Инвеститорите очакват финансовия ефект от Cambridge Analytica върху Facebook
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Инвеститорите очакват финансовия ефект от Cambridge Analytica върху Facebook

Изпълнителният директор на Facebook Марк Зукърбърг смята, че финансовите резултати за изминалото тримесечие ще са спрямо очакванията на компанията

Инвеститорите очакват финансовия ефект от Cambridge Analytica върху Facebook

Компанията ще публикува отчета си за първото тримесечие в сряда

2469 прочитания

Изпълнителният директор на Facebook Марк Зукърбърг смята, че финансовите резултати за изминалото тримесечие ще са спрямо очакванията на компанията

© Reuters


Компанията променя бизнес модела си, за да засили сигурността на потребителите.

Докато общественото внимание беше насочено към скандала около Facebook и британската консултантска фирма Cambridge Analytica за неправомерно използване на лични данни на потребители в социалната мрежа, изпълнителният директор на технологичния гигант Марк Зукърбърг няколко пъти потвърди пред медиите, че ситуацията не оказва въздействие върху бизнеса им. На 25 април Facebook ще представя финансовите си резултати от първото тримесечие на 2018 г., като тогава ще стане ясно дали твърденията на Зукърбърг са верни.

Случаят с използването на данни на повече от 50 млн. потребители за политически цели от страна на Cambridge Analytica стана известен в средата на март. Поради това Зукърбърг смята, че няма да има сериозно влияние върху финансовите резултати на Facebook от изминалото тримесечие. Инвеститорите ще следят за промени в нивото на приходи от реклами и на предлаганите услуги, като по този начин ще установят дали е оказан негативен ефект върху американската компания, пише MarketWatch.

Вариантите пред Facebook

Въпреки че Facebook не предоставя конкретни данни за средната стойност на приходите от реклама на 1000 импресии, компанията дава информация на инвеститорите относно движението на цената на рекламите и промяната на продуктите през всяко тримесечие.

Когато социалната мрежа се обнови и увеличи предлаганите услуги, цената на рекламите спадна. В случай че търсенето на рекламодателите се понижи заради съмнения в сигурността на данните, ще спадне и цената на рекламите или няма да нараства с бързи темпове.

През четвъртото тримесечие на 2017 г. импресиите се увеличиха с 4% и цената на рекламите нарасна с 43%, докато през същия период от предходната година импресиите са се покачили с 49% и цената на рекламите е поскъпнала с 3%, отбелязват от MarketWatch.

Очакванията на специалистите

Анализаторите прогнозират, че през първото тримесечие на тази година стойността на продажбите на Facebook ще достигне 11.41 млрд. долара, като 10.11 млрд. долара ще са от мобилната платформа, показват данни на FactSet. Специалистите очакват, че средните приходи от потребител през периода ще са 5.35 долара. Те отбелязват, че постъпленията от потребителите в САЩ и Канада са значително по-високи – 26.76 долара е средната стойност в двете страни, докато в Европа е 8.86 долара, а в Азия и Океания – 2.54 долара.

След скандала с изтичането на данни Facebook извърши някои ключови промени. Към момента трети страни са длъжни да получат допълнително одобрение, за да се сдобият с лична информация на потребители от платформата. Колин Себастиан, анализатор в компанията за финансови услуги Robert W. Baird, коментира, че поради въвеждането на подобни промени в правилата за ползване е вероятно да е оказано влияние върху някои приложения, които използват подобни услуги за достигането до по-голяма аудитория.

Зукърбърг обяви, че стратегията на Facebook предвижда засилване на сигурността и безопасността на потребителите на социалната мрежа. Поради това групата планира да разполага с 20 хил. служители, които да отговарят за подобряването на качеството в тези категории. През последните три месеца акциите на Facebook са поевтинели с 8.3%. FB Quotes by TradingView

Компанията променя бизнес модела си, за да засили сигурността на потребителите.

Докато общественото внимание беше насочено към скандала около Facebook и британската консултантска фирма Cambridge Analytica за неправомерно използване на лични данни на потребители в социалната мрежа, изпълнителният директор на технологичния гигант Марк Зукърбърг няколко пъти потвърди пред медиите, че ситуацията не оказва въздействие върху бизнеса им. На 25 април Facebook ще представя финансовите си резултати от първото тримесечие на 2018 г., като тогава ще стане ясно дали твърденията на Зукърбърг са верни.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Капанът AstraZeneca

Капанът AstraZeneca

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK