С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
30 апр 2018, 12:04, 3999 прочитания

Fiat Chrysler надмина по печалба General Motors за пръв път след кризата

Основна причина за това са по-високите капиталови разходи на американската компания

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Печалбата на Fiat Chrysler надхвърли тази на General Motors за пръв път от фалита на GM преди почти десет години, съобщава Financial Times. Финансовият резултат на италианско-американската автомобилна компания се повиши въпреки по-високите разходи поради пускането на нови модели.

Резултатите


Fiat Chrysler регистрира нетна печалба от 1.2 млрд. долара за първото тримесечие, докато конкурентът General Моtors - 1.05 млрд. долара, като това е спад с близо 60% в сравнение с година по-рано. Приходите за тримесечието на GM възлизат на 36.1 млрд. долара спрямо 37.3 млрд. през същия период на 2017 г. Анализаторите очакваха постъпления от 34.7 млрд. долара.

Въпреки това коригираната печалба на GM е била била 2.6 млрд. долара в сравнение с 1.9 млрд. на Fiat Chrysler. Капиталовите разходи на американската компания са били с 500 млн. долара по-високи през първото тримесечие, достигайки сумата от 942 млн., предимно заради инвестиции в нови модели пикапи и семейни коли и проблемите с корейския бизнес. GM се е възползвала от по-ниската ефективна данъчна ставка през тримесечието, но маржът на печалбата преди облагането с данъци е намалял до 7.2% спрямо 9.5% година по-рано. Главният финансов директор Чък Стивънс заяви, че маржът на печалбата на компанията трябва да достигне 10% или повече през второто тримесечие и за цялата година.

Резултатите идват ден след като Ford обяви 9% ръст на нетната печалба до 1.7 млрд. долара, заедно с амбициозен план за намаляване на разходите.



И трите производителя на автомобили генерират по-голямата част от печалбите си от Северна Америка, където по-ниските цени на горивата доведоха до нарастващо търсене на висок клас спортни автомобили и камиони.

Volkswagen, който е най-големият производител на автомобили в света, но има по-слаба американска експозиция в сравнение с американските си конкуренти, обяви по-рано, че оперативната й печалба е спаднала с 3.6% през първото тримесечие до 4.2 млрд. евро. Приходите й са нараснали с 3.6% до 58.2 млрд. евро, а групата, която наскоро назначи бившия изпълнителен директор на BMW Херберт Дийс за главен изпълнителен директор, заяви, че печалбите ще се увеличават.

Трудностите пред Fiat

Fiat Chrysler е изхарчила близо 1 млрд. евро за пускането на пазара на нови модели камиони и автомобили. Главният изпълнителен директор Серджо Марчионе заяви, че това е било "особено предизвикателно".

Разходите доведоха до спад в
печалбата от бизнеса в Северна Америка - от 1.241 млрд. евро до 1.216 млрд. евро, като с това намалиха глобалните печалби на компанията под очакванията въпреки рекордното тримесечие.

Марчионе, който трябва да се пенсионира през следващата година, заяви, че остава уверен, че групата, която е обявила оперативен марж от 7.4% в Северна Америка, ще надмине маржa на GM и Ford през тази или следващата година.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Седмични новини за енергетика Седмични новини за енергетика

В рубриката събираме всички най-важни новини от последните седем дни

18 окт 2019, 970 прочитания

Новите инженери на "Бош" 1 Новите инженери на "Бош"

Германската група направи инженеринг център в София, който разработва технологии за автомобилната индустрия

18 окт 2019, 2034 прочитания

24 часа 7 дни

18 окт 2019, 5084 прочитания

18 окт 2019, 2268 прочитания

18 окт 2019, 2028 прочитания

18 окт 2019, 1479 прочитания

18 окт 2019, 1473 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Microsoft очаква най-силната си година от десетилетие

Компанията отдава успеха си на облачните технологии

Още от Капитал
Земеделецът, който не оре

Александър Китев си поставя за цел да образова земеделците за ползите от нулева обработка на почвата с "Агримат БГ"

Германски минерални бани

След 13 години усилия българските балнеохотели бяха одобрени от германските здравни каси

Да сготвиш Боби Михайлов

Как расистките изстъпления на агитките, които властта използва за собствена употреба, свалиха президента на БФС и отекнаха по света

Турската офанзива в Сирия: Раздвижване на смъртоносните пясъци

Военната операция на Анкара повишава риска от нова вълна бежанци и терористични атаки в Европа

Шведска маса в гората

Три места в Швеция, където отглеждат и събират храната си сами по устойчивата формула "от земята в чинията"

Kалендар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10