Увеличеното търсене в Китай подобри резултатите на Nestle
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Увеличеното търсене в Китай подобри резултатите на Nestle

Основната задача пред изпълнителния директор Шнайдер беше да генерира устойчив растеж

Увеличеното търсене в Китай подобри резултатите на Nestle

Приходите на компанията са нараснали през първото тримесечие

1988 прочитания

Основната задача пред изпълнителния директор Шнайдер беше да генерира устойчив растеж

© Reuters


Ръстът на продажбите на Nestle се е ускорил през първото тримесечие на 2018 г. благодарение на засилено търсене на продуктите на компанията в Азия, предимно Китай, съобщава Financial Times. Финансовите резултати от последното тримесечие вдъхват увереност на инвеститорите на швейцарската компания, която от години изпитва затруднения с установяването на стабилни темпове на растеж.

Nestle e реализирала like for like ръст на приходите от 2.8%. Like for like изменението в продажбите, известно още като органичен растеж, е сред най-важните за вече утвърдените компании показатели, защото изключва представянето на предприятията на компанията, започнали работа през последната година. По този начин предоставя една обективна оценка за резултатите на компанията в рамките на годината. За сравнение - през първото тримесечие на 2017 г. like for like изменението в продажбите е било 2.3%, а за цялата минала година е 2.4%.

Стабилното представяне на Nestle през първото тримесечие беше приветствано от изпълнителния директор на компанията Марк Шнайдер, който пое ръководството над швейцарския хранителен гигант в началото на миналата година. Шнайдер описа тримесечието като "стабилно" и заяви, че "ръстът на продажбите се е подобрил, а цените са останали относително стабилни", като по този начин разсея опасенията на инвеститорите и около поддържаните от компанията цени, които намаляват през последните години.

Подобно на останалите големи производители на потребителски стоки през последните години, Nestle усети тенденцията на пренасочването на потребителските предпочитания от брандовете на големите компании към био, занаятчийските и домашните производства, предлагани от по-малките предприятия. Наред с това конкуренцията между производителите принуди дори и гигантите като Nestle да намалят цените на редица продукти, образувайки дефлационистка тенденция, която се превърна в сериозен повод за опасение на инвеститорите.

Финансовите резултати

Приходите на компанията за първото тримесечие са достигнали 21.3 млрд. швейцарски франка, което представлява ръст от 2.6% спрямо същия период на предходната година. Средното ценово равнище на продуктите на компанията е нараснало с 0.2%, а органичният растеж за периода е 2.8%. До голяма степен силното представяне през тримесечието е било възпрепятствано от поевтиняването на долара спрямо еврото и швейцарския франк, което е оказало отрицателно влияние от 1.6% върху приходите на компанията, защото Северна Америка е най-големият по приходи регион за Nestle. Най-добро е представянето на Азиатското поделение на компанията, където ръстът на приходите на годишна база е достигнал 4.7%, като това е и основната причина за високите темпове на растеж през тримесечието

От компанията затвърдиха прогнозите си за целогодишен ръст между 2 и 4%.

Източник: Google Finance

Ръстът на продажбите на Nestle се е ускорил през първото тримесечие на 2018 г. благодарение на засилено търсене на продуктите на компанията в Азия, предимно Китай, съобщава Financial Times. Финансовите резултати от последното тримесечие вдъхват увереност на инвеститорите на швейцарската компания, която от години изпитва затруднения с установяването на стабилни темпове на растеж.

Nestle e реализирала like for like ръст на приходите от 2.8%. Like for like изменението в продажбите, известно още като органичен растеж, е сред най-важните за вече утвърдените компании показатели, защото изключва представянето на предприятията на компанията, започнали работа през последната година. По този начин предоставя една обективна оценка за резултатите на компанията в рамките на годината. За сравнение - през първото тримесечие на 2017 г. like for like изменението в продажбите е било 2.3%, а за цялата минала година е 2.4%.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK