С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
24 апр 2018, 17:00, 6936 прочитания

"Нестле България" ще инвестира 4.6 млн. лв. през 2018 г.

За миналата година компанията отчита 258 млн. лв. оборот и 23.3 млн. лева оперативна печалба

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Нестле България" ще инвестира 4.6 млн. лв. през тази година. През 2017 г. дружеството е инвестирало близо 6 милиона лева, а от стъпването на компанията на българския пазар през 1994 г. - над 260 милиона лева, съобщи на пресконференция Мариан Маринов, финансов мениджър на компанията.

По 2.8 млн. лв. за нови продукти


Основните инвестиции по правило са насочени към по-висока производителност на труда, разработване на нови продукти, енергийна ефективност, обучение на персонала, информационни технологии, безопасност на хора/продукти, обобщи Мариан Маринов.

За последните десет години компанията инвестира средно по 300 000 лв. на година в обучения за персонал, по 2.8 млн. лв. в разработване на нови продукти, по 1.2 млн. в инфраструктура. За проекти, свързани с опазване на околната среда, средногодишната инвестиция е 550 000 лв., за подобрение качеството на продуктите - 1.5 млн. лв., за безопасност на работното място – 750 000 лв., съобщи Сара Вуйтене, директор на фабриката на "Нестле" в София.

Оборот и печалба



За миналата година българското дружество отчита 258.12 млн. лв. оборот и 23.3 млн. лева оперативна печалба (9.02% от приходите). През 2016 г. оборотът е 257.24 млн. лв., а оперативната печалба е 28.5 милиона (11.07% от приходите), като основният фактор за понижението са увеличените стойности на суровините и материалите, обясни Мариан Маринов.

За първите четири месеца на тази година продажбите са за 54.1 млн. лв., което означава 6.8% органичен ръст и 4.6% реален вътрешен ръст, посочиха от компанията.

Пазарни дялове

"Нестле България" оперира в няколко основни направления: кафе напитки, кулинарни продукти (с марката Maggi), шоколадови десерти и бисквити, детско хранене, храни за домашни любимци, зърнени храни, професионални машини за кафе.

Мариан Маринов цитира данни на Nielsen за декември 2017- януари 2018, според които "Нестле България" е лидер при целия пазар на кафе с 40.6% дял в стойност, макар че компанията не предлага продукти в сегментите "кафе на зърна" и "мляно кафе". Дружеството е с най-голям пазарен дял и при кафето на капсули (80.9 %), разтворимите кафета (59.2 %), кафе миксовете (71.1 %), кулинарните продукти (62.1 %) и зърнените закуски (37.5%). Фирмата е втора по пазарен дял в стойност при шоколадовите десерти (15.5 %) , храните за домашни любимци (23.3 %) и детското хранене (16.6 %).

Износ в 43 държави

Преобладаващата част от инвестициите в нови продукти са насочени към фабриката в София, в която се произвеждат около 1000 продукта. От 2007 г. тя е избрана за един от трите центъра за производство на Kit-Kat на континента (останалите два са в Хамбург - Германия, и Йорк – Великобритания).

"Ролята на фабриката в София е изключително ясна - тя е сърцето на иновациите и реновациите на Kit Kat", обобщи Сара Вуйтене. По думите й българското предприятие произвежда над 15 000 тона годишно продукция, като 90% от производството е Kit Kat. Съотношението вътрешен пазар - експорт е 60:40. Заетите в софийската фабрика са над 670, а общо в "Нестле България" - 1092.

"Изнасяме за над 43 страни по света с една и съща рецепта", заяви Сара Вуйтене. В топ 5 на държавите, за които заминава произведеният в София Kit-Kat, са: Великобритания (4051 тона годишно), Германия (2131 т), Полша (1396 т), Франция (603 т), Украйна (526 т).

Целите за 2018

Групата Nestle отчете продажби за 89.8 млрд. швейцарски франка през 2017 г. "Всеки ден се продават 1 милиард продукти на корпорацията, която притежава 418 фабрики в 86 държави. Очакваният ръст на продажбите за 2018 г. е между 2-4%. Компанията ще инвестира в растящите категории: кафе напитки, храни за домашни любимци, детско хранене и води, обобщи Емануел Артур, изпълнителен директор на "Нестле България".
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Ускореният пулс на Ozone.bg Ускореният пулс на Ozone.bg

Компанията за онлайн търговия Ozone.bg закупи последната останала верига физически магазини за видеоигри Pulsar

13 сеп 2019, 5014 прочитания

Отгледано в България Отгледано в България

Биофермата "ТРЕЙС АНГЪС ФАРМ" доказва, че нейното висококачествено говеждо месо не отстъпва на вносните аналози

13 сеп 2019, 1182 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Аркус" е увеличил печалбата си с над 50%

През 2017 г. военният завод в Лясковец е работил на пълен капацитет, а приходите са нараснали с 9%

ПИК-ът на отровената среда

Очернянето на годеницата на кандидат-кмет на София от кафявия сайт "ПИК" за първи път породи консенсус сред политици, журналисти и PR-и за това какво НЕ е журналистиката

"Шпионският" скандал: 17 мига от есента

Разследването срещу лидера на Движение "Русофили" Николай Малинов изглежда повече като за предизборна вътрешнополитическа употреба, отколкото като реален шпионски скандал с Москва

Сметка за 600 милиона: обществените поръчки в края на мандата на Фандъкова

Дългосрочните поръчки за сметосъбиране, поддръжка и RDF бяха раздадени преди изборите и оставят следващия кмет с вързани ръце

Как започва вносът на боклуци в България

Отпадъци за горене започват да се внасят в периода 2014 - 2016 г., като зад начинанието е бившият директор на "Лукойл България" Валентин Златев.

20 въпроса: Ралица Петрова

Режисьорката на "Безбог" завършва сценария към следващия си филм

Разходка в Прага

Бира, трева и музеи. Из града, който "те сграбчва за реверите и не те пуска да си отидеш"