Tesla няма нужда от допълнителен капитал с нарастването на производството на Model 3
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Tesla няма нужда от допълнителен капитал с нарастването на производството на Model 3

Model 3 е първият достъпен автомобил на компанията

Tesla няма нужда от допълнителен капитал с нарастването на производството на Model 3

Компанията на Илън Мъск си е поставила амбициозни цели за близките месеци

7205 прочитания

Model 3 е първият достъпен автомобил на компанията

© Reuters


Tesla разсея съмненията, че ще се нуждае от допълнителен капитал, като заяви, че нарастващото производство на Model 3 е достатъчно да осигури на компанията необходимите й средства, съобщава Reuters. От производителя обявиха, че са произвели 2020 автомобила от Model 3 през последната седмица.

Акциите на компанията поскъпнаха с 6.9% след новината за подобряването на финансовата стабилност на компанията и достигането на самоподдържащи се приходи. В резултат на това намаляха загубите за акционерите на компанията, породени от лошите кредитни оценки и катастрофа, в която автономен автомобил, използващ технология, разработена от компанията, уби човек. Tesla Quotes by TradingView

Амбициозни цели

Съмненията в способността на компанията да достигне положителни резултати обаче остават, след като Tesla отново не успя да достигне целта си от 2500 автомобила седмично. Голямото изпитание за ръководството обаче предстои, след като от Tesla обещаха на инвеститорите производството на компанията да достигне 5000 автомобила Model 3 седмично до началото на юли.

Компанията на Мъск е известна с големите цели, които си поставя, като те обаче често се оказват непосилни за изпълнение. Въпреки това от компанията очакват производството да се засили значително през второто тримесечие, като успеят да достигнат обещания брой от Model 3. Автомобилите от серията 3 са най-достъпните от портфолиото на Tesla и са единствените, които притежават капацитета да превърнат компанията на Мъск в масов производител, конкуриращ се с другите големи производители на електрически автомобили.

Брокерите се съмняват

"Tesla положи добри основи за третото тримесечие, за да има цялостно годишна комбинация от голям обем, добър брутен марж и силен положителен оперативен паричен поток, се обяснява в изявлението на компанията. В резултат на това Tesla не изисква увеличение на капитала или дълга през тази година, извън действащите кредитни линии."

Анализаторите от Jefferies обаче са изчислили, че Tesla ще се нуждае от 2.5 до 3 млрд. долара, за да финансира по-нататъшното масово производство на Model 3, като това мнение се споделя и от няколко други брокери на Уолстрийт, които предвиждат, че компанията ще се нуждае от повече средства тази година, за да финансира широкия спектър от технологични инициативи, които е започнала.

Tesla разсея съмненията, че ще се нуждае от допълнителен капитал, като заяви, че нарастващото производство на Model 3 е достатъчно да осигури на компанията необходимите й средства, съобщава Reuters. От производителя обявиха, че са произвели 2020 автомобила от Model 3 през последната седмица.

Акциите на компанията поскъпнаха с 6.9% след новината за подобряването на финансовата стабилност на компанията и достигането на самоподдържащи се приходи. В резултат на това намаляха загубите за акционерите на компанията, породени от лошите кредитни оценки и катастрофа, в която автономен автомобил, използващ технология, разработена от компанията, уби човек. Tesla Quotes by TradingView


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

4 коментара
  • 1
    casinoto avatar :-|
    casinoto

    Очаквайте скоро фалит от тия! Горят по 100 000 долара в минута...

  • 2
    aussie avatar :-|
    aussie

    Не мисля че има компания която да е фалирала когато не може да смогне да задоволи пазара. В най-лошия случай се сменя собственика с друг.

  • 3
    tvr18355030 avatar :-|
    tvr18355030

    Интересно как фалират компании на които продукцията им е разпродадена за години напред. :-)

  • 4
    tvr18355030 avatar :-|
    tvr18355030

    "Автомобилите от серията 3 са най-достъпните от портфолиото на Tesla и са единствените, които притежават капацитета да превърнат компанията на Мъск в масов производител, конкуриращ се с другите големи производители на електрически автомобили."

    Абе, пичове, Тесла и в момента са сред най-голямиите производители на електромобили в света. Борбата вече е да станат голям производител на автомобили въобще и да почнат да отнемат от пазарния дял на Ауди, БМВ, Мерцедес и т.н.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK