Spark удвои броя на електромобилите си в София до 60

Компанията за споделени транспортни услуги планира 20 000 клиенти и 100 електрически коли до края на 2018 г.

Какво е carsharing

Carsharing (споделяне на автомобил) услугата е тип краткосрочно наемане на автомобил, обикновено за час, което е подходящо за потребители, които не използват кола ежедневно или предпочитат да прехвърлят всички разходи и рискове по поддръжката. Основна особеност е, че наемането е улеснено и става обикновено чрез мобилно приложение, без да се ограничава от работно време и без потребителят предварително да предоставя депозит на компанията. Връщането на колата става чрез паркирането й в широка градска зона, като заключването отново се извършва чрез мобилното приложение. Една от най-големите компании в бранша е германската Car2go, която започва като стартъп през 2008 г., а днес има 2.5 млн. регистрирани потребители и около 14 000 автомобила в 26 града в Европа, Северна Америка и Азия. Carsharing компании, които използват единствено електрически автомобили, са по-редки, като такива има в Париж и в Сингапур.

Първата българска carsharing услуга Spark планира да има 100 автомобила и 20 000 потребители до края на годината. Мобилното приложение, което стартира през октомври с 25 електрически Volkswagen e-Up, от днес вече има 60 коли във флотата си в София и е сред основните двигатели на продажбите на нови електромобили в страната.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
6 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    cinik avatar :-|
    cinik
    • - 3
    • + 9

    Скептичен съм, че закоравелите софийски автоталибани ще минат на споделен автомобил в рамките на едно поколение. Но достатъчно е 1 милион апапи да се изредят по веднъж - да видят как вози, дали могат да си поберат задника и шкембето (че колите са мънички), да пробват дали "на цфетофаро лЕпи дза сеалката" и то за 300-400 коли се събра плътно натоварване за 5 години напре.

    Нередност?
  • 2
    p.i.p. avatar :-|
    p.i.p.
    • - 8
    • + 2

    Ако са фв ще върви тегаво.
    Ако са тесли или други прилични колици ще са по желани.

    Нередност?
  • 3
    kvitanov avatar :-|
    Bebeto
    • - 4
    • + 4

    За теслите българските цървули ще трябва да работят цял живот, защото цената им за втора употреба е повече от 36хил.долара на парче!!! За нова Тесла пък да не говорим, купете си автобус с който може да се прави и бизнес!!!

    Нередност?
  • 4
    xvt47317681 avatar :-|
    xvt47317681
    • - 1
    • + 6

    Все си мисля, че добрите стари велосипеди са много по-ценна инвестиция, ако има велоалеи. От две седмици ходя на работа с колело и се чувствам прекрасно. Става въпрос за София и за 11км. на посока.

    Нередност?
  • 5
    mvasil01 avatar :-|
    IT
    • + 9

    Това са първите електрически коли който съм карал и съм доста доволен от услугата, малки и маневрени и не претенциозни автомобили. Като цена са около 10-20% по-евтини от такси.

    Все пак има и няколко недостатъка който от компанията знаят - зоните за пректатяване на сесията и липсата на стимул за зареждане на колата.

    Нередност?
  • 6
    vvq16530174 avatar :-|
    Денис
    • + 7

    Услугата е супер алтернатива на такси, защото такситата са мръсни, смърдят на цигари и карат безумно. Също много подходящо за българи, които живеят в чужбина - връщат се за кратки периоди и така или иначе са свикнали да ползват подобни услуги. Идеално, че увеличават бързо броя на колите - успех!

    Нередност?
Нов коментар