"Алкомет" увеличава производството и продажбите през първото тримесечие
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Алкомет" увеличава производството и продажбите през първото тримесечие

Заводът в Шумен е произвел 17.9 хил. тона алуминиеви изделия за първите три месеца на годината

"Алкомет" увеличава производството и продажбите през първото тримесечие

Печалбата леко намалява, но според компанията натискът над маржовете вече е овладян

7630 прочитания

Заводът в Шумен е произвел 17.9 хил. тона алуминиеви изделия за първите три месеца на годината


Шуменският производител на алуминиеви изделия "Алкомет" увеличава продажбите си през първото тримесечие на годината благодарение на ръста на производството. Това става ясно от отчета към края на март. Печалбата леко намалява, но според компанията натискът над маржовете, усетен през миналата година, вече е овладян.

Производство

През първото тримесечие заводът в Шумен е произвел около 10% повече продукция, отколкото за същия период на миналата година - общо 17.9 хил. тона. Продажбите в натура също са нараснали - със 7.9% на пресова продукция и 1.4% на валцова.

При произвежданите профили от компанията отчитат силно изразено изменение на микса в полза на по-специалните продукти, при които продажбите нарастват с между 7.3% и 45.1%. Най-малък е ръстът при стандартните профили, но те са и с най-голям в общото пресово производство. Дружеството очаква тенденцията за растеж на продажбите на специални профили да се запази и през цялата 2018 г.

Промяна има и при валцовите продукти, като продажбите на листа нарастват с 18.4%, докато тези на ленти спадат с 22.8%. От компанията обаче посочват, че тези два продукта са взаимозаменяеми от гледна точка на производството и кой от тях ще се произвежда в по-голямо количество се определя от търсенето в момента. За тази година целта на дружеството е да произвежда максимално количество фолиа. При един от основните валцови продукти домакинското фолио, където "Алкомет" държи 20% от европейския пазар, има спад с 4.6% през първото тримесечие, но това е било с цел да се освободи капацитет за новия продукт на компанията - конверторно фолио, което се използва основно в хранително-вкусовата индустрия. Основен пазар за дружеството остава Германия с над 27% от продажбите.

Финансови резултати

Тъй като и двата цеха на завода работят на пълен капацитет, ръстът в обемите през първото тримесечие е постигнат чрез реорганизация на производството, става ясно от отчета. В резултат на това дружеството повишава приходите си от продажби с 6.4% (виж таблицата). Дружеството отчита и 7% по-високи разходи главно заради увеличението на разходите за материали, както и заради 30% ръст при разходите за външни услуги.

Печалбата спада със 7.6% заради пазарния натиск на маржовете. Според ръководството обаче той вече е овладян и за тази година дружеството прогнозира да запази рентабилността си в рамките на планираните около 4.8%.

Печалбата на "Монбат" се свива наполовина

Производителят на акумулаторни батерии "Монбат" отчита над 10% спад на приходите за първото тримесечие на 2018 г., а печалбата намалява с близо 50% (виж таблицата). Върху резултатите на дружеството влияе поскъпването на оловото, което е ключова суровина. Този разходи постепенно трябва да бъде прехвърлен към клиентите. Според отчета няма значителен спад в приемането на по-големи поръчки, а компанията разчита и на няколко дългосрочни договора. От дружеството посочват, че борсовият индекс на метала се е задържал на високи нива през първото тримесечие на годината, което е довело до приемане на нови референтни цени на акумулаторните батерии от клиентите.

Шуменският производител на алуминиеви изделия "Алкомет" увеличава продажбите си през първото тримесечие на годината благодарение на ръста на производството. Това става ясно от отчета към края на март. Печалбата леко намалява, но според компанията натискът над маржовете, усетен през миналата година, вече е овладян.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK