Американската Turo конкурира големите рент-а-кар компании с нов бизнес модел
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Американската Turo конкурира големите рент-а-кар компании с нов бизнес модел

Големите компании, предоставящи коли под наем, се противопоставят на новите платформи за споделен превоз

Американската Turo конкурира големите рент-а-кар компании с нов бизнес модел

Фирмата предоставя платформа, която работи подобно на модела на Airbnb

4456 прочитания

Големите компании, предоставящи коли под наем, се противопоставят на новите платформи за споделен превоз

© Reuters


Динамично променящият се пейзаж на транспортния бизнес премина през множество съдебни спорове и трусове, след като статуквото на титаните в транспортната индустрия като таксиметровите компании и фирмите за отдаване на коли под наем беше застрашено от стартъпи с модерни идеи. Акцентът в сектора напоследък се измества от превоза срещу заплащане към наемането на кола. И Turo – компания за споделен превоз, оперираща според модела на Airbnb, от години е въвлечена в правни спорове с компаниите за коли под наем, разказва The Washington Post.

Моделът Turo

Докато традиционният модел предполага наем на кола от специално определени за това места, услугата на Turo работи на съвсем различен принцип и цели да максимизира и оправдае притежанието на личен автомобил. Закупуването на кола често се оказва трудна задача за домакинствата и в повечето случаи изисква заеми. Наред с това поддръжката е допълнителна тежест, а и често автомобилите не се използват в няколко поредни дни поради една или друга причина.

Именно това цели да промени Turo. Платформата на компанията създава възможността всеки притежател на автомобил да си направи регистрация и съответно да предостави колата си за определено време на желаещи.

"Механизмът на работа на платформата е изключително прост, а цените са значително по-достъпни от тези на компаниите за коли под наем", обяснява пред Post Джон Норис, който използва Turo. Процесът започва с регистрация в платформата, която осигурява необходимите документи за сигурност и посредством която се осигурява връзката между собственика и наемателя. Единственото, което се изисква от Норис, е да посрещне клиентите си и да им предостави ключовете. А предимствата на този модел са осезаеми. На първо място потребителите избягват транспорта до компанията за коли под наем. Наред с това на клиентите им се спестява време от попълване на документация, могат да избират между целия огромен набор от коли и най-вече услугата е значително по-евтина от наемането на автомобил (средно около 10 долара в зависимост от автомобила).

Правна битка

Turo вече има над 200 хиляди потребители, които отдават колите си посредством платформата на компанията, но за момента за стартъпа не се отнасят определените законови изисквания, приложими за компаниите за коли под наем като Hertz и Enterprise. Без да изчакват самосезирането на регулаторните органи, компаниите, предоставящи коли под наем, са уведомили Федералната комисия по търговия на САЩ и данъчните органи за евентуални нарушения. От компаниите дори са предложили конкретни законодателни мерки, които, ако бъдат приети като закони, ще приравнят платформите за споделен превоз към компаниите за коли под наем.

Динамично променящият се пейзаж на транспортния бизнес премина през множество съдебни спорове и трусове, след като статуквото на титаните в транспортната индустрия като таксиметровите компании и фирмите за отдаване на коли под наем беше застрашено от стартъпи с модерни идеи. Акцентът в сектора напоследък се измества от превоза срещу заплащане към наемането на кола. И Turo – компания за споделен превоз, оперираща според модела на Airbnb, от години е въвлечена в правни спорове с компаниите за коли под наем, разказва The Washington Post.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK