С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
30 апр 2018, 12:04, 4115 прочитания

Fiat Chrysler надмина по печалба General Motors за пръв път след кризата

Основна причина за това са по-високите капиталови разходи на американската компания

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Печалбата на Fiat Chrysler надхвърли тази на General Motors за пръв път от фалита на GM преди почти десет години, съобщава Financial Times. Финансовият резултат на италианско-американската автомобилна компания се повиши въпреки по-високите разходи поради пускането на нови модели.

Резултатите


Fiat Chrysler регистрира нетна печалба от 1.2 млрд. долара за първото тримесечие, докато конкурентът General Моtors - 1.05 млрд. долара, като това е спад с близо 60% в сравнение с година по-рано. Приходите за тримесечието на GM възлизат на 36.1 млрд. долара спрямо 37.3 млрд. през същия период на 2017 г. Анализаторите очакваха постъпления от 34.7 млрд. долара.

Въпреки това коригираната печалба на GM е била била 2.6 млрд. долара в сравнение с 1.9 млрд. на Fiat Chrysler. Капиталовите разходи на американската компания са били с 500 млн. долара по-високи през първото тримесечие, достигайки сумата от 942 млн., предимно заради инвестиции в нови модели пикапи и семейни коли и проблемите с корейския бизнес. GM се е възползвала от по-ниската ефективна данъчна ставка през тримесечието, но маржът на печалбата преди облагането с данъци е намалял до 7.2% спрямо 9.5% година по-рано. Главният финансов директор Чък Стивънс заяви, че маржът на печалбата на компанията трябва да достигне 10% или повече през второто тримесечие и за цялата година.

Резултатите идват ден след като Ford обяви 9% ръст на нетната печалба до 1.7 млрд. долара, заедно с амбициозен план за намаляване на разходите.



И трите производителя на автомобили генерират по-голямата част от печалбите си от Северна Америка, където по-ниските цени на горивата доведоха до нарастващо търсене на висок клас спортни автомобили и камиони.

Volkswagen, който е най-големият производител на автомобили в света, но има по-слаба американска експозиция в сравнение с американските си конкуренти, обяви по-рано, че оперативната й печалба е спаднала с 3.6% през първото тримесечие до 4.2 млрд. евро. Приходите й са нараснали с 3.6% до 58.2 млрд. евро, а групата, която наскоро назначи бившия изпълнителен директор на BMW Херберт Дийс за главен изпълнителен директор, заяви, че печалбите ще се увеличават.

Трудностите пред Fiat

Fiat Chrysler е изхарчила близо 1 млрд. евро за пускането на пазара на нови модели камиони и автомобили. Главният изпълнителен директор Серджо Марчионе заяви, че това е било "особено предизвикателно".

Разходите доведоха до спад в
печалбата от бизнеса в Северна Америка - от 1.241 млрд. евро до 1.216 млрд. евро, като с това намалиха глобалните печалби на компанията под очакванията въпреки рекордното тримесечие.

Марчионе, който трябва да се пенсионира през следващата година, заяви, че остава уверен, че групата, която е обявила оперативен марж от 7.4% в Северна Америка, ще надмине маржa на GM и Ford през тази или следващата година.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Петролът падна с над 3% заради китайския вирус Петролът падна с над 3% заради китайския вирус

Опасенията за по-слабо търсене на суровината доведоха до понижение на цената на брента под 60 долара за барел

27 яну 2020, 371 прочитания

Takeaway.com и Just Eat отлагат листването си заради проверка на регулаторите във Великобритания Takeaway.com и Just Eat отлагат листването си заради проверка на регулаторите във Великобритания

Сливането на двете компании за доставка на храна създаде консолидиран гигант с оценка над 6 млрд. паунда

26 яну 2020, 1077 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Microsoft очаква най-силната си година от десетилетие

Компанията отдава успеха си на облачните технологии

Още от Капитал
Две италиански офис сделки

Инвеститори от Рим купиха сгради до летището и над бизнес парка за 23.5 млн. евро

БТК ще бъде купена почти изцяло с дълг

Купувачът на телекома пласира облигации за общо 1.2 млрд. евро, които ще бъдат усвоени преди финализирането на сделката

И твойто СУПТО също

Данъчната Наредба Н-18 засегна почти всяка компания в България, като създаде изключително сложна, неясна и скъпа за прилагане регулация. Скоро тя влиза в сила, а хаосът може да се избегне с повече разяснения, а не репресии

Грета Тунберг и пророците на климатичния апокалипсис

Световният икономически форум в Давос отново показа пропастта между думи и дела в областта на борбата с глобалното затопляне

Цветан Тодоров - човекът на чужда земя

Две нови издания хвърлят светлина върху личността и идеите на родения в България философ

Ален де Ботон, писател, философ, основател на The School of Life: Ние сме любов и мрак

Ботон за емоционалната интелигентност, стоицизма и деструктивното в човешкия вид пред "Капитал"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10