С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
16 апр 2018, 13:31, 4291 прочитания

Jaguar Land Rover свива продажбите и съкращава 1000 работни места

Британската компания е засегната от спад в продажбите на дизелови автомобили и Brexit

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Инфографика

Движение на акциите на собственика на британската компания - Tata Motors (в долар за брой)

Увеличаване

Jaguar Land Rover (JLR) съкращава над 1000 работни места. От компанията обвиниха правителствената политика и Brexit за спада в продажбите на дизелови автомобили, който изисква промяна и в производствения капацитет на заводите на компанията във Великобритания, съобщава Financial Times.

От JLR, която е най-големият британски производител на автомобили, заявиха, че редуцирането на персонала на компанията се дължи на намаляващия потребителски интерес към дизеловите автомобили и несигурните търговски условия между Великобритания и Европейски съюз.


Акциите на собственика на компанията - индийската Tata Motors, се понижиха с над 4.5% след новината.

Слаби продажби

Продажбите на компанията за първото тримесечие в Обединеното кралство и Европа са намалели съответно с 26% и 16% на годишна база. До голяма степен това се дължи на факта, че над 90% от продадените от компанията автомобили използват дизелово гориво и подлежат на облагане с допълнителни такси и данъци според действащото на Острова законодателство. Това се явява и предпоставка за спада в продажбите на компанията, която реализирала голяма част от приходите си от продажби в Обединеното кралство. Въпреки това дизеловото гориво обаче остава широко застъпено в британския автомобилен сектор, като само през изминалата година във Великобритания са произведени 725 хил. дизелови автомобила и над 1 млн. двигателя, използващи горивото.



В контекста на текущата пазарна ситуация от JLR заявиха, че планират да не подновят договорите на хиляда, или около една десета, от всички служители на компанията, работещи на производствената линия в Солихъл, където се произвеждат SUV моделите и на двата бранда. Промяната в работната ръка ще бъде компенсирана с трансфер на работници от другите производствени линии на компанията, предимно от тази в Касъл Бримуич.

Несигурният дизел

"Вероятно компаниите ще предприемат още подобни мерки, ако правителството не дефинира по-ясно позицията си спрямо дизеловите автомобили", обяснява Дейвид Бейли, професор в Aston University.

На фона на всичко това обаче изглежда, че властите във Великобритания са готови на всичко, за да запазят въздуха относително чист. "В контекста на постоянен насрещен вятър в автомобилната индустрия ние правим известни промени в производствените си графици и в нивата на персонала", съобщава JLR в свое изявление. "Въпреки това ние продължаваме да набираме опитни инженери и чираци, докато компанията продължава да инвестира извънредно много в нови технологии и продукти", добавиха от Jaguar Land Rover.

Jaguar Land Rover е собственост на индийския автомобилен производител Tata Motors и разполага с производствени линии в Китай, Бразилия и Индия, а в момента една от най-големите фабрики на компанията е в процес на строеж в Словакия.

Британското правителство вече няколко поредни години пропагандира намаляването на използването на бензиновите и дизеловите автомобили и замяната им с електрически, което значително повлия продажбите на дизелови автомобили през последните години.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Лошите кредити в България намаляват с 21% през 2019 г. Лошите кредити в България намаляват с 21% през 2019 г.

Растежът на жилищните заеми продължава да се ускорява и през декември

25 яну 2020, 539 прочитания

"Булпрос" придобива мажоритарен дял в софтуерния интегратор "Бийм" "Булпрос" придобива мажоритарен дял в софтуерния интегратор "Бийм"

"Бийм" ще запази бранда си и частична автономност

25 яну 2020, 838 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Кроношпан" получи 100 млн. евро заем за проекта си във Велико Търново

Кредитори са Уникредит Булбанк, Райфайзенбанк и австрийската Raiffeisenbank

Още от Капитал
БТК ще бъде купена почти изцяло с дълг

Купувачът на телекома пласира облигации за общо 1.2 млрд. евро, които ще бъдат усвоени преди финализирането на сделката

Реклама за слушане

Чрез подкаст рекламите компаниите могат да достигнат до нишова аудитория, фокусирана върху съдържанието.

Защо си отиват експертите

Отстраняването на неудобните и неадекватните партийни назначения подменя функцията на държавната администрация

Възраждането на "Пирогов"

В болницата бяха открити нови клиники и приходите я нареждат на първо място в София

Кино: "18% сиво"

През Европа към себе си със стил и чувство

Ален де Ботон, писател, философ, основател на The School of Life: Ние сме любов и мрак

Ботон за емоционалната интелигентност, стоицизма и деструктивното в човешкия вид пред "Капитал"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10