С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 апр 2018, 16:38, 5675 прочитания

Иновативна електрическа количка ще помага за придвижване на деца с проблеми

Jedi получи награда от 20 хил. лв. от център "Ринкър" към фондация Bcause

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
В световен мащаб всяко едно на 3500 деца е с нервно-мускулно заболяване. В Европа 22 597 деца под 14 години са с такъв тип заболяване, а в България - повече от 200. Това показва предварителното проучване на екипа, разработил Jedi - специализирана електрическа количка за придвижване на деца с нервно-мускулни увреждания. Идеята получи награда от 20 хил. лв. от център "Ринкър" към фондация Bcause, подкрепящ стартиращи традиционни и социални бизнес начинания.


[Jedi]
Управление в седнало или в изправено положение


Jedi е електрическо средство за придвижване, което може да помогне на деца със спинална мускулна атрофия, мускулни дистрофии, гръбначни травми и тумори, детска церебрална парализа, чупливи кости и др. То е подходящо и като средство за придвижване след травми от различен характер, обясняват авторите.

"За разлика от съществуващите тежки и обемни конструкции Jedi дава възможност на децата сами с натискане на едно копче да избират начина си на придвижване - в седнало или изправено положение. Сменяйки позицията през деня, това може да подобри тяхното здравословно състояние. Освен това им позволява да общуват с връстниците си лице в лице. Устройството е с много добър дизайн - с детски мотиви, който може да се сменя и който привлича интереса на връстниците, а това помага за намаляване на социалната изолация на децата с проблеми", обясни за "Капитал" Божидар Димитров, ръководител на проекта.

Божидар Димитров

Системата за управление сама контролира неравностите по терена и коригира в реално време максимално допустимата скорост. Модулната конструкция е по-лека и позволява пренасянето й в разглобено състояние. Всичко това облекчава родителите, изброява предимствата на Jedi Божидар Димитров, който е мехатронен инженер. В екипа влизат още Николай Николаев - технолог по електроника, и Ралица Енева - родител на дете със спинална мускулна атрофия и ръководител на фондация. Създателите са в процес на регистрация на своя фирма за реализация на проекта.



В световен мащаб има няколко компании - лидери в тази пазарна ниша: Швеция, Англия, САЩ, показало предварителното маркетингово проучване. "Те са с изградено име на пазара, но предлагат неудобни за днешните потребители устройства. Заради големия размер на производство и разрастването им тези производители не са адаптивни и достатъчно гъвкави спрямо нуждите на пазара. Това ни кара да смятаме, че средата е отворена и достъпна за други иновативни решения", преценява шансовете на Jedi Божидар Димитров.

За фенове на джедаите

Досега създателите са инвестирали освен наградата от 20 хил. лв. и още 20 хил. лв. лични средства, без да остойностяват времето и труда за разработване на устройството. Първото представяне на Jedi е през миналата година на технологичен маратон, по време на който всеки участник трябва да реши конкретен проблем на лице с увреждания.

"В рамките на три дни доказахме, че нашата методика може да работи. Детето, за което направихме благотворителната количка, беше голям фен на джедаите от "Междузвездни войни". Това определи и името Jedi", обясни Божидар Димитров.

Екипът завършва втория протопип на Jedi. Частите се произвеждат от различни български подизпълнители. Целта е в края на тази година да е готова пилотната серия от няколко устройства, които да бъдат тествани в пазарна среда. Заради ограничения обем първите изделия ще имат по-висока себестойност, отбелязват създателите. Очакваната пазарна цена на базовата версия на продукта е 15 хил. лв.

"Планираме изграждането на партньорска мрежа, която да произвежда и доставя необходимите компоненти за Jedi. Предстои ни и създаване на дилърска мрежа от технологични партньори зад граница, които ще могат да предлагат продукта и да извършват съответните ремонтни дейности. Смятаме да привлечем и партньор, който да разработи специализиран софтуер за нашето изделие", чертае перспективите пред разработката Божидар Димитров.
75% от родителите имат желанието да закупят Jedi

В България 91% от анкетираните от екипа родители на деца с нервно-мускулни увреждания нямат достъп до подобни технически решения, а 75% от тях имат желанието да закупят Jedi заради здравословните и емоционални ползи за детето, както и заради улеснението на възрастните във всекидневните грижи.

Над 33% от анкетираните родители до момента на проучването са инвестирали повече от 6000 лева в помощни средства, а 8% - над 12 хил. лв. Повече от 66% твърдят, че използваните устройства за придвижване са тежки и им е необходима помощ, а 8% използват допълнителен специализиран превоз за пренасяне на електрическата количка. Над 91% от семействата е трябвало да закупят автомобил с голяма вместимост на багажника заради сега използваната електрическа количка.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

FinTech Summit 2020: Финтех компаниите ще стават все по-популярни и банките ще имат много важна роля за това FinTech Summit 2020: Финтех компаниите ще стават все по-популярни и банките ще имат много важна роля за това

Жозе Салойо, управител на БНП "Париба Лични финанси" в България, за мястото на отделните играчи в новата индустрия

26 фев 2020, 208 прочитания

Как рекламната индустрия да привлече повече млади кадри Как рекламната индустрия да привлече повече млади кадри

Проучване показва какви са очакванията на талантите при влизане в рекламния бизнес

26 фев 2020, 370 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Spark удвои броя на електромобилите си в София до 60

Компанията за споделени транспортни услуги планира 20 000 клиенти и 100 електрически коли до края на 2018 г.

Още от Капитал
Шопинг в Ямбол

Двама бизнесмени от региона строят ритейл парк за 12 млн. лв. с финансиране от банка и еврофондове

Нов цигарен връх

Rothmans е на път да стане най-търсената марка на пазара

Автогол с еврозоната, мачът продължава

Изборът сега е между по-добро икономическо бъдеще и статуквото

Борбата с престъпността каквато можеше да бъде

Държавата предлага адекватна стратегия за наказателна политика, която обаче няма намерение да спазва

Кино: "Малки жени"

Дързост и покорство във време на пробуждане

20 въпроса: Юрий Вълковски

Изпълнителен директор на фондацията Reach for Change България

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10