Дигитални модели
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Дигитални модели

Дигитални модели

Кои са новите технологични иновации от тази седмица

4748 прочитания

Е-образование

Нишови онлайн курсове

Популярността на онлайн курсовете буквално експлодира през всякакви платформи и сфери. Повечето такива образователни програми обаче се предлагат през платформи като Coursera и Udemy, коментира TechCrunch. По тази причина Анкур Нагпал стартира фирмата си Teachable, която позволява на експертите да създадат сами бизнес от курсовете си, а да не зависят от други. Според предприемача предлагащите нишови умения трябва да могат да печелят от тях, а не просто няколко хиляди долара на година. Компанията му вече се оценява на около 134 млн. долара и има около 10 млн. курсанти в 125 000 курса. Над 12 000 са плащащите потребители на платформата. В първите дни на Teachable инструкторите се фокусираха върху обучения по маркетинг и програмиране по Ruby или Python. Но впоследствие стартъпът се разви към платформа за нишови умения, за които бързо може да бъде създаден сайт с видеосъдържание, от който потенциалният инструктор веднага да почне да продава. Плащането става през Teachable и варира от малки транзакции до платен абонамент от почти 299 долара на месец. Нагпал очаква бизнесът му да генерира около 200 млн. долара приходи през тази година.
Физиотерапия

Да се възстановяваш от дистанция

Португалският стартъп Sword Health е разработил решение за дигитална физиотерапия, която дава възможност на пациентите да се възстановяват дистанционно от домовете си. Компанията набра ново финансиране от 4.6 млн. долара. Тя вече получи и грант от 1.2 млн. евро от Европейската комисия. Sword Health ще използва средствата, за да ускори разработването на нови дигитални терапии и да стимулира глобалния си растеж. Основният продукт на фирмата - Sword Phoenix, предоставя на пациентите интерактивни упражнения за физическа рехабилитация от удобството на собствения им дом, под надзора на дистанционни физиотерапевти. Компанията твърди, че използва високопрецизни сензори за следене на движенията и изкуствен интелект. "Преди двадесет години брат ми претърпя автомобилна катастрофа. Тогава установих (а важи и днес), че има огромна пропаст между търсенето на терапия и възможността ни като развито общество да предоставяме такава терапия", заяви пред TechCrunch съоснователят и изпълнителен директор на Sword Health Виржилио Бенто. Според него проблемът му е, че индустрията не се е променила особено през последните 50 години и по тази причина компанията му се опитва да намери дигитално решение.
Бизнес

Как се прави музика за 7.99 долара на месец

Музикалният стартъп Splice е успял досега да привлече финансиране за 47 млн. долара. Срещу 7.99 долара на месеца компанията дава възможност на изпълнители да свалят до 100 семпли, които могат да използват без допълнителни такси за създаване на музика. Splice плаща на авторите на тези семплеи на базата на това колко са сваляни продуктите им. Според фирмата досега тя е изплатила над 7 млн. долара. "Невероятен е процентът на музиката в топ 40, направена през нашата платформа", заяви съоснователят на Splice Стив Марточи. Успехът на стартъпа донякъде е шок, защото според Марточи около 95% от използваните дигитални инструменти и семпли са пиратски. "Опитваме се да сложим повече хора на масата на музикалния бизнес", твърди предприемачът, за когото Splice е поредният стартъп. Преди години Марточи създаде и чат приложението GroupMe, което продаде на Skype за между 50 и 80 млн. долара през 2011 г. В момента компанията има около 100 служители, повечето от които са и музикални ентусиасти.
Е-образование

Нишови онлайн курсове

Популярността на онлайн курсовете буквално експлодира през всякакви платформи и сфери. Повечето такива образователни програми обаче се предлагат през платформи като Coursera и Udemy, коментира TechCrunch. По тази причина Анкур Нагпал стартира фирмата си Teachable, която позволява на експертите да създадат сами бизнес от курсовете си, а да не зависят от други. Според предприемача предлагащите нишови умения трябва да могат да печелят от тях, а не просто няколко хиляди долара на година. Компанията му вече се оценява на около 134 млн. долара и има около 10 млн. курсанти в 125 000 курса. Над 12 000 са плащащите потребители на платформата. В първите дни на Teachable инструкторите се фокусираха върху обучения по маркетинг и програмиране по Ruby или Python. Но впоследствие стартъпът се разви към платформа за нишови умения, за които бързо може да бъде създаден сайт с видеосъдържание, от който потенциалният инструктор веднага да почне да продава. Плащането става през Teachable и варира от малки транзакции до платен абонамент от почти 299 долара на месец. Нагпал очаква бизнесът му да генерира около 200 млн. долара приходи през тази година.
Физиотерапия

Да се възстановяваш от дистанция

Португалският стартъп Sword Health е разработил решение за дигитална физиотерапия, която дава възможност на пациентите да се възстановяват дистанционно от домовете си. Компанията набра ново финансиране от 4.6 млн. долара. Тя вече получи и грант от 1.2 млн. евро от Европейската комисия. Sword Health ще използва средствата, за да ускори разработването на нови дигитални терапии и да стимулира глобалния си растеж. Основният продукт на фирмата - Sword Phoenix, предоставя на пациентите интерактивни упражнения за физическа рехабилитация от удобството на собствения им дом, под надзора на дистанционни физиотерапевти. Компанията твърди, че използва високопрецизни сензори за следене на движенията и изкуствен интелект. "Преди двадесет години брат ми претърпя автомобилна катастрофа. Тогава установих (а важи и днес), че има огромна пропаст между търсенето на терапия и възможността ни като развито общество да предоставяме такава терапия", заяви пред TechCrunch съоснователят и изпълнителен директор на Sword Health Виржилио Бенто. Според него проблемът му е, че индустрията не се е променила особено през последните 50 години и по тази причина компанията му се опитва да намери дигитално решение.

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK