С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 май 2018, 16:49, 3191 прочитания

Xiaomi се готви за листване в Хонконг, което да я оцени на до 100 млрд. долара

Това може да е най-голямото публично предлагане за китайска технологична компания от 2014 г.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Четвъртият най-голям производител на смартфони в света - китайската компания Xiaomi, обяви, че е подала документи за първично публично предлагане (IPO) в Хонконг. Очакванията са това да е най-голямото листване на китайска технологична компания от близо четири години, съобщава Reuters. Компанията си е поставила за цел да набере до 10 млрд. долара от фондовия пазар. IPO-то може да я оцени на до 100 млрд. долара и това ще се превърне в най-голямото листване на китайска фирма от Alibaba Group през 2014 г., което достигна 21.8 млрд. долара.

Новите пазари


Въпреки че 70% от приходите за последната година са дошли от смартфони, компанията все повече навлиза в пазара на свързани устройства и на Интернет на нещата. Основателят на компанията Лей Юн заяви: "Променихме живота на стотици милиони, а сега ще станем част от живота на милиарди хора в близкото бъдеще."

Xiaomi представи на инвеститорите първи подробности за финансовото си състояние преди отдавна очакваното IPO. Приходите й са нараснали до 114.62 млрд. юана (18 млрд. долара) през 2017 г., което е ръст от 67.5% спрямо предходната година. Компанията е отчела нетна загуба от 43.89 млрд. юана (6.9 млрд. долара) спрямо печалба от 491.6 млн. юана през 2016 г. Оперативната печалба е била 12.2 млрд. юана (1.9 млрд. долара) при 3.79 млрд. през 2016 г.

Постъпленията от публичното предлагане се очаква да бъдат инвестирани в развитие на екосистема от устройства, глобално разрастване и обновяване на софтуера. За последната година едва 28% от приходите са дошли извън Китай. Същевременно Xiaomi е сред най-популярните марки за мобилни телефони в Индия, като според поручване на анализаторската компания Canalys, държи 31% от пазара там. На пазара на смартфони нейните относително евтини модели са все по-голямо предизвикателство за пазарните лидери Samsung Electronics и Apple.



Излизане от кризата

Компанията претърпя криза през 2016 г., когато продажбите й се сринаха с 40%, беше принудена да търси алтернативни канали на развитие. Някои анализатори виждат фокусирането върху интернет на нещата като опит за възстановяване.

Изграждането на екосистемата от устройства обаче поражда опасения сред инвеститорите, след като Xiaomi съобщи в изявление, че има известни притеснения за навлизането в подобен пазар. "Липсата ни на опит със самия продукт, както и липсата на полезни данни за потребителите може да затруднят прогнозите ни за предпочитанията на пазара."

Един от проблемите, които трябва да бъдат разрешени, е липсата на вертикална интеграция. Досега компанията не е фокусирала инвестициите си в изграждане на директни канали за продажба. Това значи, че Xiaomi все още разчита на дистрибутори, за да продава мобилни устройства.

Липсата на интеграция също рискува баланса на производството, понеже Xiaomi е зависима и от доставчици на части. Компанията произвежда едва 58% от частите, които ползва, като за останалите разчита на вносители. От компанията се появиха опасения, че напрежението между САЩ и Китай би затруднило намирането на нови доставчици и пазари.

IPO-то на Xiaomi ще бъде първото в Хонконг, което ще се проведе според новата регулация, влязла в сила този понеделник. Тя има за цел да привлече повече технологични IPO-та, докато конкуренцията за големи технологични сделки между Хонконг и континенталната част на Китай нараства значително.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Българска рекламна агенция спечели злато на фестивала Golden Drum Българска рекламна агенция спечели злато на фестивала Golden Drum

Единствената награда за българска кампания тази година е на Saatchi&Saatchi

23 окт 2019, 961 прочитания

Just Eat отхвърли офертата за 5.7 млрд. евро от Naspers Just Eat отхвърли офертата за 5.7 млрд. евро от Naspers

Британската група за доставки на храна предпочита да се продаде на гиганта в сектора Takeaway

23 окт 2019, 766 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Седмични новини за енергетика

В рубриката събираме всички най-важни новини от последните седем дни

Още от Капитал
Rifiniti отскочи на глобално ниво

Българско-американският стартъп е купен от FM:Systems - един от световните лидери в мениджмънта на работното пространство

Новите инженери на "Бош"

Германската група направи инженеринг център в София, който разработва технологии за автомобилната индустрия

Германия си иска парите

Започва сагата с приемането на бюджета на ЕС за периода 2021 - 2027

Нобел за икономика: Как да се правят ефективни реформи

Тазгодишните лауреати намират начин да използват полеви изследвания, за да избегнат политиките тип "проба-грешка"

Джазменът като блусар

Китаристът Джон Скофийлд за това какво наистина има значение в музиката

Спорният Петер Хандке

Нобеловата награда за литература за 2019 г. предизвика възмущение и полемика относно ролята на писателя

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10