Tencent настига Alibaba на пазара за мобилни разплащания в Китай

Възходът на финансовите услуги на Tencent се дължи на контролираната от нея социална мрежа - WeChat

WeChat Pay е увеличила дела си на пазара за мобилни разплащания в Китай до 38.2%
WeChat Pay е увеличила дела си на пазара за мобилни разплащания в Китай до 38.2%    ©  Reuters
WeChat Pay е увеличила дела си на пазара за мобилни разплащания в Китай до 38.2%
WeChat Pay е увеличила дела си на пазара за мобилни разплащания в Китай до 38.2%    ©  Reuters
"Alipay може да изгуби лидерството си заради настъпващите промени в бранша."

Зенон Капрон, специалист по мобилните разплащания в Kapronasia

От 2014 г. 80% от мобилните разплащания в Китай се извършват през онлайн платформата Alipay, която е контролирана от дъщерната компания на технологичния гигант Alibaba – Ant Financial. Поради това конкуренцията на платформата за финансови услуги WeChat Pay, която е собственост на най-голямата технологична компания в Азия – Tencent, се считаше за слаба от анализаторите. Сега всичко това е на път да се промени и конкуренцията между двата интернет гиганта за доминация на пазара за мобилни разплащания в страната, чиято стойност е 1 трлн. долара, се засилва с бързи темпове и достига връхната си точка.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал