С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
9 1 апр 2018, 9:27, 4561 прочитания

Renault и Nissan обмислят да се слеят в една компания

Сключването на сделката може да се затрудни поради нуждата от одобрението й от френското и от японското правителства

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Инфографика

Движение на акциите на Renault

Увеличаване

След две десетилетия на партньорство автомобилните гиганти Renault и Nissan Motor планират да обединят усилията си и да се слеят в една компания, съобщава Bloomberg, позовавайки се на свои източници. Потенциалната сделка ще създаде корпорация с общи акции, които ще се търгуват на фондовите пазари. В момента френската Renault притежава 43% от Nissan, а японският производител има 15% в партньора си. Източниците на агенцията твърдят, че настоящият ръководител на двете компании Карлос Гон е начело на преговорите и ще поеме управлението на евентуалното бъдещо обединение.

Мотивите


Стъпката идва в отговор на прехода към по-екологични превозни средства, натоварващ автомобилните компании с все по-големи разходи. Освен това сложната структура на съюза не се възприема добре от инвеститорите. През 2016 г. към групата заради финансови проблеми беше прибавена и друга японската компания - Mitsubishi Motors, а френското правителство държи 15% дял в Renault.

Ако се стигне до сделка, глобалните лидери в момента - Volkswagen и Toyota, ще трябва да се изправят срещу един по-силен конкурент в лицето на новия автомобилен гигант. Според запознати, двете страни обсъждат възможността за сделка, в рамките на която Nissan ще даде на акционерите в Renault дял и в новата структура. Акционерите на японската компания също ще получат акции в замяна на своите притежания. Източниците твърдят, че не е изключено новата компания да задържи централите си както в Япония, така и във Франция.

Въпреки че от двете компании не пожелаха да коментират иформацията за сливането, наричайки я спекулативна, акциите и на двете веднага скочиха. След изтичането на новината в четртък акциите на Renault се повишиха с над 8%, достигайки до най-високото си ниво от повече от десетилетие, като пазарната капитализация достигна 29 млрд. евро (36 млрд. долара). Акциите на Nissan отбелязаха по-слабо повишение – 0.5%, но през последната година са загубили от почти 2%, с което пазарната й капитализация е 4.6 трлн. йени (43 млрд. долара).



Тежки регулаторни одобрения

Сключването на сделка може да се окаже тежка задача поради нуждата от одобрението й от френското и от японското правителства, които биха могли да оспорват и акционерното разпределение в общата компания. Френското правителство държи 15% в Renault и може да не е съгласно да се откаже от контрола си в компанията или да отслаби позициите си в нея. Властите в Париж, както и в Токио, ще трябва да одобрят споразумението и не е изключено да имат непреклонни позиции за това къде да се намира основната централа на новата компания. Едната от възможностите е да бъде в Лондон или Холандия.
Според източниците, цитирани от Bloomberg, още не се е стигнало до окончателно решение, а преговорите, продължаващи вече няколко месеца, може и да не приключат със сделка.

По-рано през март Reuters съобщи, че Nissan обсъжда евентуалното закупуване на по-големия дял от акциите на френското правителство в Renault. Групата Renault-Nissan отново отказа коментар по темата.
Гон обеща да подсигури партньорството между двете компании, като заяви през февруари, че те ще разработят план, за да "направят алианса необратим".

Партньорите са си поставили високи цели. Групата очаква да продаде 14 млн. автомобила през 2022 г. от 10.6 млн. през 2017 г.За сравнение през миналата година най-големите й конкуренти в лицето на Volkswagen и Toyota са продали съответно 10.7 млн. и 10.4 млн. броя. Миналия месец Гон потвърди, че Япония не би позволила по-тясно сътрудничество между компаниите, ако Франция остане акционер, но той няма да се меси в решението на Токио.
Партньорството между двете компании съществува от далечната 1999 г., но не винаги е било леко. Първоначално Renault инвестира близо 5 млрд. евро в Nissan, в момент когато японската компания е близо до фалит. В момента групата е сред трите най-големи по продажби на автомобили.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Растежът на "А1 България" продължава и през второто тримесечие Растежът на "А1 България" продължава и през второто тримесечие

Приходите на телекома нарастават с 4%, а печалбата - с над 9%

17 юли 2019, 656 прочитания

Nestle създава нов шоколад без добавена захар Nestle създава нов шоколад без добавена захар

Новият метод може да намали количеството захар в шоколада с до 40%

17 юли 2019, 973 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Facebook е знаела, че приложението за данни е можело да ги продава на трети страни

Социалната мрежа автоматично приема актуализации и никой служител на Facebook не е видял обновените правила на приложението

София провали идеята за велоконцесия

Сбъркана философия в основата й превърна конкурса в битка за рекламни площи на няколко играчи в бранша

Откриване, закриване и нови въпросителни около "Исторически парк"

Дружеството зад парка официално смени собствеността си, а сред акционерите изплуват познати имена

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

20 въпроса: Невена Дишлиева-Кръстева

През последните години издателството й ICU разнообрази литературната сцена с важни имена, заглавия и теми

Тарантино и другите

По-интересните заглавия от ваканционния афиш