Alphabet стана най-големият купувач на възобновяема енергия в САЩ
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Alphabet стана най-големият купувач на възобновяема енергия в САЩ

Кампусът на Alphabet, известен като Googleplex, е осеян със соларни панели

Alphabet стана най-големият купувач на възобновяема енергия в САЩ

Компанията майка на Google задмина конкурентите си от Amazon и Apple

Йоан Запрянов
3961 прочитания

Кампусът на Alphabet, известен като Googleplex, е осеян със соларни панели

© Reuters


Компанията майка на Google - Alphabet, официално стана най-големият купувач на възобновяема енергия в САЩ. Технологичният гигант е закупил през миналата година достатъчно чиста енергия, за да захрани всичките си информационни центрове, като оставя зад себе си в класацията още два мастодонта от технологичния сектор – Amazon и Apple.

Неха Палмър, директор по енергийната стратегия в Google, коментира, че заради усиленото закупуване на възобновяема енергия, компанията е спомогнала за над 3 млрд. долара инвестиции във вятърни и соларни инсталации по света. "Инвестициите във възобновяеми източници имат смисъл за нашия бизнес. Цените на някои пазари са дори по-ниски от тези на конвенционалните източници", каза тя. Палмър също така посочи, че цените на енергия от възобновяеми източници продължават да вървят надолу.

Нужда от още енергия

Инвестициите на Alphabet идват в момент, в който компанията има нужда от все повече електричество, за да захрани центровете си за съхранение на информация. Други компании от технологичния сектор също се насочват към това да разширят портфолиото си от източници на възобновяема енергия. Обещанието на Amazon например е бизнесът с облачни услуги да бъде захранен наполовина от възобновяеми източници, докато Apple се стреми към това да добави четири гигавата чиста енергия до 2020 г.

Проблем пред трите гиганта е, че при всеки един от тях нуждата от електричество за облачните услуги се вдига прекалено бързо. Освен все по-голямата нужда от електричество за сървърите, компаниите имат нужда и от достатъчно ток за захранването на охладителните системи за тях, които са с индустриални мащаби.

Самите центрове за информация са свързани директно с електрическата мрежа и не могат да бъдат захранени изцяло от възобновяеми източници. Alphabet продава неизползваното количество електричество от чисти източници на местни пазари.

Компанията майка на Google - Alphabet, официално стана най-големият купувач на възобновяема енергия в САЩ. Технологичният гигант е закупил през миналата година достатъчно чиста енергия, за да захрани всичките си информационни центрове, като оставя зад себе си в класацията още два мастодонта от технологичния сектор – Amazon и Apple.

Неха Палмър, директор по енергийната стратегия в Google, коментира, че заради усиленото закупуване на възобновяема енергия, компанията е спомогнала за над 3 млрд. долара инвестиции във вятърни и соларни инсталации по света. "Инвестициите във възобновяеми източници имат смисъл за нашия бизнес. Цените на някои пазари са дори по-ниски от тези на конвенционалните източници", каза тя. Палмър също така посочи, че цените на енергия от възобновяеми източници продължават да вървят надолу.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK