Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 25 апр 2018, 11:43, 4178 прочитания

Американската Turo конкурира големите рент-а-кар компании с нов бизнес модел

Фирмата предоставя платформа, която работи подобно на модела на Airbnb

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Динамично променящият се пейзаж на транспортния бизнес премина през множество съдебни спорове и трусове, след като статуквото на титаните в транспортната индустрия като таксиметровите компании и фирмите за отдаване на коли под наем беше застрашено от стартъпи с модерни идеи. Акцентът в сектора напоследък се измества от превоза срещу заплащане към наемането на кола. И Turo – компания за споделен превоз, оперираща според модела на Airbnb, от години е въвлечена в правни спорове с компаниите за коли под наем, разказва The Washington Post.

Моделът Turo


Докато традиционният модел предполага наем на кола от специално определени за това места, услугата на Turo работи на съвсем различен принцип и цели да максимизира и оправдае притежанието на личен автомобил. Закупуването на кола често се оказва трудна задача за домакинствата и в повечето случаи изисква заеми. Наред с това поддръжката е допълнителна тежест, а и често автомобилите не се използват в няколко поредни дни поради една или друга причина.

Именно това цели да промени Turo. Платформата на компанията създава възможността всеки притежател на автомобил да си направи регистрация и съответно да предостави колата си за определено време на желаещи.

"Механизмът на работа на платформата е изключително прост, а цените са значително по-достъпни от тези на компаниите за коли под наем", обяснява пред Post Джон Норис, който използва Turo. Процесът започва с регистрация в платформата, която осигурява необходимите документи за сигурност и посредством която се осигурява връзката между собственика и наемателя. Единственото, което се изисква от Норис, е да посрещне клиентите си и да им предостави ключовете. А предимствата на този модел са осезаеми. На първо място потребителите избягват транспорта до компанията за коли под наем. Наред с това на клиентите им се спестява време от попълване на документация, могат да избират между целия огромен набор от коли и най-вече услугата е значително по-евтина от наемането на автомобил (средно около 10 долара в зависимост от автомобила).



Правна битка

Turo вече има над 200 хиляди потребители, които отдават колите си посредством платформата на компанията, но за момента за стартъпа не се отнасят определените законови изисквания, приложими за компаниите за коли под наем като Hertz и Enterprise. Без да изчакват самосезирането на регулаторните органи, компаниите, предоставящи коли под наем, са уведомили Федералната комисия по търговия на САЩ и данъчните органи за евентуални нарушения. От компаниите дори са предложили конкретни законодателни мерки, които, ако бъдат приети като закони, ще приравнят платформите за споделен превоз към компаниите за коли под наем.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Предложение от бизнеса: да минем през коронавируса "на две скорости" 5 Предложение от бизнеса: да минем през коронавируса "на две скорости"

Красен Кюркчиев от "Фикосота" предлага стратегия за спрявяне с епидемията с минимални жертви и щети за икономиката, като се раздели обществото на две групи според риска

29 мар 2020, 4146 прочитания

Мините в Челопеч и Крумовград продължават да работят нормално 1 Мините в Челопеч и Крумовград продължават да работят нормално

Повечето от материалите, които "Дънди прешъс металс" използва, се доставят от български фирми

29 мар 2020, 1437 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Приходите на музикалните платформи продължават да се увеличават

Онлайн услугите за стрийминг на музика като Spotify и Apple Music се превърнаха в най-големия източник на приходи за музикалната индустрия

Още от Капитал
Ваксина срещу комуникационна криза

6 съвета как компаниите да адаптират комуникационните си стратегии към новата реалност

Защо се бавим с бързите тестове

Националният кризисен щаб и премиерът са абсолютно против използването им в България

Ричард Грийвсън: Дълбока рецесия е най-вероятният сценарий за региона

Заместник-председателят на Виенския институт за международни икономически изследвания wiiw пред "Капитал"

Проф. д-р Коста Костов: Колкото повече знаем за заразата, толкова по-добре ще се справим с нея

Ръководителят на Медицинския експертен съвет към Министерския съвет пред "Капитал"

Емисия "Добри новини"

За конструктивната журналистика и начините да намалим стреса от информационния поток

20 въпроса: Надежда Цекулова

Журналистката е в основата на сайт, който събира научни статии и ресурси на български за коронавируса

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10