Българска компания разработва интелигентна хладилна витрина
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Българска компания разработва интелигентна хладилна витрина

Част от продуктите на дружеството

Българска компания разработва интелигентна хладилна витрина

Стойността на проекта на фирма "Братя Чичеклиеви" е 637 хил. лв., от които близо 500 хил. са еврофинансиране

Мара Георгиева
9763 прочитания

Част от продуктите на дружеството

© "Братя Чичеклиеви"


Софийската фирма "Братя Чичеклиеви" ще разработи интелигентна хладилна витрина, която е новост и за европейския пазар. Стойността на разработката е почти 637 хил. лв., от които близо 500 хил. са безвъзмездна финансова помощ по програма "Иновации и конкурентоспособност". Това е четвърти проект на дружеството, субсидиран с европейски средства.

С три допълнителни функции

"Иновативната хладилна витрина, която ще разработи нашият екип, ще има три допълнителни функции извън стандартните", коментира за "Капитал" Александър Чичеклиев, управител на компанията.

По думите му в резултат на научноизследователската и развойна дейност ще бъде изработена система, която ще измерва в реално време масата на съхранявания продукт, както и контролер, който обработва тази информация. Това ще позволи на хладилното съоръжение да сигнализира при спадането на количествата до предварително определен минимум. Тази възможност е ценна за компании, които продават насипен сладолед например, обясняват от фирмата.

Освен това интелигентната хладилна витрина ще може да анализира евентуални грешки в работата и да реагира превантивно при възникнал проблем. "Например при установено ниско захранващо напрежение витрината ще спре работа, за да предпази компресора от изгаряне. При възстановяване на стабилно електроподаване нормалната дейност ще продължи. Тази функция е изключително полезна за хладилни съоръжения, които са поставени в отдалечени райони с нестабилно електрозахранване", обясни Александър Чичеклиев.

Друг често срещан проблем при функционирането на хладилните съоръжения е неспособността им за достигане на зададената работна температура и много високата температура на кондензация. "Интелигентната хладилна витрина ще осигурява навременна реакция в такава ситуация, за да се минимизира рискът от превръщането на съхраняваните хранителни продукти в негодни за консумация", обобщи Александър Чичеклиев. И уточни, че всички тези функции са "изцяло иновативни и не са налични в нито една хладилна витрина на европейския пазар".

Старт през 1992 г.

"Братя Чичеклиеви" е фамилна фирма, създадена през 1992 г. Семейството започва с производство на витрини за малки гаражни магазинчета. Днес екипът от 25 заети проектира и произвежда хладилни и топлинни витрини, стелажи, специализирано хладилно оборудване за търговски обекти, барове, сладкарници. Компанията предлага и мебели за дома, обзавежда хотели, хранителни блокове на ресторанти и бензиностанции, медицински заведения.

Сред клиентите на дружеството са "Нестле" (всички витрини за насипен сладолед в страната), сладкарници "Неделя" (включително и обектите в Румъния), бензиностанции "Шел" (където изместили полска фирма), баничарници, вериги пицарии, суши ресторанти. Компанията разработва и продава хладилни съоръжения и в Румъния, Холандия (за цветя), Франция (за вино).

През 2016 г. "Братя Чичеклиеви" отчита 916 хил. лв. приходи и 81 хил. лв. печалба според информацията в Търговския регистър. По данни на фирмата приходите й за 2017 г. надхвърлят 1 млн. лв., а печалбата расте с около 20%.

Софийската фирма "Братя Чичеклиеви" ще разработи интелигентна хладилна витрина, която е новост и за европейския пазар. Стойността на разработката е почти 637 хил. лв., от които близо 500 хил. са безвъзмездна финансова помощ по програма "Иновации и конкурентоспособност". Това е четвърти проект на дружеството, субсидиран с европейски средства.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    kamendc avatar :-|
    Камен

    Браво на тези братя. Само дано измислят някоя по-лесна марка на продуктите си, че ако искат да продават в Европа едва ли някой може да произнесе това има. Брандът трябва да е кратък, привлекателен, и да звучи добре на всички езици, където ще се продава.

  • 2
    kvitanov avatar :-|
    Bebeto

    Нищо ново не са измислили само са усвоили едни пари българските гении!!! Поне да го бяха включили със софтуер към Интернет да го наблюдават тъпия хладилник денонощно да не се прецака сладоледа!!! За тези пари в БАН млади учени щяха да разработят ново лекарство от среден клас!!!

  • 3
    m_simeonov avatar :-|
    Мирослав Симеонов

    Хубаво е да има иновации. Не съм сигурен обаче дали е по-добре да спре машината при кофти захранване и да прецака стоката или да продължи да работи с риск да се повреди, но може и да не се повреди и да запази стоката като информира собственика. Вярвам са го измислили на базата на преобладаващите предпочитания в съответния бизнес.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK