Facebook спира достъпа до данни на трети страни (обновена)

Засега не е ясно как това ще повлияе на рекламните приходи

Услугата за събиране на данни за рекламодателите беше пусната през 2013 г. като част от споразумение между социалната мрежа и големи брокери на данни
Услугата за събиране на данни за рекламодателите беше пусната през 2013 г. като част от споразумение между социалната мрежа и големи брокери на данни    ©  Reuters
Услугата за събиране на данни за рекламодателите беше пусната през 2013 г. като част от споразумение между социалната мрежа и големи брокери на данни
Услугата за събиране на данни за рекламодателите беше пусната през 2013 г. като част от споразумение между социалната мрежа и големи брокери на данни    ©  Reuters
Услугата предоставяше подробни данни за потребителското поведение – какво купуват хората, къде пазаруват, здравни профили, доходи и т.н., и беше неразделна част от рекламната екосистема на Facebook.

След скандала с изтичането на данни и Cambridge Analytica Facebook въвежда промени в правилата за ползване. Компанията ще премахне опциите за насочване на рекламите, които разчитат на потребителски данни от трети страни, като Acxiom, Oracle Data Cloud, Experian, Epsilon и други, съобщава онлайн изданието AdAge. Facebook коригира настройките за сигурността на данните в своята услуга в сряда, като даде на потребителите по-лесен контрол над личните им данни. FB Quotes by TradingView


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се