С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
8 май 2018, 11:23, 3628 прочитания

Nestlé ще плати 7.15 млрд. долара, за да продава продуктите на Starbucks по цял свят

Това е eдна от най-мащабните сделки в историята на швейцарския хранителен гигант

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Швейцарският конгломерат Nestlé ще плати на американската верига Starbucks 7.15 млрд. долара за правата за продажба на продуктите й по целия свят, съобщава Reuters. Това е една от най-големите сделки в историята на хранителния гигант.

Условията


Споразумението, обявено в понеделник, предоставя на Nestlé безсрочно право да продава продуктите на Starbucks – от кафе на зърна и капсули до чай, в супермаркети и ресторанти. Продуктите ще продължат да се пакетират в САЩ.

В рамките на сделката Starbucks ще получи от швейцарската компания авансово плащане в размер на 7.15 млрд. долара. Освен това на работа в Nestlé ще преминат 500 служители на Starbucks. В допълнение към плащането в брой Starbucks ще получава приходи от продажби на продукти и авторски и лицензионни възнаграждения. Сделката не включва готовите за употреба напитки на Starbucks.

Алиансът дава възможност на базираната в Сиатъл Starbucks да се съсредоточи върху подобряването на бизнеса си в САЩ, където растежът е спрял на фона на конкуренцията от веригите за бързо хранене и престижните кафенета. "Този глобален кафеен алианс ще внесе опита на Starbucks в домовете на милиони хора по света благодарение на репутацията и обхвата на Nestlé", коментира главният изпълнителен директор на Starbucks Кевин Джонсън. От швейцарския конгломерат очакват сделката да се отрази положително на печалбите й през 2019 г.



Starbucks ще използва приходите, за да увеличи планиран
ото обратно изкупуване на акции до 20 млрд. долара от 15 млрд. долара през фискалната 2020 г. Според компанията сделката ще увеличи печалбата на акция до 2021 г.

Очакванията

Споразумението ще укрепи позицията на Nestlé в Съединените щати, където се нарежда на пето място с по-малко от 5% от пазара. Лидерът на пазара Starbucks има дял от 14% според Euromonitor International.

Анализаторите се съгласиха, че алиансът може да укрепи позицията на Nestl
é като най-голямата компания за кафе в света на бързо променящия се пазар. Основният конкурент – JAB Holding, намали разликата с Nestlé с последната поредица от придобивания, в която купи брандовете Peet’s Coffee & Tea и Keurig Green Mountain. Главният изпълнителен директор на Nestlé Марк Шнайдер миналата година обяви, че компанията ще инвестира в придобивания на кафеени брандове. Миналата година тя купи американската Chameleon Cold-Brew и мажоритарен дял в Blue Bottle Coffee.

През януари Nestlé продаде сладкарския си бизнес в САЩ на Ferrero. Компанията губеше пазарен дял в сладкарския сектор в САЩ, тъй като конкурентите се насочиха към по-здравословни продукти.

Акциите на N
estlé се повишиха с около 1.6% в Швейцария, докато акциите на Starbucks се понижиха с 0.4% след обявяването на сделката.
Споразумението предстои да бъде разгледано и от надзорните органи, очаква се сделката да бъде финализирана до края на тази година.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Финансовото министерство ще създаде платформа за диалог с финтех сектора Финансовото министерство ще създаде платформа за диалог с финтех сектора

Sofia RegTech Sandbox ще позволи на глобални компании да тестват своите иновативни продукти и услуги в сигурна регулаторна среда

27 фев 2020, 107 прочитания

Като няма Кой, трябва някой Като няма Кой, трябва някой

Държавата поема дистрибуцията на пресата, след като компаниите, свързани с Делян Пеевски спират да правят това на 1 март. По този начин държавата ще субсидира медиите

27 фев 2020, 124 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Walmart купува индийския онлайн търговец Flipkart за 15 млрд. долара

Cпopaзyмeниeтo щe зaтвъpди тpиyмфa нa Wаlmаrt нaд Аmаzоn, ĸoятo ce oпитвaшe cъщo дa пoeмe ĸoнтpoл нaд Flірkаrt

Още от Капитал
Фокусът с цените на тока

Защо в България борсовата електроенергия е хем най-скъпа, хем най-евтина

Да се учиш да можеш да се отучиш

Главният изпълнителен директор на "А1 България" Александър Димитров пред "Капитал"

Отчети това

Как умните електромери могат да намалят сметките за ток

Руско-турската прокси война* може да ескалира

Турският президент Ердоган е на път да атакува директно армията на Башар Асад. Това ще има непредвидими последствия

Календар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

Имало едно време в "Червената къща"

Какво се случи в "Червената къща" и какво е бъдещето на сградата с дълга история на "Любен Каравелов" 15

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10