С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 19 апр 2018, 13:53, 18620 прочитания

H&M в България е събрала 578 тона ненужни дрехи през 2017 г.

Инициативата е част от усилията на веригата да намали негативния отпечатък върху околната среда и да затвори производствения цикъл

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Веригата H&M в България е събрала 578 тона стари дрехи през 2017 г., а само за първото тримесечие на тази година – 93 тона. Програмата за събиране на ненужни текстилни изделия старира през 2013 г. като глобална инициатива на шведската компания. Целта й е да стимулира хората да донесат в магазините на веригата дрехи, които не използват, вместо да ги изхвърлят на боклука, съобщи Анна Вeликова, директор "Комуникации" в дружеството.

89 милиона тениски


Според годишния отчет за устойчиво развитие през миналата година групата H&M е събрала почти 18 хил. тона текстил, което е равностойността на 89 млн. тениски. От началото на инициативата досега на глобално ниво са събрани 61 хил. тона, а целта е до 2020 г. веригата да събира по 25 хил. тона годишно, уточни Анна Великова.

По думите й събраните текстилни изделия се сортират ръчно. Дрехи, които могат да бъдат носени отново, се продават по света в магазини за втора употреба. Тези, които вече не са годни за обличане, се използват за създаване на специални колекции на H&M от рециклирани материали или се превръщат в други продукти - например кърпи за почистване. Останалите получават нов шанс като текстилни нишки или като добавка в други изделия - например за пълнеж на седалки за автомобили.

"Кръгова мода"



Инициативата за събиране на ненужни вече дрехи е част от усилията на H&M да намали негативния отпечатък върху околната среда и да затвори производствения цикъл ("кръгова мода").

През 2017 г. рециклираните или други материали, добити от устойчив източник, съставляват 35% от общо използваните материали от групата. Целта е през 2030 г. компанията да използва само този вид материали, посочи Анна Великова.

Веригата е сред най-големите потребители на био- и рециклиран памук. През миналата година 59% от използвания памук е отглеждан устойчиво и в производството му са вложени минимално количество вредни химикали. Целта е през 2020 г. групата да използва само устойчиво отглеждан памук.

Усилията на веригата са насочени и към намаляване употребата на електроенергия в магазините с 25% и използване на 100% възобновяеми енергийни източници до 2030 г.

20 магазина в България

H&M има 4739 магазина по света и продава на 69 пазара. За групата работят 171 хил. служители, а дрехите се изработват в над 1600 фабрики партньори. Веригата има осем бранда в портфолиото си.

В края на март компанията обяви най-ниска печалба за първото тримесечие от 16 години насам, след като климатичните промени не позволиха на търговеца на дребно да продаде натрупаните запаси от дрехи на стойност 4 млрд. долара.

За разлика от по-слабото представяне на групата в глобален мащаб резултатите й в България се подобряват. Приходите от продажби в страната за първото тримесечие на 2018 са 160 млн. крони (30 млн. лв.), което е ръст от 8% спрямо същия период на предходната година.

H&M влезе на българския пазар през 2012 и има 20 магазина в страната, но през последните години е отворила само по един нов обект тук – в Mall Rousse през март 2016 г. и в габровския Terra Mall на 1 декември 2016 г. През април 2015 г. започнаха и интернет продажбите в България.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 31 август

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Shopify надмина eBay, а сега застрашава и Amazon Shopify надмина eBay, а сега застрашава и Amazon

След драстичния скок в растежа, канадската компания за електронна търговия се насочи и към логистиката

26 авг 2019, 281 прочитания

"Софтуер груп БГ": Десет години по-късно. И с партньори три фонда и една банка "Софтуер груп БГ": Десет години по-късно. И с партньори три фонда и една банка

Българската компания започна с технологично решение за микрозаеми, а сега преминава към работа с по-големи финансови институции, включително в Европа

25 авг 2019, 1358 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Procter&Gamble купува бизнеса със здравословни продукти на германската Merck за 3.4 млрд. евро

Придобиването ще осигури на американската компания сериозни позиции на пазарите в Азия и Латинска Америка

Сготвено под вакуум

Клиенти на 11 Meats вече са над 300 хотели и заведения и над 40 търговски обекта

Новото златно тепе на Крумовград

Първата нова мина в България след социализма започва да работи край Крумовград в местността Ада тепе

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Добрият, лошият и безучастният

Важните уроци от кампанията "Не ми се обиждай, но...", която обръща внимание на щетите, нанасяни от предразсъдъците и езика на омразата

Should I Stay or Should I Go

Групата Hayes & Y за уроците, на които Великобритания ги научи