С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
12 апр 2018, 12:13, 3852 прочитания

Най-големите автомобилни компании се готвят за смяна на поколението в управлението

Fiat Chrysler, Daimler и Toyota са сред тези, които ще трябва да изберат нов мениджър през следващите няколко години

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
За някои от най-големите автомобилни групи в света предстои смяна в управлението в момент, в който секторът е изправен пред предизвикателство - да интегрира нови бизнес модели и да инвестира в нови технологии, докато същевременно запази най-доброто от стария си бизнес. Новите лидери ще трябва да се докажат в тази силно конкурентна и циклична индустрия, съобщава Financial Times.

Смяна на поколенията


Fiat Chrysler, обединението Renault-Nissan-Mitsubishi, собственикът на Mercedes-Benz - Daimler, Volvo, автомобилната група Tata Motors и Toyota са сред компаниите, които ще трябва да посочат нов мениджър през следващите няколко години. Първата от тях е Fiat, която ще трябва да определи наследник на дългогодишния главен изпълнителен директор Серджо Марчионе.

Обединението Renault-Nissan-Mitsubishi е пред подобно предизвикателство – компаниите трябва да намерят заместник на Карлос Гон. Той се оттегли от ролята на главен изпълнителен директор на Nissan, но остава в ръководството на Renault и е все още в ролята на главен изпълнителен директор на алианса.

Въпреки че наследникът на Марчионе ще бъде вътрешен човек, анализаторите смятат, че следващото поколение ръководители вероятно ще дойде напълно извън сектора. "Напълно възможно е следващият велик автомобилен лидер да бъде човек, за когото никой в индустрията все още не е чувал", казва Крис Донкин, анализатор от Inzito. "Става все по-ясно, че подходът, който е служил на индустрията сравнително добре през последните 100 години, а именно да назначи за главен изпълнителен директор или най-технически надареният инженер, или финансист, няма да бъде достатъчен."



Всъщност исторически някои от най-успешните имена в бизнеса идват извън автомобилния свят - от бившия главен изпълнителен директор на Ford Алън Мълали, който беше привлечен от Boeing, до Марчионе, който започва своята кариера като експерт-счетоводител и данъчен специалист за Deloitte в Канада.

Дитер Цече превърна автомобилния производител Daimler в един от най-напредналите технологични играчи. Но според германските правила той трябва да се оттегли през следващата година, оставяйки групата без лидер.

Миналата година Ford стана първият производител на автомобили, който назначи лидер извън индустрията с конкретната цел да управлява компанията през прехода, като назначи бившия шеф на мебелната компания Steelcase Джеймс Хакет за главен изпълнителен директор.

Трудностите

Въпросът за пола е ключов за индустрията, чиито изпълнителни постове са доминирани от мъже. Единствената жена на такава позиция в сектора е Мери Бара - главният изпълнителен директор на General Motors. Но това може да се промени, тъй като като все повече компании се опитват да привлекат лидери от други сектори. Индра Нуйи, главният изпълнителен директор на Pepsi, е била обсъждана за лидерската позиция в групата Tata, чиито дъщерни компании са Jaguar и Land Rover.

Друг проблем е въпросът за националността по отношение на избора на новите лидери. Въпреки че е сред най-глобализираните индустрии в света, автомобилният сектор остава твърдо националистичен, когато става въпрос за назначаване на лидери. Понастоящем трите големи германски автомобилни производители са водени от германци, италианската Fiat е водена от италианец, японските Honda, Toyota и Nissan имат японски главни изпълнителни директори, а Ford и General Motors от САЩ са под ръководството на американци.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Spark добави още 28 електромобила BMW i3s и Hyundai Ioniq Spark добави още 28 електромобила BMW i3s и Hyundai Ioniq

Предлаганите коли в приложението вече надхвърлят 200

20 юни 2019, 926 прочитания

Търговската война кара все повече компании да променят веригите си на снабдяване Търговската война кара все повече компании да променят веригите си на снабдяване

Сблъсъкът между САЩ и Китай ще има по-дълготрайни последици от директното оскъпяване на определени продукти

20 юни 2019, 862 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

Студенти от 17 до 71 години

Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

Половината от работните места за IT специалисти във Вашингтон са незаети

Освен различни компютърни специалности Northern Virginia Community College има и стажантска програма с Amazon

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Производителят на люти сосове "Чили хилс фудс" отвори собствен магазин

Инвестицията в търговския обект е за над 50 000 лв.

Резултатите от изборите: Какво показват данните

Статистическият анализ на "Капитал" показва контурите на скритото влияние по места

Евроизбори 2019: Слънце грее, дъжд вали...

...или как гласува Симитли

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Кино: "Момиче"

Млада балерина е родена момче и се бори с това

Ядрен резонанс: на какво се дължи безпрецедентният успех на сериала "Чернобил"

Сериалът е смразяващо актуален днес, когато темата за размитите граници между истинно и лъжливо вълнуват обществото