Facebook прави директен конкурент на платформата за запознанства Tinder
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Facebook прави директен конкурент на платформата за запознанства Tinder

Зукърбърг представя новата услуга за запознанства

Facebook прави директен конкурент на платформата за запознанства Tinder

На годишната си конференция компанията обяви новости, сред които и възможност за триене на информация от външни източници

Константин Николов
7803 прочитания

Зукърбърг представя новата услуга за запознанства

© Reuters


Facebook добавя нова услуга в мобилното си приложение - платформа за запознанства. Така социалната мрежа за първи път активно се опитва да свърже потребителите си и "романтично". Новината беше обявена от изпълнителния директор Марк Зукърбърг в първия ден от годишната конференция за разработчици на компанията F8. И макар да привлече най-голям медиен интерес, тя беше само едно от обявените нововъведения, които Facebook прави след избухналия скандал около Cambridge Analytica за изтичане на информация на потребители.

"Около 200 млн. души във Facebook твърдят, че са необвързани. Така че явно можем да направим нещо по въпроса", заяви Зукърбърг и допълни, че новата услуга не цели само контакти за една нощ, но и създаването на "значими, дългосрочни връзки". След изявлението му акциите на Match Group, компанията зад популярното приложение за запознанства Tinder, се сринаха с над 20%.

Все още не е ясно кога ще бъде пусната новата платформа, като всеки потребител на Facebook ще може да направи отделен профил в нея. Този акаунт няма да се появява в новинарския поток на потребителя и няма да е видим за приятелите му в социалната мрежа, а ще е достъпен само до други, използващи същата услуга за запознанства. Facebook ще "събира" хора с близки интереси на базата на цялата си налична информация, а разговорите между тях ще стават през самостоятелно чат приложение, което е независимо от Messenger. Също така Зукърбърг уточни, че събраната информация от тази платформа няма да се използва за таргетирани реклами. Все още не е ясно доколко потребителите ще са склонни да разкрият още данни за себе си след скандала с Cambridge Analytica.

Изчисти...

Сред останалите нововъведения, които бяха обявени на F8, има и такива свързани именно със сигурността на съхраняваната информация. Facebook създава функцията Clear History, която дава възможност на потребителите да трият данни, които социалната мрежа е събирала извън собствената си платформа - например от посещението на различни сайтове и приложения. Зукърбърг сравни новата опция като триене на cookies от браузъра.

"Clear History ще ви позволява да виждате страниците и приложенията, които ни изпращат информация за вашите потребителски навици, след което да триете тези данни от вашия профил и да изключите опцията да продължим да събираме тази информация", заяви основателят на Facebook на F8.

Видеочат

Още една от новите функции е и добавянето на видеочат в Instagram. Приложението е сред най-популярните сред тийнейджърите, които го предпочитат пред Facebook, и по тази причина компанията добавя нови възможности, с които да ги задържи. Платформата ще има и вградена функция против онлайн тормоз, с която да предотврати злонамерени действия.

И евтина виртуална реалност

По време на събитието Facebook обяви пускането на евтино самостоятелно устройство за виртуална реалност (VR) - Oculus Go, което ще работи без компютър или смартфон. Цената му ще започва от 199 долара. Устройството е безжично и има вградени високоговорители. Целта на социалната мрежа е да достигне до повече потребители, на които тепърва да предлага VR съдържание. Дъщерната компанията Oculus пуска ново приложение Oculus TV, което всъщност е телевизионна услуга, съдържаща услуги като Netflix, Hulu и Showtime. Друга нова платформа - Oculus Venues, ще дава възможност на потребителите да гледат концерти и спортни събитие във виртуална среда.

Facebook добавя нова услуга в мобилното си приложение - платформа за запознанства. Така социалната мрежа за първи път активно се опитва да свърже потребителите си и "романтично". Новината беше обявена от изпълнителния директор Марк Зукърбърг в първия ден от годишната конференция за разработчици на компанията F8. И макар да привлече най-голям медиен интерес, тя беше само едно от обявените нововъведения, които Facebook прави след избухналия скандал около Cambridge Analytica за изтичане на информация на потребители.

"Около 200 млн. души във Facebook твърдят, че са необвързани. Така че явно можем да направим нещо по въпроса", заяви Зукърбърг и допълни, че новата услуга не цели само контакти за една нощ, но и създаването на "значими, дългосрочни връзки". След изявлението му акциите на Match Group, компанията зад популярното приложение за запознанства Tinder, се сринаха с над 20%.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    marianapopska avatar :-|
    marianapopska

    То ще си е Тиндер отвсякъде, просто Марк краде бизнеса

  • 2
    spindi avatar :-|
    spindi

    То се оказва, че няква компания държи почти всички дейтинг апове (mtch док ком). Това е брутално. Подобен монопол е способен да изкриви реалността до неузнаваемост в този бранш.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK