговците на дребно, опериращи в средния ценови диапазон, се наблюдават не само в модната индустрия, но и в други сфери на икономиката. И производителят на играчки Toys R Us, и Maplin се намират в затруднено положение, доближавайки се до несъстоятелност. Модната верига New Look миналата седмица подписа споразумение с кредиторите си за закриване на 60 магазина във Великобритания и съкращаването на 1000 работни места.

В хранителния сектор, Jamie’s Italian, веригата за бургери Byron и Prezzo закриват магазини и освобождават персонал.

На свой ред от Next заявиха, че планират да въведат по-гъвкави маркетингови стратегии, с които да преодолеят стагнацията, в която се намира компанията. Очевидно и инвеститорите смятат, че компанията ще успее да осъществи намеренията си, след като акциите на Next поскъпнаха със 7%, достигайки 49.53 паунда за брой.

Главният изпълнителен директор на британския производител на бельо и дрехи Next - лорд Саймън Улфсън, определи 2017 г. като "най-предизвикателната за последните 25 години", съобщава Bloomberg. Изявлението на Улфсън съпроводи публикуването на финансовите резултати на компанията.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    bretschneider avatar :-|
    bretschneider

    Няма какво да ме учуди, надценени дрешки със посредсвен дизайн...


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Игри без граници

Игри без граници

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK