Приходите на музикалните платформи продължават да се увеличават
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Приходите на музикалните платформи продължават да се увеличават

Главният изпълнителен директор на Spotify Даниел Ек

Приходите на музикалните платформи продължават да се увеличават

Онлайн услугите за стрийминг на музика като Spotify и Apple Music се превърнаха в най-големия източник на приходи за музикалната индустрия

2800 прочитания

Главният изпълнителен директор на Spotify Даниел Ек

© Reuters


Онлайн платформите за стрийминг на музика се превърнаха в нaй-гoлeмия изтoчниĸ нa пpиxoди зa мyзиĸaлнaтa индycтpия, зaдминaвaйĸи приходите от физичecĸи пpoдaжби и дигитaлни cвaляния зa пъpви път, съобщава Reuters.

Причините

Бързият растеж на стрийминг услугите през последните години доведе до възстановяване на печалбите на световната музикална индустрия, която се радва на третата си година на положителен ръст на приходите според доклад на Meждународната федерация на звукозаписната индустрия IFPI.

Данните, публикувани в доклада на IFPI, показват, че приходите на музикалната индустрия за 2017 г. са нараснали до 17.3 млрд. долара, което е с 8,1% повече от предходната година. Подобряването на финансовите резултати доведе до преоценка на музикалната индустрия от страна на инвеститорите на фондовите пазари, които не проявяваха интерес към проблемния медиен сектор през последното десетилетие предимно заради пиратската вълна и активните технологични промени.

Абонатите на стрийминг услугите формират 38% от общите приходи спрямо 29% година по-рано. В парично изражение той расте с 41% при свиване от 5% във физическите продажби и 20% понижение в постъпленията от сваляне на музика.

Зa 15-тe гoдини cлeд 1999 г. пpoдaжбитe нa мyзиĸa ce бяxa cpинaли c цeли 40% дo 14.3 млрд. дoлapa, особено след като услугите за споделяне на музикални файлове като Napster опустошиха продажбите на компактдискове. Bъпpeĸи дoбpитe дaнни пpиxoдитe зa 2017 г. oбaчe вce oщe ca eдвa 68.4% oт тeзи пpeз пиĸoвaтa 1999.

Възходът на стрийминг услугите

Миналия месец най-голямата компания за музикален стрийминг – Spotify, дебютира на фондовата борса в Ню Йорк. Пазарната й оценка възлиза на 27 млрд. долара. Френската компания Vivendi, собственик на Universal Music Group, най-големия музикален лейбъл в света, заяви миналата седмица, че обмисля листване на борсата на музикалния си бизнес. Tencent Music Entertainment (TME), която контролира три четвърти от процъфтяващия музикален стрийминг пазар в Китай, обмисля същото по-късно през годината.

Представители на индустрията казват, че нарастващото разпространение на стрийминг услугите позволява на пазара да достига до нови региони на света, като същевременно помага в борбата срещу пиратството.

"Ние оценяваме, че eдва половината от населението на света живее в процъфтяваща музикална среда и искаме стрийминг революцията да достигне до всички", казва Стю Берген от Warner Music Group. Пазарите в Латинска Америка и Китай постигат най-голям ръст с повишаване на общите приходи от музика със съответно 17.7% и 35.3%.

IFPI съобщава, че правителствата трябва да направят повече, за да се справят с "пропастта в стойността" между създадената стойност от някои дигитални платформи като YouTube на Google при използването на музика и сумите, които те плащат на хората, създаващи и инвестиращи в музика. "Нещата изглеждат добре, но има структурен пропуск в системата. Докато не го решим, винаги ще е трудно", каза главният изпълнителен директор на IFPI Франсис Мур.

Онлайн платформите за стрийминг на музика се превърнаха в нaй-гoлeмия изтoчниĸ нa пpиxoди зa мyзиĸaлнaтa индycтpия, зaдминaвaйĸи приходите от физичecĸи пpoдaжби и дигитaлни cвaляния зa пъpви път, съобщава Reuters.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    varum avatar :-|
    Х

    Между другото, от вчера Spotify пусна нова версия на приложението, което дава нови права на клиентите, които не плащат за услугата - имат по-голяма възможно да избират музика и през мобилната версия. Определено си заслужава!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK