Защо поскъпнаха SMS-ите на едро
Нарасналата употреба на известявания от банки, онлайн търговци, куриери разрасна бизнеса с кратки съобщения
Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Всеки е получавал известяващи съобщения на телефона си за предстояща пратка, баланс по сметка, чакащо такси или някаква нелогична игра за награди. В повечето случаи не се замисляме какво стои зад тези услуги. Но тъй нареченото SMS известяване е растящ бизнес, като всяка година се изпращат десетки милиони подобни съобщения. Оказва се, че преди няколко месеца и трите големи телекома са повишили цените на SMS-ите. Което слиза по веригата търговци надолу, та чак до купувача...
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
1 коментар
Данните в тази статия за брой изпратени съобщения от бизнеса (50-60 милиона) да не се отнасят за един месец, вместо за една година? Според изчисленията ми, базирани на статия на вестник Вести от 2013 година общо трите оператора имат към 150 милиона есемеси на месец. От Вашата иначе много интересна статия излиза, че само 5 милиона от тях са свързани с бизнес известяване (60 милиона съобщения - 7 милиона Вайбър цялото делено на 12). т.е. бизнеса изпраща под 5% от общия брой есемеси, което е нелогично.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход