С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
  • K:Reader - изданията
9 1 апр 2018, 9:27, 4634 прочитания

Renault и Nissan обмислят да се слеят в една компания

Сключването на сделката може да се затрудни поради нуждата от одобрението й от френското и от японското правителства

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Инфографика

Движение на акциите на Renault

Увеличаване

След две десетилетия на партньорство автомобилните гиганти Renault и Nissan Motor планират да обединят усилията си и да се слеят в една компания, съобщава Bloomberg, позовавайки се на свои източници. Потенциалната сделка ще създаде корпорация с общи акции, които ще се търгуват на фондовите пазари. В момента френската Renault притежава 43% от Nissan, а японският производител има 15% в партньора си. Източниците на агенцията твърдят, че настоящият ръководител на двете компании Карлос Гон е начело на преговорите и ще поеме управлението на евентуалното бъдещо обединение.

Мотивите


Стъпката идва в отговор на прехода към по-екологични превозни средства, натоварващ автомобилните компании с все по-големи разходи. Освен това сложната структура на съюза не се възприема добре от инвеститорите. През 2016 г. към групата заради финансови проблеми беше прибавена и друга японската компания - Mitsubishi Motors, а френското правителство държи 15% дял в Renault.

Ако се стигне до сделка, глобалните лидери в момента - Volkswagen и Toyota, ще трябва да се изправят срещу един по-силен конкурент в лицето на новия автомобилен гигант. Според запознати, двете страни обсъждат възможността за сделка, в рамките на която Nissan ще даде на акционерите в Renault дял и в новата структура. Акционерите на японската компания също ще получат акции в замяна на своите притежания. Източниците твърдят, че не е изключено новата компания да задържи централите си както в Япония, така и във Франция.

Въпреки че от двете компании не пожелаха да коментират иформацията за сливането, наричайки я спекулативна, акциите и на двете веднага скочиха. След изтичането на новината в четртък акциите на Renault се повишиха с над 8%, достигайки до най-високото си ниво от повече от десетилетие, като пазарната капитализация достигна 29 млрд. евро (36 млрд. долара). Акциите на Nissan отбелязаха по-слабо повишение – 0.5%, но през последната година са загубили от почти 2%, с което пазарната й капитализация е 4.6 трлн. йени (43 млрд. долара).



Тежки регулаторни одобрения

Сключването на сделка може да се окаже тежка задача поради нуждата от одобрението й от френското и от японското правителства, които биха могли да оспорват и акционерното разпределение в общата компания. Френското правителство държи 15% в Renault и може да не е съгласно да се откаже от контрола си в компанията или да отслаби позициите си в нея. Властите в Париж, както и в Токио, ще трябва да одобрят споразумението и не е изключено да имат непреклонни позиции за това къде да се намира основната централа на новата компания. Едната от възможностите е да бъде в Лондон или Холандия.
Според източниците, цитирани от Bloomberg, още не се е стигнало до окончателно решение, а преговорите, продължаващи вече няколко месеца, може и да не приключат със сделка.

По-рано през март Reuters съобщи, че Nissan обсъжда евентуалното закупуване на по-големия дял от акциите на френското правителство в Renault. Групата Renault-Nissan отново отказа коментар по темата.
Гон обеща да подсигури партньорството между двете компании, като заяви през февруари, че те ще разработят план, за да "направят алианса необратим".

Партньорите са си поставили високи цели. Групата очаква да продаде 14 млн. автомобила през 2022 г. от 10.6 млн. през 2017 г.За сравнение през миналата година най-големите й конкуренти в лицето на Volkswagen и Toyota са продали съответно 10.7 млн. и 10.4 млн. броя. Миналия месец Гон потвърди, че Япония не би позволила по-тясно сътрудничество между компаниите, ако Франция остане акционер, но той няма да се меси в решението на Токио.
Партньорството между двете компании съществува от далечната 1999 г., но не винаги е било леко. Първоначално Renault инвестира близо 5 млрд. евро в Nissan, в момент когато японската компания е близо до фалит. В момента групата е сред трите най-големи по продажби на автомобили.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

JPMorgan с по-висока от очакваното печалба за третото тримесечие JPMorgan с по-висока от очакваното печалба за третото тримесечие

Поделението за инвестиционно банкиране на най-голямата американска банка също се представя над очакванията

16 окт 2019, 358 прочитания

Забавеният рестарт на "Неохим" Забавеният рестарт на "Неохим"

Производството на торове все още не е започнало след спирането за планов ремонт, но решение се очаква скоро

16 окт 2019, 708 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Facebook е знаела, че приложението за данни е можело да ги продава на трети страни

Социалната мрежа автоматично приема актуализации и никой служител на Facebook не е видял обновените правила на приложението

Доктор Ружа и пътят на милиардите

Само до есента на 2016 г. схемата OneCoin е събрала над 3.3 млрд. eвро, а печалбата е над 2 млрд. евро

Ново време за "Славянска беседа"

Двама френски предприемачи са купили 2 хил кв. м за близо 3 млн. евро, за да направят офиси и споделено простраство

Арабският пробив на IPS

Българската семейна компания "Интернешънъл пауър съплай" завърши ключов проект за Saudi Aramco

Формулата на Манолова: кмет-омбудсман

Обещанието за допитване до хората по всички важни въпроси носи предизборни дивиденти, но и рискове от прекомерни очаквания и блокажи

Надежда за "Ирина"

Режисьорката Надежда Косева преплита темите за женската сила и клаустрофобията на малкия град в новия си филм

Другари срещу "хулигани"

Изложба изследва хомосексуалността в България по време на комунизма