Как за 20 години Netflix промени филмовия бизнес

Някогашният стартъп празнува с добри показатели за тримесечието

Преди 20 години, на 14 април 1998 г., малък стартъп от Калифорния пуска нов уебсайт с домейна Netflix.com. Компанията, основана от Рийд Хейстингс, налага иновационния модел не хората да взимат касетки от видеотеката, а да получават пред дома си DVD дискове. Разбира се, от днешна гледна точка идеята на Netflix изглежда архаично, но за времето си тя е наистина революционна, тъй като по това време малко хора въобще имат DVD плейъри и VHS касетите все още диктуват модата.

Днес Netflix изглежда малко по-различно. Компанията има 117 млн. платени абонати по целия свят и отдавна не използва никакви физически носители. Цялата библиотека на Netflix е в интернет и е достъпна за потребителите по всяко време. За миналата 2017 г. Netflix има приходи от 11 млрд. долара. Фирмата е част от групата FAANG (Facebook, Apple, Amazon, Netflix, Google), довела американските индекси до рекордни стойности. В момента някогашният малък стартъп, който все още е воден от Рийд Хейстингс, се оценява на 135 млрд. долара - повече от доста от медийните му конкуренти.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    windowpane avatar :-|
    windowpane
    • + 3

    Браво! Отдавна не бях чел толкова задълбочена статия :) Сега вече знам много повече за Нетфликс, отколкото знаех от обща култура, а в Уикипедиа, например, едва ли пише нещо повече...

    Нередност?
Нов коментар