Производителят на люти сосове "Чили хилс фудс" отвори собствен магазин
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Производителят на люти сосове "Чили хилс фудс" отвори собствен магазин

Производителят на люти сосове "Чили хилс фудс" отвори собствен магазин

Инвестицията в търговския обект е за над 50 000 лв.

Мара Георгиева
10739 прочитания

© Михаил Новаков


Българският производител на люти продукти "Чили хилс фудс" отвори собствен магазин на ул. "Солунска" 29 в столицата. "Инвестицията в търговския обект е за над 50 хил. лв. С отварянето му са открити и две работни места", съобщи за "Капитал" Александър Кюркиев, основател и собственик на компанията.

На 20 квадрата – над 45 вида продукти

"Помещението е от 20 квадратни метра, но с много високи тавани - по четири метра, а дизайнът е тип "нюйоркска библиотека", обясни още той. В специализирания магазин се предлагат над 45 вида продукти, а това, което ги обединява, е, че всички те са люти: сосове, салси, пасти за готвене, сушени чушки от цял свят, микс от гурме подправки.

Има и лют шоколад – съвместна разработка на "Чили хилс фудс" с "Гайо", люта ракия – съвместно с изба "Карабунар", пикантно, люто и много люто фъстъчено масло - съвместно с "Белун", както и лют пчелен мед и люта сол – собствено производство. Сред предложенията са и лимитирани серии от продукти в партньорство с Blek Pine и "Бял щърк", както и подаръчни комплекти.

"Това е място, което дава възможност на хората да се запознаят с нашия бранд Chilli Hills. В обекта има дегустационна маса, на която всеки може да опита продуктите ни, без да е притиснат или длъжен да си закупи от тях. Посетителите могат да гледат и видео, което описва целия процес на приготвяне – от беритбата до обработката на суровините. Предвиждаме всеки месец да организираме в магазина образователни и културни събития, свързани с градското земеделие и гурме чили културата", коментира Александър Кюркиев.

От фермата в Кокаляне

"Чили хилс фудс" произвежда над 33 люти продукта по собствени рецепти. Производството започва през 2014 г. с малка бутикова ферма в село Кокаляне край София за отглеждане на редки сортове люти чушки. Идеята е на Александър Кюркиев, който е живял дълги години зад граница. Към мисията да се популяризира лютото в България се присъединява и Боряна Божилова. Днес производството е изнесено в голям цех, а фирмата има своя лаборатория, в която се създават рецептите.

"Чили хилс фудс" има собствено производство на люти чушки, но работи и с подизпълнители – фермери, на които осигурява разсад за около 24 сорта и изкупува продукцията им. "Кооперирането ни осигури много по-големи количества суровина - около 25 тона за един сезон", обобщава Кюркиев.

През 2017 г. компанията разширява пазарните си предложения и ги обособява в две изцяло натурални продуктови линии – бутикова, която е в по-ограничени количества, и по-масова, която е и по-малко люта.

След сделката със "Смарт органик"

През пролетта на миналата година най-големият дистрибутор на биохрани в България - "Смарт органик", придоби 25% дял в "Чили хилс фудс". "Сделката направи възможно инвестирането на над 100 хил. лв. в модерно оборудване за обработка на суровината, в дизайн и нови опаковки, в закупуване на амбалаж в по-големи количества, в маркетинг. Увеличихме и броя на заетите от трима на седем", прави равносметка Александър Кюркиев.

Сделката със "Смарт органик" помага на "Чили хилс фудс" да увеличи пазарното си присъствие и продадените количества люти продукти. Chilli Hills вече присъстват във веригата "Фантастико", както и в над 150 магазина за био- и натурални храни в страната.

Микрофирмата има и задгранични продажби в Словакия, Хърватия, Германия. А участието й чрез "Смарт органик" в Международното изложение за храни ANUGA в Кьолн през октомври м.г. води до реални продължаващи преговори за експорт.

Александър Кюркиев казва, че фирмата има и друга специална мисия - да върне и популяризира в страната Bulgarian Carrot. Това е единственият сорт българска люта чушка, позната извън пределите на България, която обаче е позабравена у нас. Затова "Чили хилс фудс" приготвя редица от продуктите си с Bulgarian Carrot, а освен това подарява семена на желаещите да отглеждат българския сорт.

Плановете на компанията за тази година са свързани и с нова серия люти биопродукти, които по план трябва да са на пазара през септември.

Българският производител на люти продукти "Чили хилс фудс" отвори собствен магазин на ул. "Солунска" 29 в столицата. "Инвестицията в търговския обект е за над 50 хил. лв. С отварянето му са открити и две работни места", съобщи за "Капитал" Александър Кюркиев, основател и собственик на компанията.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    plamen.iv.ivanov avatar :-|
    Plamen

    Харесвам продуктите им, макар че ги смятам определено за overpriced, но да пишете отделна статия за "Инвестицията в търговския обект е за над 50 000 лв. С отварянето му са открити и две работни места" без да го поставите като "рекламна публикация" е меко казано странно. Лично мнение.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Капанът AstraZeneca

Капанът AstraZeneca

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK