Блокчейн технологията променя корабната индустрия

Въвеждането на блокчейн технология в бранша ще увеличи търговията с 1 трлн. долара, прогнозират от World Economic Forum

Блокчейн технологията променя корабната индустрия

Модернизацията би намалила разходите на компаниите и би облекчила процесите при доставка

5988 прочитания

Въвеждането на блокчейн технология в бранша ще увеличи търговията с 1 трлн. долара, прогнозират от World Economic Forum

© Reuters


Това ще бъде най-голямата иновация в сектора след въвеждането на метални контейнери през 1960 г.

Глобализацията доведе до утвърждаването на най-модерните търговски мрежи в историята с най-големите и най-бързите кораби, с пристанища, които се управляват от технологии с изкуствен интелект, с база данни, която проследява пратките. Въпреки видимата модернизация в бранша все още остава един проблем – милионите документи на хартия.

Датската транспортна и логистична компания Moeller-Maersk и други играчи от бранша сключват партньорства с технологични фирми. Компаниите планират да обновят най-сложната логистична мрежа в света, като въведат блокчейн технология – дигитална система, която позволява автоматичното одобряване на транзакции, пише Bloomberg.

Какви ще са последствията

Цялостното въвеждане на подобни промени в индустрията би довело до сериозни сътресения – десетки корабни компании и бизнесите, свързани с тях, включително на производителите, банките, застрахователите, брокерите и управителите на пристанищата, ще са принудени да оперират извън утвърдените досега правила, за да интегрират всички нови системи в една мащабна платформа.

При успешното изпълнение на проекта документацията вече ще отнема минути без голяма необходимост от човешка намеса. Също така разходите при междуконтиненталния транспорт на стоки ще се понижат значително заради новия начин за бързо релокализиране на продукцията, необходимите материали и продукти.

Рахул Капур, анализатор в Bloomberg Intelligence, коментира, че това ще бъде най-голямата иновация в индустрията след въвеждането на системата с контейнери. Капур е убеден, че това ще допринесе за повече ефективност.

Ключът за успех за много други индустрии – от петролния бранш до криптовалутите, е блокчейн, твърдят специалисти. При корабната индустрия системата ще подобри комуникацията и модернизацията на граничната администрация чрез блокчейн би увеличила глобалната търговия с 1 трлн. долара, показват данни на Световния икономически форум.

American President Lines (APL), която е собственост на третата най-голяма корабна компания в света - френската CMA CGM, производителят на бира AB InBev, консултантската фирма Accenture и други групи са си партнирали за тестването на базирана на блокчейн платформа. Южнокорейската Hyundai Merchant Marine изпълни няколко маршрута с блокчейн технология през 2017 г.

Опитът на Maersk

През 2014 г. Maersk е проследила маршрута на хладилен контейнер с рози и авокадо от Кения до Холандия. Компанията уточнява, че около 30 души са изпълнявали процесите за доставката, която е продължила 34 дни с 10-дневно забавяне за попълване на документите.

"Документацията и процесите около глобалната търговия са сред недостатъците в бранша", обявяват от най-голямата корабна компания. Поради тази причина Maersk си партнира с IBM, за да следи в реално време стоките и документите чрез блокчейн. "Проучването ни показа, че забавянето на тези процеси има негативно влияние върху търговията", се посочва в позицията на Maersk.

Това ще бъде най-голямата иновация в сектора след въвеждането на метални контейнери през 1960 г.

Глобализацията доведе до утвърждаването на най-модерните търговски мрежи в историята с най-големите и най-бързите кораби, с пристанища, които се управляват от технологии с изкуствен интелект, с база данни, която проследява пратките. Въпреки видимата модернизация в бранша все още остава един проблем – милионите документи на хартия.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал