С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 13 апр 2018, 10:34, 3893 прочитания

Собственикът на British Airways обмисля оферта за купуването на Norwegian Air

Акциите на нискотарифната компания се повишиха след новината, че International Airlines Group обмисля поглъщане

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Британско-испанската International Airlines Group (IAG), която е собственик на British Airways, обмисля да купи нискоразходната Norwegian Air, съобщава Financial Times. Акциите на норвежкия авиопревозвач скочиха с 47% след новината в четвъртък, защото сделката би помогнала на компанията да увеличи пазарния си дял.
Плановете

В свое изявление IAG заяви, че притежава 4.61% от акциите на Norwegian, и смята, че компанията е "привлекателна инвестиция", но отрече да е провела разговори за потенциална сделка за поглъщане. "Миноритарната инвестиция има за цел да установи позиция, от която да започнат обсъжданията с Norwegian, включително възможността за пълно придобиване", каза говорител на компанията, като подчерта, че тя не е взела решение дали да направи оферта.


Norwegian Air заяви, че не е знаела за дела на IAG, докато това не е било съобщено от медиите. "Norwegian Air не е провеждала разговори с IAG по въпроса", каза говорител на компанията, добавяйки, че "вярва, че интересът от една от най-големите международни авиационни групи демонстрира устойчивостта и потенциала на бизнес модела на превозвача и глобалния й растеж".

През последните години
компанията се разрасна бързо, като намали цената на полетите си на дълги разстояния от Европа до САЩ, Азия и Аржентина. С цел да извлече максимална полза от търсенето на евтини трансатлантически полети норвежкият превозвач увеличи размера на флота си между 2012 и 2017 г. повече от два пъти.

Трудностите



Компанията обаче имаше трудна година. Акциите й спаднаха с 40% от началото на миналата година след предупрежденията на анализаторите, че бързият растеж ще увеличи разходите и ще навреди на печалбите. През 2017 г. тя е отчела нетна загуба от 299 млн. крони (385 млн. долара), след като е реализирала печалба от 1,1 млрд. крони през 2016 г. след тежко четвърто тримесечие.

Пазарът на авиокомпаниите става свидетел на нарастващата вълна на консолидация през последните години, тъй като конкуренцията за полетите на къси разстояния се засилва. Миналата година нискотарифният превозвач Monarch влезе в процедура по несъстоятелност, след като не успя да намери купувач, като това е третият фалит на европейската авиокомпания в последните шест месеца.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Емисиите на метан от фосилни горива са "силно подценени" Емисиите на метан от фосилни горива са "силно подценени"

Добивът на въглища, петрол и газ вероятно има още по-голяма роля за парниковия ефект в атмосферата

26 фев 2020, 789 прочитания

Шивашката фирма "Омелия" откри нов цех в ардинското село Падина Шивашката фирма "Омелия" откри нов цех в ардинското село Падина

Инвестицията е малка, но ще създаде около 50 работни места

26 фев 2020, 748 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Mondi опроверга икономическото министерство за планирана инвестиция

Световният производител на хартия отрече да има решение за нов завод за 600 млн. евро в България

Още от Капитал
Фокусът с цените на тока

Защо в България борсовата електроенергия е хем най-скъпа, хем най-евтина

10 мита за еврото

Не, цените няма да се вдигат, курсът на лева няма да се променя и още няколко отговора на най-популярните заблуди за влизането в еврозоната

Борбата с престъпността каквато можеше да бъде

Държавата предлага адекватна стратегия за наказателна политика, която обаче няма намерение да спазва

Руско-турската прокси война* може да ескалира

Турският президент Ердоган е на път да атакува директно армията на Башар Асад. Това ще има непредвидими последствия

Кино: "Малки жени"

Дързост и покорство във време на пробуждане

20 въпроса: Юрий Вълковски

Изпълнителен директор на фондацията Reach for Change България

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10