Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
8 апр 2018, 10:44, 5305 прочитания

Tencent настига Alibaba на пазара за мобилни разплащания в Китай

Възходът на финансовите услуги на Tencent се дължи на контролираната от нея социална мрежа - WeChat

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Alipay може да изгуби лидерството си заради настъпващите промени в бранша."
Зенон Капрон, специалист по мобилните разплащания в Kapronasia
От 2014 г. 80% от мобилните разплащания в Китай се извършват през онлайн платформата Alipay, която е контролирана от дъщерната компания на технологичния гигант Alibaba – Ant Financial. Поради това конкуренцията на платформата за финансови услуги WeChat Pay, която е собственост на най-голямата технологична компания в Азия – Tencent, се считаше за слаба от анализаторите. Сега всичко това е на път да се промени и конкуренцията между двата интернет гиганта за доминация на пазара за мобилни разплащания в страната, чиято стойност е 1 трлн. долара, се засилва с бързи темпове и достига връхната си точка.

Alipay и WeChat Pay не обявяват стойността на приходите си и точния брой на активните си потребителите, но по всичко изглежда, че вече резултатите им се доближават, пише Financial Times.


Ролята на WeChat

Преди месец президентът на Tencent Мартин Лау коментира, че Tenpay разполага с повече активни потребители от Alipay, но не представи конкретни данни. До голяма степен възходът на Tencent в сферата на финансовите услуги се дължи на контролираната от нея социална мрежа – WeChat, тъй като преди няколко години на платформата бяха въведени функции за онлайн пазаруване и мобилни разплащания. Цанг Ю, анализатор в китайската консултантска фирма iResearch, изчислява, че 80% от потребителите на социалната мрежа, чийто общо брой е над 1 млрд., са използвали финансовите ѝ услуги.

Доклад на консултантската група Analysis от тази седмица показва, че в края на 2017 г. Alipay е държала 54.3% от пазара за дигитални разплащания, докато делът на WeChat Pay е бил 38.2%. Тенденцията води и до голям растеж на пазарната стойност на Tencent. Преди месец един от най-големите акционери в Tencent - южноафриканската Naspers, обяви, че продава част от дела си за 10 млрд. долара. Инвестицията на Naspers на стойност 32 млн. долара от 2001 г. вече се равнява на 175 млрд. долара.



Възходът на двете групи

Успехът на Tencent и Alipay досега е бил тясно обвързан с бизнес модела им. Alipay си партнира с платформата за онлайн пазаруване Taobao, на която клиентите могат да купят всичко от френско сирене през имоти до акции в публични компании. На китайския празник с промоционални оферти Single’s Day през 2017 г. на Taobao са извършени разплащания на стойност 25 млрд. долара, като голяма част от потребителите са предпочели услугите при транзакция на Alipay.

От друга страна, до преди 3 години функциите на WeChat се свеждаха до провеждане на чатове и споделяне на снимки. От тогава моделът на платформата е напълно преобразен. Вече са достъпни и услуги като купуване на самолетни билети, доставка на продукти, поръчване на такси и четене на новини.

Зенон Капрон, специалист по разплащанията в консултантската фирма Kapronasia, смята, че възходът на WeChat Pay се дължи на обединяването на услугите на социалната мрежа с тези за онлайн търговия.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Продажбите на нови коли през март падат с 46%, целият пазар се свива с една трета Продажбите на нови коли през март падат с 46%, целият пазар се свива с една трета

Сривът при новите камиони е още по-голям: 65%

2 апр 2020, 923 прочитания

Пивоварите отчитат 20% директни загуби заради затворените хотели и заведения Пивоварите отчитат 20% директни загуби заради затворените хотели и заведения

Засега няма съкращения на работещи в бранша

2 апр 2020, 701 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Disney предлага да купи по-голямата част от Sky News

Сключването на сделка би разсеяло опасенията за монопол на милиардера Рупърт Мърдок върху английските медии

Още от Капитал
Какво правят другите държави за бизнеса

Какви мерки са предприели правителствата на Гърция, Румъния, Северна Македония и Унгария, за да се справят с икономическото въздействие от разпространението на коронавируса

Съвети при борсова зараза

"Капитал" разговаря с мениджърите на няколко от най-големите управляващи дружества в България

Защо се бавим с бързите тестове

Националният кризисен щаб и премиерът са абсолютно против използването им в България

Масови тестове или карантина без край

България не може да издържи повече от два месеца със спряла икономика, а разхлабване на мерките без масово тестване носи голям икономически и здравен риск

Шоу по време на пандемия

Как културата и шоубизнесът се променят насред постоянните трусове

Голямото гледане 2

Отлични адаптации, талантлива актьорска игра, увлекателни сюжети и великолепно чувство за хумор – някои от сериалите, които си струва да изгледате (ако сте пропуснали)

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10