H&M в България е събрала 578 тона ненужни дрехи през 2017 г.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

H&M в България е събрала 578 тона ненужни дрехи през 2017 г.

H&M в България е събрала 578 тона ненужни дрехи през 2017 г.

Инициативата е част от усилията на веригата да намали негативния отпечатък върху околната среда и да затвори производствения цикъл

Мара Георгиева
25417 прочитания

© Надежда Чипева


Веригата H&M в България е събрала 578 тона стари дрехи през 2017 г., а само за първото тримесечие на тази година – 93 тона. Програмата за събиране на ненужни текстилни изделия старира през 2013 г. като глобална инициатива на шведската компания. Целта й е да стимулира хората да донесат в магазините на веригата дрехи, които не използват, вместо да ги изхвърлят на боклука, съобщи Анна Вeликова, директор "Комуникации" в дружеството.

89 милиона тениски

Според годишния отчет за устойчиво развитие през миналата година групата H&M е събрала почти 18 хил. тона текстил, което е равностойността на 89 млн. тениски. От началото на инициативата досега на глобално ниво са събрани 61 хил. тона, а целта е до 2020 г. веригата да събира по 25 хил. тона годишно, уточни Анна Великова.

По думите й събраните текстилни изделия се сортират ръчно. Дрехи, които могат да бъдат носени отново, се продават по света в магазини за втора употреба. Тези, които вече не са годни за обличане, се използват за създаване на специални колекции на H&M от рециклирани материали или се превръщат в други продукти - например кърпи за почистване. Останалите получават нов шанс като текстилни нишки или като добавка в други изделия - например за пълнеж на седалки за автомобили.

"Кръгова мода"

Инициативата за събиране на ненужни вече дрехи е част от усилията на H&M да намали негативния отпечатък върху околната среда и да затвори производствения цикъл ("кръгова мода").

През 2017 г. рециклираните или други материали, добити от устойчив източник, съставляват 35% от общо използваните материали от групата. Целта е през 2030 г. компанията да използва само този вид материали, посочи Анна Великова.

Веригата е сред най-големите потребители на био- и рециклиран памук. През миналата година 59% от използвания памук е отглеждан устойчиво и в производството му са вложени минимално количество вредни химикали. Целта е през 2020 г. групата да използва само устойчиво отглеждан памук.

Усилията на веригата са насочени и към намаляване употребата на електроенергия в магазините с 25% и използване на 100% възобновяеми енергийни източници до 2030 г.

20 магазина в България

H&M има 4739 магазина по света и продава на 69 пазара. За групата работят 171 хил. служители, а дрехите се изработват в над 1600 фабрики партньори. Веригата има осем бранда в портфолиото си.

В края на март компанията обяви най-ниска печалба за първото тримесечие от 16 години насам, след като климатичните промени не позволиха на търговеца на дребно да продаде натрупаните запаси от дрехи на стойност 4 млрд. долара.

За разлика от по-слабото представяне на групата в глобален мащаб резултатите й в България се подобряват. Приходите от продажби в страната за първото тримесечие на 2018 са 160 млн. крони (30 млн. лв.), което е ръст от 8% спрямо същия период на предходната година.

H&M влезе на българския пазар през 2012 и има 20 магазина в страната, но през последните години е отворила само по един нов обект тук – в Mall Rousse през март 2016 г. и в габровския Terra Mall на 1 декември 2016 г. През април 2015 г. започнаха и интернет продажбите в България.

Веригата H&M в България е събрала 578 тона стари дрехи през 2017 г., а само за първото тримесечие на тази година – 93 тона. Програмата за събиране на ненужни текстилни изделия старира през 2013 г. като глобална инициатива на шведската компания. Целта й е да стимулира хората да донесат в магазините на веригата дрехи, които не използват, вместо да ги изхвърлят на боклука, съобщи Анна Вeликова, директор "Комуникации" в дружеството.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    freakecon avatar :-?
    FvH

    Бла, бла... на тия калъфи 60% от текстила им е полиестер, ако си правеха дрехите от памук, а саката и панталоните от вълна нямаше изобщо да има проблем, ама нали първо оптимизираме печалбата с малко по-евтини материали, после наливаме някое евро в медиите да се покажем колко сме еко, био и кръгово-модерни и всичко е точно...


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK