"Нестле България" ще инвестира 4.6 млн. лв. през 2018 г.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Нестле България" ще инвестира 4.6 млн. лв. през 2018 г.

"Нестле България" ще инвестира 4.6 млн. лв. през 2018 г.

За миналата година компанията отчита 258 млн. лв. оборот и 23.3 млн. лева оперативна печалба

Мара Георгиева
8243 прочитания

© Георги Кожухаров


"Нестле България" ще инвестира 4.6 млн. лв. през тази година. През 2017 г. дружеството е инвестирало близо 6 милиона лева, а от стъпването на компанията на българския пазар през 1994 г. - над 260 милиона лева, съобщи на пресконференция Мариан Маринов, финансов мениджър на компанията.

По 2.8 млн. лв. за нови продукти

Основните инвестиции по правило са насочени към по-висока производителност на труда, разработване на нови продукти, енергийна ефективност, обучение на персонала, информационни технологии, безопасност на хора/продукти, обобщи Мариан Маринов.

За последните десет години компанията инвестира средно по 300 000 лв. на година в обучения за персонал, по 2.8 млн. лв. в разработване на нови продукти, по 1.2 млн. в инфраструктура. За проекти, свързани с опазване на околната среда, средногодишната инвестиция е 550 000 лв., за подобрение качеството на продуктите - 1.5 млн. лв., за безопасност на работното място – 750 000 лв., съобщи Сара Вуйтене, директор на фабриката на "Нестле" в София.

Оборот и печалба

За миналата година българското дружество отчита 258.12 млн. лв. оборот и 23.3 млн. лева оперативна печалба (9.02% от приходите). През 2016 г. оборотът е 257.24 млн. лв., а оперативната печалба е 28.5 милиона (11.07% от приходите), като основният фактор за понижението са увеличените стойности на суровините и материалите, обясни Мариан Маринов.

За първите четири месеца на тази година продажбите са за 54.1 млн. лв., което означава 6.8% органичен ръст и 4.6% реален вътрешен ръст, посочиха от компанията.

Пазарни дялове

"Нестле България" оперира в няколко основни направления: кафе напитки, кулинарни продукти (с марката Maggi), шоколадови десерти и бисквити, детско хранене, храни за домашни любимци, зърнени храни, професионални машини за кафе.

Мариан Маринов цитира данни на Nielsen за декември 2017- януари 2018, според които "Нестле България" е лидер при целия пазар на кафе с 40.6% дял в стойност, макар че компанията не предлага продукти в сегментите "кафе на зърна" и "мляно кафе". Дружеството е с най-голям пазарен дял и при кафето на капсули (80.9 %), разтворимите кафета (59.2 %), кафе миксовете (71.1 %), кулинарните продукти (62.1 %) и зърнените закуски (37.5%). Фирмата е втора по пазарен дял в стойност при шоколадовите десерти (15.5 %) , храните за домашни любимци (23.3 %) и детското хранене (16.6 %).

Износ в 43 държави

Преобладаващата част от инвестициите в нови продукти са насочени към фабриката в София, в която се произвеждат около 1000 продукта. От 2007 г. тя е избрана за един от трите центъра за производство на Kit-Kat на континента (останалите два са в Хамбург - Германия, и Йорк – Великобритания).

"Ролята на фабриката в София е изключително ясна - тя е сърцето на иновациите и реновациите на Kit Kat", обобщи Сара Вуйтене. По думите й българското предприятие произвежда над 15 000 тона годишно продукция, като 90% от производството е Kit Kat. Съотношението вътрешен пазар - експорт е 60:40. Заетите в софийската фабрика са над 670, а общо в "Нестле България" - 1092.

"Изнасяме за над 43 страни по света с една и съща рецепта", заяви Сара Вуйтене. В топ 5 на държавите, за които заминава произведеният в София Kit-Kat, са: Великобритания (4051 тона годишно), Германия (2131 т), Полша (1396 т), Франция (603 т), Украйна (526 т).

Целите за 2018

Групата Nestle отчете продажби за 89.8 млрд. швейцарски франка през 2017 г. "Всеки ден се продават 1 милиард продукти на корпорацията, която притежава 418 фабрики в 86 държави. Очакваният ръст на продажбите за 2018 г. е между 2-4%. Компанията ще инвестира в растящите категории: кафе напитки, храни за домашни любимци, детско хранене и води, обобщи Емануел Артур, изпълнителен директор на "Нестле България".

"Нестле България" ще инвестира 4.6 млн. лв. през тази година. През 2017 г. дружеството е инвестирало близо 6 милиона лева, а от стъпването на компанията на българския пазар през 1994 г. - над 260 милиона лева, съобщи на пресконференция Мариан Маринов, финансов мениджър на компанията.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Остани практичен

Остани практичен

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK