Google отчете скок на печалбата, но спад в рентабилността заради конкуренцията
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Google отчете скок на печалбата, но спад в рентабилността заради конкуренцията

Приходите на Google продължават да бъдат основно от реклама

Google отчете скок на печалбата, но спад в рентабилността заради конкуренцията

Финансовият резултат от 9.4 млрд. долара е доста над пазарните очаквания заради дяловете в Uber и Airbnb

Йоан Запрянов
2488 прочитания

Приходите на Google продължават да бъдат основно от реклама

© Reuters


Компанията майка на Google Alphabet отбеляза скок на печалбата, но намали маржа си заради големи разходи през първото тримесечие, пише Reuters. Печалбата на гиганта за първите три месеца от годината е 9.4 млрд. долара, далеч над очакваните от анализаторите 6.5 млрд. долара. Маржът на печалбата отбелязва спад от 27% преди година до 22%. Нивото в цената на акциите остана до голяма степен непроменено.

Анализаторите посочват, че разходите на Alphabet се вдигат, защото компанията използва все по-голям процент от приходите си, за да инвестира и да не губи позиции срещу конкурентите си като Amazon. "Скокът в печалбата е еднократен ефект", коментира Джеймс Кордуел, анализатор от Atlantic Equities. Дългосрочните капиталови инвестиции през периода са се вдигнали трикратно до 7.3 млрд. долара спрямо 2.5 млрд. долара преди година.

Общите приходи на Alphabet за периода са 31.1 млрд. долара, което е над очакванията на анализаторите. Компанията продължава да разчита основно на приходи от реклама. "Силната икономика кара компаниите да отделят повече пари за реклама", коментира Иван Файнсет от Tigress Financial. Според него Google няма да усети голям ефект от скандала с Facebook.

Инвестициите в Uber – скрито злато

Една от основните причини за голямата печалба на Alphabet е нов счетоводен метод, чрез който гигантът отчита инвестициите си в стартъпи като Uber и Airbnb. Според данните от доклада на Alphabet в момента оценката на инвестициите в други фирми са на рекордни нива. Alphabet вече ще смята на постоянни интервали своите дялове в подобни компании, вместо да докладва само когато вече има възможност да ги продаде.

Google имаше и няколко еднократни разходи, като например 1.1 млрд. долара, които компанията плати за закупуването на част от екипа на HTC, който се очаква да работи по телефоните Google Pixel. Разходите са се повишили и в сектора на YouTube, където фирмата е похарчила повече пари за нови телевизионни услуги и маркетингови продукти.

Директорите на Google коментираха, че инвестициите трябва да продължат, за да се инсталират нови мощни компютри и интернет кабели, които да поддържат връзката на YouTube, предвид покачващия се трафик.

Компанията майка на Google Alphabet отбеляза скок на печалбата, но намали маржа си заради големи разходи през първото тримесечие, пише Reuters. Печалбата на гиганта за първите три месеца от годината е 9.4 млрд. долара, далеч над очакваните от анализаторите 6.5 млрд. долара. Маржът на печалбата отбелязва спад от 27% преди година до 22%. Нивото в цената на акциите остана до голяма степен непроменено.

Анализаторите посочват, че разходите на Alphabet се вдигат, защото компанията използва все по-голям процент от приходите си, за да инвестира и да не губи позиции срещу конкурентите си като Amazon. "Скокът в печалбата е еднократен ефект", коментира Джеймс Кордуел, анализатор от Atlantic Equities. Дългосрочните капиталови инвестиции през периода са се вдигнали трикратно до 7.3 млрд. долара спрямо 2.5 млрд. долара преди година.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK