Universal Music може да получи по-висока пазарна оценка от Spotify
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Universal Music може да получи по-висока пазарна оценка от Spotify

Spotify дебютира успешно на борсата в началото на април.

Universal Music може да получи по-висока пазарна оценка от Spotify

Най-голямата музикална компания в света има намерение да пусне акции на борсата

4112 прочитания

Spotify дебютира успешно на борсата в началото на април.

© Reuters


Инвеститорите скоро може да имат възможност да добавят в портфолиото си акции от Universal Music Group (UMG) – най-голямата музикална компания в света. Тя ще може да повлияе по-ефективно на музикалната индустрия, отколкото шведската компания Spotify, започнала дейността си през 2008 г., пише The Wall Street Journal.

Подготовка

Собственикът на UMG – френската медийна група Vivendi, обяви, че първоначална информация за потенциалното публично предлагане ще бъде изложена на годишната среща на акционерите през този месец. След новината акциите на Vivendi се повишиха с 4 % в сряда сутринта.

Главният изпълнителен директор на медийната група още преди година даде повод за спекулации относно ориентирането на компанията към публично предлагане, като обяви пред The Wall Street Journal, че има готовност да листне на пазара минимален дял. През април той отново спомена за проекта, предвиждащ публичното предлагане на акции, но инвеститорите не обърнаха особено внимание, тъй като намериха за по-интересна новината, че председателят на Vivendi - Винсент Болоре, се оттегля от председателския пост, за да отстъпи мястото на сина си. След това Болоре-старши беше задържан от полицията поради твърдения, уличаващи го в даване на подкуп.

Интерес към музикалния бизнес

В началото на април най-голямата компания за музикален стрийминг в света - Spotify, дебютира на борсата в Ню Йорк, като в първия ден оценката й достигна 27 млрд. долара. Интересът към книжата на Spotify показаха засиления интерес от страна на инвеститорите, които са се насочили към възраждащия се музикален бизнес. Universal Music изглежда по-атрактивна от шведския ѝ конкурент извън Силициевата долина. Тя държи 30% от приходите на музикалната индустрия през 2017 г., пише MIDiA Research. Огромното портфолио от музикални права е нейно предимство и ѝ дава значителна възможност за договаряне със стрийминг платформи, които усилват растежа в индустрията.

Докато Spotify имаше финансови затруднения миналата година, рентабилността на Universal Music беше 13.4% . Засега инвеститорите не проявяват особен интерес към този дисбаланс, но ако и двете компании станат публични, структурният натиск към Spotify ще стане още по-очевиден.

Инвеститорите скоро може да имат възможност да добавят в портфолиото си акции от Universal Music Group (UMG) – най-голямата музикална компания в света. Тя ще може да повлияе по-ефективно на музикалната индустрия, отколкото шведската компания Spotify, започнала дейността си през 2008 г., пише The Wall Street Journal.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK