Fiat Chrysler надмина по печалба General Motors за пръв път след кризата
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Fiat Chrysler надмина по печалба General Motors за пръв път след кризата

Главният изпълнителен директор на Fiat Серджо Марчионе

Fiat Chrysler надмина по печалба General Motors за пръв път след кризата

Основна причина за това са по-високите капиталови разходи на американската компания

4343 прочитания

Главният изпълнителен директор на Fiat Серджо Марчионе

© Reuters


Печалбата на Fiat Chrysler надхвърли тази на General Motors за пръв път от фалита на GM преди почти десет години, съобщава Financial Times. Финансовият резултат на италианско-американската автомобилна компания се повиши въпреки по-високите разходи поради пускането на нови модели.

Резултатите

Fiat Chrysler регистрира нетна печалба от 1.2 млрд. долара за първото тримесечие, докато конкурентът General Моtors - 1.05 млрд. долара, като това е спад с близо 60% в сравнение с година по-рано. Приходите за тримесечието на GM възлизат на 36.1 млрд. долара спрямо 37.3 млрд. през същия период на 2017 г. Анализаторите очакваха постъпления от 34.7 млрд. долара.

Въпреки това коригираната печалба на GM е била била 2.6 млрд. долара в сравнение с 1.9 млрд. на Fiat Chrysler. Капиталовите разходи на американската компания са били с 500 млн. долара по-високи през първото тримесечие, достигайки сумата от 942 млн., предимно заради инвестиции в нови модели пикапи и семейни коли и проблемите с корейския бизнес. GM се е възползвала от по-ниската ефективна данъчна ставка през тримесечието, но маржът на печалбата преди облагането с данъци е намалял до 7.2% спрямо 9.5% година по-рано. Главният финансов директор Чък Стивънс заяви, че маржът на печалбата на компанията трябва да достигне 10% или повече през второто тримесечие и за цялата година.

Резултатите идват ден след като Ford обяви 9% ръст на нетната печалба до 1.7 млрд. долара, заедно с амбициозен план за намаляване на разходите.

И трите производителя на автомобили генерират по-голямата част от печалбите си от Северна Америка, където по-ниските цени на горивата доведоха до нарастващо търсене на висок клас спортни автомобили и камиони.

Volkswagen, който е най-големият производител на автомобили в света, но има по-слаба американска експозиция в сравнение с американските си конкуренти, обяви по-рано, че оперативната й печалба е спаднала с 3.6% през първото тримесечие до 4.2 млрд. евро. Приходите й са нараснали с 3.6% до 58.2 млрд. евро, а групата, която наскоро назначи бившия изпълнителен директор на BMW Херберт Дийс за главен изпълнителен директор, заяви, че печалбите ще се увеличават.

Трудностите пред Fiat

Fiat Chrysler е изхарчила близо 1 млрд. евро за пускането на пазара на нови модели камиони и автомобили. Главният изпълнителен директор Серджо Марчионе заяви, че това е било "особено предизвикателно".

Разходите доведоха до спад в печалбата от бизнеса в Северна Америка - от 1.241 млрд. евро до 1.216 млрд. евро, като с това намалиха глобалните печалби на компанията под очакванията въпреки рекордното тримесечие.

Марчионе, който трябва да се пенсионира през следващата година, заяви, че остава уверен, че групата, която е обявила оперативен марж от 7.4% в Северна Америка, ще надмине маржa на GM и Ford през тази или следващата година. FCA Quotes by TradingView

Печалбата на Fiat Chrysler надхвърли тази на General Motors за пръв път от фалита на GM преди почти десет години, съобщава Financial Times. Финансовият резултат на италианско-американската автомобилна компания се повиши въпреки по-високите разходи поради пускането на нови модели.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK