Jaguar Land Rover свива продажбите и съкращава 1000 работни места
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Jaguar Land Rover свива продажбите и съкращава 1000 работни места

Близо 90% от продадените автомобили на JLR са дизелови

Jaguar Land Rover свива продажбите и съкращава 1000 работни места

Британската компания е засегната от спад в продажбите на дизелови автомобили и Brexit

4648 прочитания

Близо 90% от продадените автомобили на JLR са дизелови

© Reuters


Jaguar Land Rover (JLR) съкращава над 1000 работни места. От компанията обвиниха правителствената политика и Brexit за спада в продажбите на дизелови автомобили, който изисква промяна и в производствения капацитет на заводите на компанията във Великобритания, съобщава Financial Times.

От JLR, която е най-големият британски производител на автомобили, заявиха, че редуцирането на персонала на компанията се дължи на намаляващия потребителски интерес към дизеловите автомобили и несигурните търговски условия между Великобритания и Европейски съюз.

Акциите на собственика на компанията - индийската Tata Motors, се понижиха с над 4.5% след новината.

Слаби продажби

Продажбите на компанията за първото тримесечие в Обединеното кралство и Европа са намалели съответно с 26% и 16% на годишна база. До голяма степен това се дължи на факта, че над 90% от продадените от компанията автомобили използват дизелово гориво и подлежат на облагане с допълнителни такси и данъци според действащото на Острова законодателство. Това се явява и предпоставка за спада в продажбите на компанията, която реализирала голяма част от приходите си от продажби в Обединеното кралство. Въпреки това дизеловото гориво обаче остава широко застъпено в британския автомобилен сектор, като само през изминалата година във Великобритания са произведени 725 хил. дизелови автомобила и над 1 млн. двигателя, използващи горивото.

В контекста на текущата пазарна ситуация от JLR заявиха, че планират да не подновят договорите на хиляда, или около една десета, от всички служители на компанията, работещи на производствената линия в Солихъл, където се произвеждат SUV моделите и на двата бранда. Промяната в работната ръка ще бъде компенсирана с трансфер на работници от другите производствени линии на компанията, предимно от тази в Касъл Бримуич.

Несигурният дизел

"Вероятно компаниите ще предприемат още подобни мерки, ако правителството не дефинира по-ясно позицията си спрямо дизеловите автомобили", обяснява Дейвид Бейли, професор в Aston University.

На фона на всичко това обаче изглежда, че властите във Великобритания са готови на всичко, за да запазят въздуха относително чист. "В контекста на постоянен насрещен вятър в автомобилната индустрия ние правим известни промени в производствените си графици и в нивата на персонала", съобщава JLR в свое изявление. "Въпреки това ние продължаваме да набираме опитни инженери и чираци, докато компанията продължава да инвестира извънредно много в нови технологии и продукти", добавиха от Jaguar Land Rover.

Jaguar Land Rover е собственост на индийския автомобилен производител Tata Motors и разполага с производствени линии в Китай, Бразилия и Индия, а в момента една от най-големите фабрики на компанията е в процес на строеж в Словакия.

Британското правителство вече няколко поредни години пропагандира намаляването на използването на бензиновите и дизеловите автомобили и замяната им с електрически, което значително повлия продажбите на дизелови автомобили през последните години.

Движение на акциите на собственика на британската компания - Tata Motors (в долар за брой)

Jaguar Land Rover (JLR) съкращава над 1000 работни места. От компанията обвиниха правителствената политика и Brexit за спада в продажбите на дизелови автомобили, който изисква промяна и в производствения капацитет на заводите на компанията във Великобритания, съобщава Financial Times.

От JLR, която е най-големият британски производител на автомобили, заявиха, че редуцирането на персонала на компанията се дължи на намаляващия потребителски интерес към дизеловите автомобили и несигурните търговски условия между Великобритания и Европейски съюз.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK