България е сред "горещите" дестинации за автомобилните производители
Със заводите на Dacia и Ford и над 600 фабрики за компоненти Румъния е безспорният лидер в региона


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Югоизточна Европа (ЮИЕ) е новата гореща дестинация за световните производители на автомобили. Макар и без завод за асемблиране на коли, в България работят 170 компании, които произвеждат компоненти за индустрията и повечето от тях планират да разширят дейността си. Това се посочва в анализ на SeeNews за автомобилната индустрия в региона. Очаквано начело са страни като Румъния, Словения и Сърбия, където има заводи за асемблиране, покрай които се създават и множество други предприятия за части.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
9 коментара
Според Automotive Cluster Bulgaria (ACB), http://automotive.bg/BG/ "Средната нетна заплата в сектора е 700лв…Компаниите от сектора се интересуват най-вече от райони с висока безработица" Честито на ПЕЧЕЛИВШИТЕ.............. България има най-ниски средногодишни разходи за заплата в автомобилния сектор сред страните от Централна и Източна Европа със средна нетна заплата от 700лв/месец.
https://money.bg/investments/4000-dushi-sa-naeti-z a-godina-v-avtomobilnite-zavodi-v-balgariya.html
Глупости .... ние сме "гореща " дестинация за доставчици на компоненти търсещи черноработници, с ниски заплати и произвеждащи продукция с ниска добавена стойност - Язаки, Сумитому, Сенсата , ИМИ, Теклащ и други . Между другото гледайки пазара на труда това го обуславя имайки предвид "качеството" на образователната ни система . Сега сами си отговорете на въпрос защо в България няма голям автопроизводител ,който да асемблира автомобили , мисля и че в следващите 3-5 години такъв няма да има . Евала на Румънците Форд, Дачия , а истинския шампион в региона се нарича Словакия ... а ние ще си останем задния двор на евтин труд благодарение на политиците ни и Премиера Слънце !
[quote#3:"birdman"]Глупости .... ние сме "гореща " дестинация за доставчици на компоненти търсещи черноработници, с ниски заплати и произвеждащи продукция с ниска добавена стойност - Язаки, Сумитому, Сенсата , ИМИ, Теклащ и други .[/quote]
Все пак е по-добре от нищо, нали?
До коментар [#4] от "Fifa":
По тая логика трябва да се радваме, че сме "магнит" за евтина работна ръка и да не се чудим защо сме бедни ? Или да гледаме към примери като Словакия, Словения и Румъния , избора е твой радвай се и пляскай ,че сме рай за черноработници наравно с Македония и Албания ! Логиката по-добре евтин труд отколкото нищо е присъща за народи от третия свят ...
[quote#5:"birdman"]По тая логика трябва да се радваме, че сме "магнит" за евтина работна ръка и да не се чудим защо сме бедни ? Или да гледаме към примери като Словакия, Словения и Румъния , избора е твой радвай се и пляскай ,че сме рай за черноработници наравно с Македония и Албания ! Логиката по-добре евтин труд отколкото нищо е присъща за народи от третия свят ...[/quote]
Напротив, не съм казал, че не трябва да гледаме напред и нагоре, но нека и да оценяваме позитивното в текущото :)
"Нито едно евро не е постъпило като реинвестирана печалба за януари и февруари 2018" http://www.segabg.com/article.php?id=902267
До коментар [#1] от "
pavel_p
":
Смятате, че ниски заплати е по-лошо от липса на заплата?
Заводът на Дачия е правен съвместно с Рено че Долна. Заводът на Форд е върху базата на Олтсит, съвместно предприятие със Ситроен също от соц време. Заводите на Фиат в Крагуевац са бившите застава. Ние нищо не направихме през соца, през 90те никой не прояви интерес заради войната в Югославия. Сега всички производители имат свръх капацитет. Може би единствено БМВ има потенциал да си прибере 7 цата, която се прави в момента от Магна в Грац. Така че голям производител не се вижда на хоризонта, дори и Правителството да се напъва да вкарва някой в зоната на Видин
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.