С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
9 25 апр 2018, 11:24, 33007 прочитания

"Лидл" ще отвори минимум седем магазина в страната през 2018

Предпочитаните градове са София, Пловдив и Варна. Строителството и оборудването на един обект струват поне 2 млн. евро

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Тази година "Лидл" ще отворим минимум седем магазина в страната, преимуществено в София, Варна и Пловдив", заяви за "Капитал" Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на веригата. Компанията, която работи в България от 2010, вероятно вече е втора по приходи след "Кауфланд", като отварянето на нови обекти продължава. През миналата година планът е бил по-консервативен и са открити три магазина. Инвестицията в изграждането на един обект без земята е минимум 2 млн. евро.

"Лидл" vs "Фантастико"


На 22 април компанията откри в софийския квартал "Борово" свой магазин, създаден по "нов модел за гъсто населени градски райони". Обектът е на два етажа, има над 120 паркоместа, половината от които са на закрито в подземен паркинг, а търговската част е разположена на 1300 кв.м. В близост до него се намира магазин на българската верига "Фантастико". Това ще е първият директен сблъсък за клиенти между двете вериги.

Вторият ще бъде на бул. "Черни връх" и Околовръстния път в столицата, където "Лидл" строи магазин "лице в лице" с обект на "Фантастико". "Дълбоко уважаваме колегите за начина, по който развиват бизнеса си. Ще видим какъв избор ще направи потребителят и дали ще ни се довери като на смарт дискаунтър", коментира за "Капитал" Милена Драгийска. Локацията е интересна за търговците, защото обслужва прибиращи се платежоспособни клиенти от кварталите под Витоша.

Вместо кино в топ център



През 2018 "Лидл" ще влезе и в бившето кино "Европа палас" (известно и като "Димитър Благоев"), на ул. "Алабин" в София. "Този магазин ще е изключение, тъй като имаме изискване да не слизаме под 1000 кв.м площ, но в центъра е трудно да се открият такива помещения. Ние не правим компромиси с размера на магазините, защото искаме да е комфортно за клиентите, да могат да се разминават лесно с количките, а стоките да са подредени така, че да осигурим безпроблемен и бърз избор", обясни Милена Драгийска.

Морско разширяване

Тази пролет веригата започна строителство на свой нов магазин и на улица "Битоля" във Варна - на мястото на бивш обект на "Пикадили", за терена на който германският дискаунтър плати 20 млн. лв. От компанията съобщиха, че и този хипермаркет ще бъде изграден по новата концепция за по-просторни и "зелени" магазини. "Може би ще успеем да го построим и да го открием в рамките на 2018. По правило за новостроящ се обект ни трябват минимум 7-9 месеца", заяви Драгийска.

Тази година веригата вече отвори и магазин в Созопол.

В собствени сгради

По данни на компанията тя разполага магазините си преимуществено в собствени сгради, само 4-5% от обектите й са под наем.

"Нямаме число, което да указва за колко години търговският обект трябва да покрие инвестицията по изграждането. Нашето правило е, че той трябва да си покрива разходите. Има магазини, които не се намират в скъпи като недвижими имоти региони, но с много благодатна клиентела. Такъв приятен пример са Петрич и Пазарджик", коментира Милена Драгийска.

"Лидл" има магазин и в столичния "Ринг мол", но по думите на главния изпълнителен директор като цяло веригата избягва да влиза в големи търговски центрове. "Не смятаме, че там е нашето място за позитивите, които предлагаме – пестене на време и на пари. Влизането в мол предполага настройка за по-дълго пребиваване, а при нас времето на престоя на клиент е 14 минути, включително и минаването през касата, което за работещите клиенти е много голям бонус. На второ място – условията в моловете достигат някаква граница на рентабилност, над която не сме готови да влезем. Освен това не всички молове са добре устроени по отношение на паркинга, така че това не ни е любима страна от гледна точка на експанзионна политика", обобщи Милена Драгийска.

Тя обясни, че инвестицията в собствен обект на "Лидл" без земята е различна заради особеностите на всеки строеж и повишените изисквания за компенсаторно озеленяване. "Под два милиона евро е невъзможно да построим и оборудваме магазин на "Лидл". Мислим до последния детайл още преди да купим имот", обобщи Милена Драгийска.

Lidl е част от немската Schwarz-Gruppe и присъства в над 25 държави. В България веригата стартира своята дейност през 2010 г. Днес компанията има 88 магазина в 46 града и над 2300 служители.

"Лидл България" е в топ 3 по приходи от продажби сред веригите в страната след "Кауфланд" (също част от Schwarz) и "Метро кеш енд кери" през 2016 г., като вероятно вече се е придвижила до второто място. През 2017 компанията увеличава пазарния си дял до 7.9% срещу 7.1% година по-рано с приходите си от 830 млн. лв. според прогнозните данни на анализаторската компания ICAP.
"Лидл България" ще намали използваната пластмаса*

"Лидл България" поема ангажимента да намали с 20% до 2025 г. използваната пластмаса за всички продукти собствена марка, съобщиха от компанията. За да постигне целта си, веригата ще се съсредоточи върху програма, която затваря цикъла на производство, ще наблегне върху търсене на рециклируеми материали и въвеждане на възобновяеми ресурси и системи за повторна употреба.

"Грижата за природата е сред основните приоритети на Lidl в световен мащаб и наш основен фокус в България. Това ни води на всяко едно ниво – от начина, по който строим, до начина, по който организираме и оптимизираме работните процеси в магазините си. С поемането на ангажимента да намалим и използваната пластмаса за всички наши продукти собствена марка, ние правим още една стъпка в посока осигуряване на устойчиво развитие на нашия бизнес", заяви Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на "Лидл България", цитирана в прессъобщението.

* Текстът е допълнен в 15.00 часа на 25 април

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

От идея до сбъдната мечта От идея до сбъдната мечта

iCard търпеливо извървява пътя си от млада компания до лидер в сферата на електронните пари

9 дек 2019, 238 прочитания

За втора година млади предприемачи могат да кандидатстват в програмата на ABLE За втора година млади предприемачи могат да кандидатстват в програмата на ABLE

Крайният срок за участие е 15 декември

8 дек 2019, 962 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Американската Turo конкурира големите рент-а-кар компании с нов бизнес модел

Фирмата предоставя платформа, която работи подобно на модела на Airbnb

Още от Капитал
Четиримилиардната алтернатива

Годината е рекордна за взаимните фондове, като те са сред малкото инвестиции, които бият инфлацията, макар да има и доста на загуба

Къде е еко-то в данъка за колите

Новите данъчни идеи на София се мотивират със замърсяването на въздуха, но реално нямат връзка с това

Язовир "Черна дупка"

Пресъхването на язовир "Студена" заплаши Перник с пълно безводие до края на годината и разкри огромните пропуски при управлението на водите в България

От какво боледува педиатрията

За лечението на 1.2 млн. деца в България се отделят само 11% от бюджета на здравната каса

Нова концепция: Bagri by Boykovski

"Искаме да придадем повече характер на заведението и на храната, която предлагаме"

Камион желание

Отново за мобилните кухни, уличната храна и къде да я опитаме този месец

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10