С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 апр 2018, 11:52, 5379 прочитания

Френските търговски вериги Auchan и Casino преговарят за партньорство при доставките

Целта е да договарят по-ниски цени

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Френските вериги супермаркети Auchan и Casino обявиха, че обмислят създаването на стратегическо партньорство за съвместни покупки на хранителни и други стоки. Така двете компании ще могат да договарят по по-ниски цени от своите доставчици, съобщава Reuters. Този вид практики не са изключение за френските търговци на дребно, които ги използват като начин да се справят с нарасналата вътрешна конкуренция. Такъв съюз би бил печеливш за потребителите, които ще се радват на по-ниски цени, но ще даде възможност и на френски доставчици да навлязат на пазарите, на които развиват дейност двата ритейлъра (Западна и Източна Европа, Латинска Америка и Азия).

Auchan Retail и Casino Group увериха, че партньорството ще отговаря на правилата за търговска конкуренция. То ще е валидно при договарянето с големи национални и международни производители на потребителски стоки, а двете компании ще предложат на сегашните си партньори да участват в алианса, съобщава Bloomberg. Casino Group и Intermarché прекратиха подобен тип сътрудничество по общо съгласие.


По-голяма конкуренция

Секторът на търговията на дребно във Франция преминава през процес на преструктуриране. В началото на 2017 г. Carrefour загуби водещата си позиция по пазарен дял, а на върха се изкачи Leclerc. Casino и Auchan са на съответно 4-о и 6-о място с 10-11% от пазара.

През 2017 г. Auchan реализира продажби на стойност 52 млрд. евро и развива бизнес в 17 страни. В сравнение с нея Casino, която управлява голям набор от компании, включително Geant магазините, супермаркетите Casino и френския електронен магазин Cdiscount, е постигнала приходи от 38 млрд. евро през миналата година.



Онлайн търговията е във възход

Онлайн продажбите на хранителни стоки бавно, но отчетливо набират скорост на френския пазар. През 2017 г. те са били 5.6% от общите, като по този показател страната е на второ място в ЕС след Великобритания (7.5%).

В последните месеци Leclerc, частният оператор Systeme U и Casino преговаряха с Amazon, но в крайна сметка миналата седмица американският онлайн гигант сключи сделка с Casino Group, която му дава право да продава продукти от веригата магазини на Monoprix (част от френската група) чрез услугата Prime Now. Амбициите на Amazon за участие в европейския ритейл пазар предизвикаха френските търговци да засилят онлайн присъствието си. Сделката със сигурност ще повлияе върху целия сектор на търговия с храни във Франция. Миналата година Casino сключи сделка с британската онлайн платформа за електронна търговия на Оcado. През януари пък конкурентите от Carrefour заявиха, че ще търсят партньорство с китайския технологичен гигант Tencent, за да се противопоставят на пробива на Amazon.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Контракс" очаква 25% ръст на приходите през тази година "Контракс" очаква 25% ръст на приходите през тази година

За 2019 г. оборотът на IT компанията се свива, но печалбата расте повече от двойно

19 фев 2020, 1011 прочитания

Бизнес в парализа: празниците в Китай приключиха, но не и проблемите на фирмите Бизнес в парализа: празниците в Китай приключиха, но не и проблемите на фирмите

Предприятията е трудно да продължат работа, когато работниците са заклещени в провинцията

19 фев 2020, 878 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Марк Зукърбърг е отворен към прилагане на GDPR в световен мащаб

Facebook насочва сили срещу руски страници, целящи да влияят на руските избори

Още от Капитал
Драмата с ТЕЦ "Марица-изток 2" - дълга, скъпа и опасна

Каквито и действия да се предприемат, те ще бъдат закъснели, ще струват скъпо и може да доведат до нови проблеми в сектора

Българският автопазар: Расте, но и старее

През 2019 г. делът на старите дизелови двигатели продължава да се увеличава, както и на колите над 20-годишна възраст

Хазартна рекламна напаст

Забранената по закон реклама на хазарт е масова - предимно в онлайн сайтове и телевизии и е за милиони

Новите дрехи на "Шишман"

Несигурното бъдеще покрай предстоящия ремонт на знаковата улица в центъра на София отново разбуни духовете

Кино: "Ирландецът"

Елегия за човека между доброто и злото

Оскари в преход

На еклектична церемония Академията балансира между сигурността и риска. "Паразит" направи история. Брад Пит, Лора Дърн, Хоакин Финикс и Рене Зелуегър спечелиха при актьорите

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10