Българският производител на люти продукти "Чили хилс фудс" отвори собствен магазин на ул. "Солунска" 29 в столицата. "Инвестицията в търговския обект е за над 50 хил. лв. С отварянето му са открити и две работни места", съобщи за "Капитал" Александър Кюркиев, основател и собственик на компанията.
На 20 квадрата – над 45 вида продукти
"Помещението е от 20 квадратни метра, но с много високи тавани - по четири метра, а дизайнът е тип "нюйоркска библиотека", обясни още той. В специализирания магазин се предлагат над 45 вида продукти, а това, което ги обединява, е, че всички те са люти: сосове, салси, пасти за готвене, сушени чушки от цял свят, микс от гурме подправки.
Има и лют шоколад – съвместна разработка на "Чили хилс фудс" с "Гайо", люта ракия – съвместно с изба "Карабунар", пикантно, люто и много люто фъстъчено масло - съвместно с "Белун", както и лют пчелен мед и люта сол – собствено производство. Сред предложенията са и лимитирани серии от продукти в партньорство с Blek Pine и "Бял щърк", както и подаръчни комплекти.
"Това е място, което дава възможност на хората да се запознаят с нашия бранд Chilli Hills. В обекта има дегустационна маса, на която всеки може да опита продуктите ни, без да е притиснат или длъжен да си закупи от тях. Посетителите могат да гледат и видео, което описва целия процес на приготвяне – от беритбата до обработката на суровините. Предвиждаме всеки месец да организираме в магазина образователни и културни събития, свързани с градското земеделие и гурме чили културата", коментира Александър Кюркиев.
От фермата в Кокаляне
"Чили хилс фудс" произвежда над 33 люти продукта по собствени рецепти. Производството започва през 2014 г. с малка бутикова ферма в село Кокаляне край София за отглеждане на редки сортове люти чушки. Идеята е на Александър Кюркиев, който е живял дълги години зад граница. Към мисията да се популяризира лютото в България се присъединява и Боряна Божилова. Днес производството е изнесено в голям цех, а фирмата има своя лаборатория, в която се създават рецептите.
"Чили хилс фудс" има собствено производство на люти чушки, но работи и с подизпълнители – фермери, на които осигурява разсад за около 24 сорта и изкупува продукцията им. "Кооперирането ни осигури много по-големи количества суровина - около 25 тона за един сезон", обобщава Кюркиев.
През 2017 г. компанията разширява пазарните си предложения и ги обособява в две изцяло натурални продуктови линии – бутикова, която е в по-ограничени количества, и по-масова, която е и по-малко люта.
След сделката със "Смарт органик"
През пролетта на миналата година най-големият дистрибутор на биохрани в България - "Смарт органик", придоби 25% дял в "Чили хилс фудс". "Сделката направи възможно инвестирането на над 100 хил. лв. в модерно оборудване за обработка на суровината, в дизайн и нови опаковки, в закупуване на амбалаж в по-големи количества, в маркетинг. Увеличихме и броя на заетите от трима на седем", прави равносметка Александър Кюркиев.
Сделката със "Смарт органик" помага на "Чили хилс фудс" да увеличи пазарното си присъствие и продадените количества люти продукти. Chilli Hills вече присъстват във веригата "Фантастико", както и в над 150 магазина за био- и натурални храни в страната.
Микрофирмата има и задгранични продажби в Словакия, Хърватия, Германия. А участието й чрез "Смарт органик" в Международното изложение за храни ANUGA в Кьолн през октомври м.г. води до реални продължаващи преговори за експорт.
Александър Кюркиев казва, че фирмата има и друга специална мисия - да върне и популяризира в страната Bulgarian Carrot. Това е единственият сорт българска люта чушка, позната извън пределите на България, която обаче е позабравена у нас. Затова "Чили хилс фудс" приготвя редица от продуктите си с Bulgarian Carrot, а освен това подарява семена на желаещите да отглеждат българския сорт.
Плановете на компанията за тази година са свързани и с нова серия люти биопродукти, които по план трябва да са на пазара през септември.
Българският производител на люти продукти "Чили хилс фудс" отвори собствен магазин на ул. "Солунска" 29 в столицата. "Инвестицията в търговския обект е за над 50 хил. лв. С отварянето му са открити и две работни места", съобщи за "Капитал" Александър Кюркиев, основател и собственик на компанията.
1 коментар
Харесвам продуктите им, макар че ги смятам определено за overpriced, но да пишете отделна статия за "Инвестицията в търговския обект е за над 50 000 лв. С отварянето му са открити и две работни места" без да го поставите като "рекламна публикация" е меко казано странно. Лично мнение.