Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 апр 2018, 16:06, 5030 прочитания

"Алкомет" и "Неохим" очакват по-високи продажби през 2018 г.

Шуменската компания залага на по-големи обеми и по-скъпи продукти, а торовият завод разчита на местния пазар

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Производителят на алуминиеви продукти "Алкомет" и на торове "Неохим" очакват ръст на продажбите през тази година. Това става ясно от одитираните отчети на двете дружества. Прогнозите са условни и зависят от редица фактори, но като цяло шуменската компания ще продължи да залага на продукти с по-висока добавена стойност, а димитровградският химически завод ще разчита на увеличени продажби в страната.

Алуминиеви изделия


Прогнозата на "Алкомет" е приходите от продажбите й през 2018 г. да нараснат с 5% до 380 млн. лв., при положение че цените на алуминия на Лондонската метална борса се запазят. Според одитирания отчет за 2017 г. приходите на дружеството са 361.1 млн. лв., а нетната печалба намалява с 43% до 15.4 млн. лв. За тази година компанията предвижда марж на печалбата преди лихви, данъци и обезценки (EBITDA) от порядъка на 8.8% и на нетната печалба от 4.8%.

От ръководството на дружеството прогнозират ръст на производството през тази година. С около 8% повече са очакваните количества пресови изделия, които ще достигнат 23.7 хил. тона. Специален фокус остават специалните профили, които имат по-висока добавена стойност. Обемът на произведените валцови изделия се очаква да нарасне с около 4% до 47.7 хил. тона, като компанията ще набляга основно на продажбите на фолиа (домакински, технически и т.н.) и финсток (алуминиеви ленти за топлообменници).

Торове



"Неохим" предвижда продажбите на амониев нитрат, който е основният й продукт, да се увеличат до 570-575 хил. тона през 2018 г. За миналата година дружеството отчете спад от около 9%, като продаденото количество беше 495.6 хил. тона. Основната причина за това беше пониженото търсене на вътрешния пазар, където заводът продава над 60% от продукта, силната ценова конкуренция от вносителите, както и закъснялото пускане на производствените мощности след направения капиталов ремонт.

Основната част от продажбите на амониев нитрат тази година ще бъдат отново на вътрешния пазар, където компанията очаква да пласира 25-27% повече, отколкото през 2017 г., докато износът ще остане без промяна. Общите постъпления от продажбите на амониев нитрат се предвижда да бъдат около 216 млн. лв. При останалите продукти като цяло се прогнозира запазване на обемите или минимален ръст, с което общите продажби ще достигнат 254.7 млн. лв. За 2017 г. компанията отчете 231.6 млн. лв. нетни приходи от продажби (спад от 5.6%), от които 227.7 млн. лв. от продажба на продукция, а нетната печалба се сви повече от два пъти до 13.5 млн. лв.

През 2018 г. компанията планира да инвестира близо 18 млн. лв. в завода в Димитровград.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Мартин Михайлов: Възстановяването на нощните заведения от коронавируса ще отнеме поне година Мартин Михайлов: Възстановяването на нощните заведения от коронавируса ще отнеме поне година

Управителят на "Терминал 1" и "Строежа" в интервю за "Капитал" за проблемите, предизвикателствата и бъдещето на нощните клубове и барове

28 май 2020, 2075 прочитания

EasyJet ще съкрати с до 30% персонала и полетите EasyJet ще съкрати с до 30% персонала и полетите

Авиокомпанията предвижда да използва по-малко самолети, за да се адаптира към свития пазар

28 май 2020, 890 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Уолстрийт експериментира с инвестиции в марихуана

Американският пазар на марихуана възлиза на 10 млрд. долара

Още от Капитал
Мигът на електронните подписи

Георги Димитров, член на съвета на директорите на "Евротръст" пред "Капитал"

Рекламна спортна пауза

Как ще се отрази на рекламните инвестиции отменянето на големите спортни събития през годината

Растеж с едно наум

Българската икономика расте през първото тримесечие, но пораженията от COVID-19 през април-юни ще са по-тежки

Магистрала без правила

"Хемус" вече се строи и планът на властта е да бъде готова след четири години. Цената обаче е заобикаляне на законите и непрозрачно харчене на милиарди левове

Майсторът, Маргарита и ние

Романът на Булгаков се завръща в книжарниците като колекционерско издание

Чуваме ли се? А разбираме ли се?

Онлайн общуването срещу срещите на живо

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10