С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 3 апр 2018, 15:34, 10183 прочитания

Lidl избра България за IT центъра си за развойна дейност

Заетите в него засега са 25, но предстои да бъдат назначени още близо 100 души

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Lidl откри в София високотехнологичен IT център за развойна дейност. Той ще обслужва всички държави, в които веригата оперира. Заетите в новата структура - Lidl Digital, засега са 25, но предстои да бъдат назначени още близо 100 души в екипа, съобщиха от "Лидл България".

За всички Lidl държави


Lidl Digital ще отговаря за ключови IT проекти на международната верига. Основната дейност на центъра ще бъде разработването на специфични платформи, системи и решения за онлайн търговията като нова и допълваща посока на сегашния стационарен бизнес на веригата.

Центърът е структура към "Лидл България", но ще комуникира с централата на групата в Германия. Компанията избра страната ни след надпревара между няколко европейски държави заради успешното присъствие на "Лидл България" в региона, наличието на висококвалифицирани IT специалисти и динамичното развитие на IT сектора, съобщиха от българското дружество.

Lidl има такива центрове и в Германия, Испания и Румъния.



Онлайн търговия в бъдеще

"Факт е, че онлайн пазаруването навлиза все по-активно. От днес гледано обаче едва ли ще изпреварим 5-годишен период за въвеждането му при нас", заяви в интервю за "Капитал" Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на "Лидл България".

Според нея тази стъпка изисква сериозна подготовка, свързана с покриването на множество изисквания и цялостна реорганизация на работните процеси. "За да навлезем в онлайн търговията, трябва да сме абсолютно сигурни, че можем да гарантираме тези качество и свежест на продуктите по начина, по който ги гарантираме в момента в стационарните ни магазини. Едновременно с това в онлайн бизнеса говорим за съвсем различна логистика – налице е и сериозно разходно перо. Трябва да има капацитет на натовареност, не може да направим инвестиция за милиони, трябва да се види мащабът на модела и тогава да тръгнем да го реализираме", коментира Милена Драгийска.

Пазаруването в интернет е и въпрос на народопсихология. "За 2016 едва 11% от българите са поръчвали нещо по интернет, а поръчката на храни по-скоро се свежда до поръчка на вечеря от "Бгменю", отколкото до поръчка на хранителни продукти. За тази година, доколкото разбрах, числата са достигнали 30%", обобщи Милена Драгийска.

Засега единствената верига в хранителния сектор в страната, която предлага и развива електронна търговия, е "Фантастико".
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Fintech Summit 2020: За развитие на финтех сектора в България е нужна и промяна в мисленето Fintech Summit 2020: За развитие на финтех сектора в България е нужна и промяна в мисленето

Главният изпълнителен директор на "Сирма бизнес консултинг" Цветомир Досков за спирачките и стимулите пред сектора

20 фев 2020, 216 прочитания

Росен Даскалов: Планираме да излезем на борсата през април Росен Даскалов: Планираме да излезем на борсата през април

Собственикът на "Син карс индъстри" пред "Капитал"

20 фев 2020, 234 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Веригата Handy затвори, след като изгуби договора си с "Мобилтел"

Търговците, специализирани само в продажба на телефони, почти изчезнаха, защото пазарът се държи от телеком операторите

Още от Капитал
Драмата с ТЕЦ "Марица-изток 2" - дълга, скъпа и опасна

Каквито и действия да се предприемат, те ще бъдат закъснели, ще струват скъпо и може да доведат до нови проблеми в сектора

Малайзийски полет към село Щръклево

Община Русе даде предварително съгласие да продаде летището си на дружество с малайзийско участие. Проектът на компанията е за 57 млн. лв.

Хазартна рекламна напаст

Забранената по закон реклама на хазарт е масова - предимно в онлайн сайтове и телевизии и е за милиони

Новите дрехи на "Шишман"

Несигурното бъдеще покрай предстоящия ремонт на знаковата улица в центъра на София отново разбуни духовете

Порто, Сиза и Елиасон

Музеят Serralves в Порто отбелязва своята 20-годишнина с изложби на архитекта Алваро Сиза и на артиста Олафур Елиасон

Wi-Fi free

Все повече хора искат да преодолеят зависимостта си от технологиите. Бизнесът харесва това

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10