Spark удвои броя на електромобилите си в София до 60
Компанията за споделени транспортни услуги планира 20 000 клиенти и 100 електрически коли до края на 2018 г.
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Какво е carsharing
Carsharing (споделяне на автомобил) услугата е тип краткосрочно наемане на автомобил, обикновено за час, което е подходящо за потребители, които не използват кола ежедневно или предпочитат да прехвърлят всички разходи и рискове по поддръжката. Основна особеност е, че наемането е улеснено и става обикновено чрез мобилно приложение, без да се ограничава от работно време и без потребителят предварително да предоставя депозит на компанията. Връщането на колата става чрез паркирането й в широка градска зона, като заключването отново се извършва чрез мобилното приложение. Една от най-големите компании в бранша е германската Car2go, която започва като стартъп през 2008 г., а днес има 2.5 млн. регистрирани потребители и около 14 000 автомобила в 26 града в Европа, Северна Америка и Азия. Carsharing компании, които използват единствено електрически автомобили, са по-редки, като такива има в Париж и в Сингапур.Първата българска carsharing услуга Spark планира да има 100 автомобила и 20 000 потребители до края на годината. Мобилното приложение, което стартира през октомври с 25 електрически Volkswagen e-Up, от днес вече има 60 коли във флотата си в София и е сред основните двигатели на продажбите на нови електромобили в страната.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
6 коментара
Скептичен съм, че закоравелите софийски автоталибани ще минат на споделен автомобил в рамките на едно поколение. Но достатъчно е 1 милион апапи да се изредят по веднъж - да видят как вози, дали могат да си поберат задника и шкембето (че колите са мънички), да пробват дали "на цфетофаро лЕпи дза сеалката" и то за 300-400 коли се събра плътно натоварване за 5 години напре.
Ако са фв ще върви тегаво.
Ако са тесли или други прилични колици ще са по желани.
За теслите българските цървули ще трябва да работят цял живот, защото цената им за втора употреба е повече от 36хил.долара на парче!!! За нова Тесла пък да не говорим, купете си автобус с който може да се прави и бизнес!!!
Все си мисля, че добрите стари велосипеди са много по-ценна инвестиция, ако има велоалеи. От две седмици ходя на работа с колело и се чувствам прекрасно. Става въпрос за София и за 11км. на посока.
Това са първите електрически коли който съм карал и съм доста доволен от услугата, малки и маневрени и не претенциозни автомобили. Като цена са около 10-20% по-евтини от такси.
Все пак има и няколко недостатъка който от компанията знаят - зоните за пректатяване на сесията и липсата на стимул за зареждане на колата.
Услугата е супер алтернатива на такси, защото такситата са мръсни, смърдят на цигари и карат безумно. Също много подходящо за българи, които живеят в чужбина - връщат се за кратки периоди и така или иначе са свикнали да ползват подобни услуги. Идеално, че увеличават бързо броя на колите - успех!
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.