С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 6 май 2018, 13:08, 3919 прочитания

Пентагонът ще използва автономни коли

Модернизацията на американската армия би намалила трагичните инциденти

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Целта ни е да намалим инцидентите с фатален край."
Джим Матис, секретар по отбраната в САЩ
Пентагонът обяви намеренията си да използва автономни автомобили за военни операции и учения. Майкъл Грифин, секретар по изследванията и сглобяването, заяви по време на изслушване пред сенатори във Вашингтон, че ще работят със самоуправляващи се коли, преди да влязат масово в употреба. Според Грифин 52% от инцидентите във военни зони се случват при логистични операции, като те могат да бъдат извършвани от автономни коли. Той смята, че премахването на човешкия фактор и въвеждането на технологии с изкуствен интелект ще ограничи значително инцидентите и смъртните случаи, пише Bloomberg.

Предизвикателствата пред Пентагона


Към момента редица компании се конкурират в производството на автономни коли. Технологичният стартъп Waymo, който е собственост на Alphabet, и автомобилният производител General Motors планират да влязат на пазара за споделени пътувания с автономни коли. Освен това Uber изпълнява тестове на самоуправляващи се камиони на магистрали в няколко щата в САЩ.

Всяка от тези компании среща строги регулации и седалището на Министерството на отбраната в САЩ едва ли ще ги избегне, прогнозира Карлин Стенли, адвокат в RAND. Стенли обяснява, че регулациите в САЩ и в страните, където ще бъдат изпращани американски военни, са много различни. Пентагонът ще трябва да отговаря за регулациите, свързани с безопасността, киберсигурността, поверителността и качеството.

Военното министерство е съдействало за разработването на различни технологии като космическите полети и интернета. Грифин коментира, че Пентагонът трябва да се възползва от частните компании в бранша, но не назова конкретно име. Агенцията за разработване на проекти към Министерството на отбраната в САЩ DARPA от няколко години инвестира в технологии за автономни коли, като тя е под наблюдението на Грифин за изпълнение на стратегията.



Голям бюджет

Годишният бюджет на Пентагона е около 700 млрд. долара, което им предоставя възможност за сериозни инвестиции. От друга страна, американската армия настоява за производството на самоуправляващи се танкове и подвижни устройства с изкуствен интелект за неутрализиране на бомби.

Британската компания BAE Systems, която произвежда бронирани бойни машини за армията в САЩ, също така произвежда и автономни такива. Един от най-известните им продукти е Ironclad – танк в по-малък от стандартния размер, чието предназначение е за евакуации и отстраняване на експлозиви, пише в сайта на базираната в Лондон компания.

Критики

Хиляди служители на Google настояват от няколко месеца да бъде прекратен достъпът на Пентагона до технологиите за изкуствен интелект на компанията. През 2017 г. секретарят по отбраната в САЩ Джим Матис се срещна с ръководството на технологичния гигант, за да обсъди най-добрите начини за използването на облачната система за киберсигурност Al.

От друга страна, подобни идеи срещат и критики. Чарлс Дънлап, професор по право в университета Duke, коментира, че технологичните групи ще бъдат поставени под огромно напрежение, тъй като ще трябва да са напълно убедени в качеството и безопасността на своите продукти.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Wizz Air и "България ер" пускат полети до Санкт Петербург 7 Wizz Air и "България ер" пускат полети до Санкт Петербург

Цената на нискотарифната авиокомпания започва от 57.99 лв. в посока, а националният авиопревозвач стартира с промоция от 220 евро за двупосочен билет

20 яну 2020, 3841 прочитания

Най-големите банки в САЩ отчетоха рекордна нетна печалба от 120 млрд. долара Най-големите банки в САЩ отчетоха рекордна нетна печалба от 120 млрд. долара

През миналата година те са спестили 32 млрд. долара в резултат на данъчната реформа

20 яну 2020, 1045 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Печалбата на Adidas расте заради бизнеса в Северна Америка

Финансовите резултати на германската компания са над очакванията на пазара

Още от Капитал
Два милиарда евро бонус за енергийния преход

България ще получи субсидия от ЕС, за да се справи с последиците от закриването на въглищните централи

По Scala-та на добрия вкус

Как домашните рецепти за сладки и соленки на Калина Иванова се превърнаха в продукти за масовия пазар

Скритите мащаби на водната криза

Водният режим в Перник е най-строгият от години насам, но това далеч не е единственото място, където има подобен проблем

Либийската авантюра на Ердоган

Турският президент вдигна залозите в хибридната война за контрола над бившата северноафриканска джамахирия* на Муамар Кадафи

Зеленият път

Как неизползваните жп линии в София може да се превърнат във велоалеи и пешеходни зони

20 въпроса: арх. Анета Василева

Част от платформата за архитектурна критика и публицистика WhАТА

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10