Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 май 2018, 17:16, 7440 прочитания

"Алкомет" увеличава производството и продажбите през първото тримесечие

Печалбата леко намалява, но според компанията натискът над маржовете вече е овладян

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Шуменският производител на алуминиеви изделия "Алкомет" увеличава продажбите си през първото тримесечие на годината благодарение на ръста на производството. Това става ясно от отчета към края на март. Печалбата леко намалява, но според компанията натискът над маржовете, усетен през миналата година, вече е овладян.

Производство


През първото тримесечие заводът в Шумен е произвел около 10% повече продукция, отколкото за същия период на миналата година - общо 17.9 хил. тона. Продажбите в натура също са нараснали - със 7.9% на пресова продукция и 1.4% на валцова.

При произвежданите профили от компанията отчитат силно изразено изменение на микса в полза на по-специалните продукти, при които продажбите нарастват с между 7.3% и 45.1%. Най-малък е ръстът при стандартните профили, но те са и с най-голям в общото пресово производство. Дружеството очаква тенденцията за растеж на продажбите на специални профили да се запази и през цялата 2018 г.

Промяна има и при валцовите продукти, като продажбите на листа нарастват с 18.4%, докато тези на ленти спадат с 22.8%. От компанията обаче посочват, че тези два продукта са взаимозаменяеми от гледна точка на производството и кой от тях ще се произвежда в по-голямо количество се определя от търсенето в момента. За тази година целта на дружеството е да произвежда максимално количество фолиа. При един от основните валцови продукти домакинското фолио, където "Алкомет" държи 20% от европейския пазар, има спад с 4.6% през първото тримесечие, но това е било с цел да се освободи капацитет за новия продукт на компанията - конверторно фолио, което се използва основно в хранително-вкусовата индустрия. Основен пазар за дружеството остава Германия с над 27% от продажбите.



Финансови резултати

Тъй като и двата цеха на завода работят на пълен капацитет, ръстът в обемите през първото тримесечие е постигнат чрез реорганизация на производството, става ясно от отчета. В резултат на това дружеството повишава приходите си от продажби с 6.4% (виж таблицата). Дружеството отчита и 7% по-високи разходи главно заради увеличението на разходите за материали, както и заради 30% ръст при разходите за външни услуги.

Печалбата спада със 7.6% заради пазарния натиск на маржовете. Според ръководството обаче той вече е овладян и за тази година дружеството прогнозира да запази рентабилността си в рамките на планираните около 4.8%.
Печалбата на "Монбат" се свива наполовина
Производителят на акумулаторни батерии "Монбат" отчита над 10% спад на приходите за първото тримесечие на 2018 г., а печалбата намалява с близо 50% (виж таблицата). Върху резултатите на дружеството влияе поскъпването на оловото, което е ключова суровина. Този разходи постепенно трябва да бъде прехвърлен към клиентите. Според отчета няма значителен спад в приемането на по-големи поръчки, а компанията разчита и на няколко дългосрочни договора. От дружеството посочват, че борсовият индекс на метала се е задържал на високи нива през първото тримесечие на годината, което е довело до приемане на нови референтни цени на акумулаторните батерии от клиентите.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Здравата организация поставя хората на първо място Здравата организация поставя хората на първо място

Компаниите, които подхождат с грижа към служителите си, следват наложените превантивни мерки и успешно дефинират новата дистанционна култура на работа, са тези, които продължават напред

29 май 2020, 795 прочитания

Ресторанти на корона диета Ресторанти на корона диета

След нокдауна, който вирусът нанесе на заведенията, възстановяването ще е бавно и трудно, бизнес моделите ще се променят още, а доставките ще играят все по-важна роля

29 май 2020, 1846 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
САЩ дават повече време на инвеститорите да продадат акциите си в "Русал"

Вашингтон се цели не в алуминиевата компания, а в руския олигарх Олег Дерипаска

Още от Капитал
Бодлива ситуация при розовото масло

За оптимистите кампания 2020 е критичният хаос, от който ще произлезе новият, по-добър ред в бизнеса с маслодайни рози.

Трудното събуждане на трудовия пазар

Кризата покрай епидемията от коронавирус удари много бизнеси и остави десетки хиляди хора без работа

Със 750 млрд. евро срещу корона кризата

Брюксел предлага амбициозен план за възстановяване. Битката предстои

Епидемията от COVID-19 в Русия е много по-тежка, отколкото Кремъл признава

Подобно на своя съветски предшественик, системата на Владимир Путин е пълна с лъжи

Кино: "Пералнята"

Тайният живот на парите в черна комедия от Содърбърг

Опит за летене

Русана Бърдарска, авторката на романа "Опитът", съчетава работата си в Европейската комисия с творческа дейност

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10