С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
24 апр 2018, 17:00, 6900 прочитания

"Нестле България" ще инвестира 4.6 млн. лв. през 2018 г.

За миналата година компанията отчита 258 млн. лв. оборот и 23.3 млн. лева оперативна печалба

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Нестле България" ще инвестира 4.6 млн. лв. през тази година. През 2017 г. дружеството е инвестирало близо 6 милиона лева, а от стъпването на компанията на българския пазар през 1994 г. - над 260 милиона лева, съобщи на пресконференция Мариан Маринов, финансов мениджър на компанията.

По 2.8 млн. лв. за нови продукти


Основните инвестиции по правило са насочени към по-висока производителност на труда, разработване на нови продукти, енергийна ефективност, обучение на персонала, информационни технологии, безопасност на хора/продукти, обобщи Мариан Маринов.

За последните десет години компанията инвестира средно по 300 000 лв. на година в обучения за персонал, по 2.8 млн. лв. в разработване на нови продукти, по 1.2 млн. в инфраструктура. За проекти, свързани с опазване на околната среда, средногодишната инвестиция е 550 000 лв., за подобрение качеството на продуктите - 1.5 млн. лв., за безопасност на работното място – 750 000 лв., съобщи Сара Вуйтене, директор на фабриката на "Нестле" в София.

Оборот и печалба



За миналата година българското дружество отчита 258.12 млн. лв. оборот и 23.3 млн. лева оперативна печалба (9.02% от приходите). През 2016 г. оборотът е 257.24 млн. лв., а оперативната печалба е 28.5 милиона (11.07% от приходите), като основният фактор за понижението са увеличените стойности на суровините и материалите, обясни Мариан Маринов.

За първите четири месеца на тази година продажбите са за 54.1 млн. лв., което означава 6.8% органичен ръст и 4.6% реален вътрешен ръст, посочиха от компанията.

Пазарни дялове

"Нестле България" оперира в няколко основни направления: кафе напитки, кулинарни продукти (с марката Maggi), шоколадови десерти и бисквити, детско хранене, храни за домашни любимци, зърнени храни, професионални машини за кафе.

Мариан Маринов цитира данни на Nielsen за декември 2017- януари 2018, според които "Нестле България" е лидер при целия пазар на кафе с 40.6% дял в стойност, макар че компанията не предлага продукти в сегментите "кафе на зърна" и "мляно кафе". Дружеството е с най-голям пазарен дял и при кафето на капсули (80.9 %), разтворимите кафета (59.2 %), кафе миксовете (71.1 %), кулинарните продукти (62.1 %) и зърнените закуски (37.5%). Фирмата е втора по пазарен дял в стойност при шоколадовите десерти (15.5 %) , храните за домашни любимци (23.3 %) и детското хранене (16.6 %).

Износ в 43 държави

Преобладаващата част от инвестициите в нови продукти са насочени към фабриката в София, в която се произвеждат около 1000 продукта. От 2007 г. тя е избрана за един от трите центъра за производство на Kit-Kat на континента (останалите два са в Хамбург - Германия, и Йорк – Великобритания).

"Ролята на фабриката в София е изключително ясна - тя е сърцето на иновациите и реновациите на Kit Kat", обобщи Сара Вуйтене. По думите й българското предприятие произвежда над 15 000 тона годишно продукция, като 90% от производството е Kit Kat. Съотношението вътрешен пазар - експорт е 60:40. Заетите в софийската фабрика са над 670, а общо в "Нестле България" - 1092.

"Изнасяме за над 43 страни по света с една и съща рецепта", заяви Сара Вуйтене. В топ 5 на държавите, за които заминава произведеният в София Kit-Kat, са: Великобритания (4051 тона годишно), Германия (2131 т), Полша (1396 т), Франция (603 т), Украйна (526 т).

Целите за 2018

Групата Nestle отчете продажби за 89.8 млрд. швейцарски франка през 2017 г. "Всеки ден се продават 1 милиард продукти на корпорацията, която притежава 418 фабрики в 86 държави. Очакваният ръст на продажбите за 2018 г. е между 2-4%. Компанията ще инвестира в растящите категории: кафе напитки, храни за домашни любимци, детско хранене и води, обобщи Емануел Артур, изпълнителен директор на "Нестле България".
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

3 октомври 2019
Хотел Империал Пловдив

Годишен бизнес форум Industry 4.0


Къде е мястото на България в Индустрия 4.0 и европейската карта на автомобилните производители?
Запазете своето място на форума Industry 4.0, организиран от Капитал, за да почерпите от първа ръка от опита и знанието на глобалните и местни лидери: Daimler, Volvo Group, McKinsey & Company, Schneider Electric, Aurubis и други.

Основни теми на събитието:


  • Перспективите за развитие на индустриалния и автомобилния сектори в страната и региона
  • Бизнес стратегиите за прилагане на нови технологии като AI и 5G на водещи европейски производители
  • Умните решения за по-добро използване на ресурсите и кръгова икономика
  • Конкретните ангажименти на държавата и общините за развитие на индустриалния сектор

Годишен бизнес форум Industry 4.0 Запазете билет

Прочетете и това

"Софтуер груп БГ": Десет години по-късно. И с партньори три фонда и една банка "Софтуер груп БГ": Десет години по-късно. И с партньори три фонда и една банка

Българската компания започна с технологично решение за микрозаеми, а сега преминава към работа с по-големи финансови институции, включително в Европа

25 авг 2019, 348 прочитания

Лидерът в минната индустрия BHP изплаща рекордни дивиденти Лидерът в минната индустрия BHP изплаща рекордни дивиденти

Компанията увеличава печалбата си след няколко трудни години

25 авг 2019, 765 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Аркус" е увеличил печалбата си с над 50%

През 2017 г. военният завод в Лясковец е работил на пълен капацитет, а приходите са нараснали с 9%

Помните ли фразата: "Защото сте абсолютен престъпник!"

Стратегията на Иван Гешев за повече публичност на прокуратурата не е нова, вече има достатъчно примери за вредите от подобни практики

Пробуждането на къмпингите

Четири нови къмпинга се изграждат в Южна България

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Добрият, лошият и безучастният

Важните уроци от кампанията "Не ми се обиждай, но...", която обръща внимание на щетите, нанасяни от предразсъдъците и езика на омразата

Should I Stay or Should I Go

Групата Hayes & Y за уроците, на които Великобритания ги научи