Domino's Pizza ще отвори 10 обекта в страната през 2018 г.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Domino's Pizza ще отвори 10 обекта в страната през 2018 г.

Никола Николов, съсобственик и изпълнителен директор: Нашата цел е лидерската позиция сред заведенията за хранене

Domino's Pizza ще отвори 10 обекта в страната през 2018 г.

Българските държатели на франчайз правата ще отговарят за разрастването на веригата и в Сърбия

Мара Георгиева
41443 прочитания

Никола Николов, съсобственик и изпълнителен директор: Нашата цел е лидерската позиция сред заведенията за хранене

© Юлия Лазарова


Компанията за доставка на пици Domino's ще отвори 10 обекта в страната през тази година. Единият вече беше открит през януари, четири ще са в Пловдив, по един във Варна и в Бургас, а останалите в София, стана ясно по време на пресконференция. Американската верига стъпи в България през 2010 г. благодарение на Никола Николов и Лазгин Маджид, които чрез "ЛН сълюшънс" държат франчайз правата за страната, а от тази година – и за Сърбия.

В топ 3 сред заведенията за хранене

Първият обект в България е в столичния квартал "Борово", днес Domino's заведенията са 16. Приходите на българското дружество са нараснали значително през миналата година и са достигнали 33.274 млн. лв., когато е имало 15 обекта. През 2016 г. постъпленията са били 24.273 млн. лв. с девет магазина.

"Оборотите за миналата година отреждат на компанията трето място сред всички заведения за храна в страната, включително и за онлайн доставки. Целта е догодина да изпреварим KFC и да сме втори, а след това ще се целим към лидерската позиция на "Макдоналдс", уточни за "Капитал" Никола Николов, съсобственик и изпълнителен директор.

Счетоводната печалба на българското дружество за миналата година е 665 000 лв. срещу 1.150 млн. лв. през 2016. "Това е резултат от бързото развитие на компанията, която отвори осем нови обекта през 2017", обясни Емануела Николова, финансов директор. "Инвестицията в един Domino's магазин е средно около 250 хил. евро", посочи за "Капитал" Никола Николов.

Номер едно по брой поръчки средно на ден

Очевидно американската бизнес стратегия за светкавична доставка до дома до 30 минути от поръчката е добре приета и в България. "През 2017 г. са направени 1 881 726 поръчки, а продадените пици Domino's са 2 565 212", съобщи Емануела Николова.

"Средно на заведение се падат по около 400 поръчки на ден. Това отрежда на българското дружество първо място по този показател сред всички обекти на Domino's в света, които са над 15 хил.", посочи Никола Николов. Началото на тази класация е от 2014 г.

И български доставчици

Близо 85% от приходите на компанията са от доставки. Компанията разчита на собствена логистика. "Заради агресивното разрастване не винаги успяваме да изпълним поръчките до 30 минути. Компенсираме недоволните клиенти с безплатни пици и други бонуси", обясни Николов.

Продуктите, които се ползват в рецептите, са от одобрени от централата доставчици. За нашата страна те са над 100, преимуществено чуждестранни.

От 2018 г. Domino’s в България работи и с лицензирани български производители на месо, шунка и др. "Беше ни трудно да намерим наши доставчици, които гарантират постоянно качество на продуктите си. По правило всички партньори преминават през сложен и дълъг процес на сертифициране и одобрение през централата на Domino’s в САЩ", обясни Никола Николов. Към задължителното меню, което е еднакво за цял свят, в България например е одобрено добавянето на краве сирене към рецептите.

Първоначална инвестиция - около 350 хил. евро

Никола Николов е завършил финанси в САЩ и е работил за американски и български финансови институции. Партньорът му - Лазгин Маджид (държи 61.5% от дяловете), е негов съученик и син на Заки Маджид, който чрез "Самекс" оперира българските заведения на KFC, Dunkin Donuts и Nordsee.

"Първоначалната инвестиция в Domino’s Pizza в България е около 350 хил. евро. По-късно тя нараства до около милион, набавени от собствени средства и заеми от семейството на Маджид, които вече са издължени", обясни за "Капитал" Никола Николов.

"Преминахме през много трудности, срещнахме много скептицизъм. Наложи се да рестартираме бизнеса, да заработим агресивно и постоянно. Някои от конкурентите ни крият обороти, не плащат ДДС. При нас всичко е бяло, чисто, прозрачно, работим изцяло по западен модел", заяви Николов. По думите му българското дружество печели, защото е заложило на локален маркетинг и силен екип, който "влага цялото си сърце в работата". Заетите в компанията са 823 при средна възраст 24 години. "Разходите за персонала растат и достигат 7.640 млн. лв. през 2017 г. През 2016 г. заетите са били 718, а разходите за тях - 5.329 млн. лв.", уточни Емануела Николова.

"Залагаме на онлайн реклама, насърчаваме покупките онлайн чрез по-ниски цени, разчитаме на социалните мрежи и на персонална онлайн комуникация с клиенти, които информираме за новости в менюто и доставките. Това ни прави гъвкави и е далеч по-евтино от традиционна реклама чрез билбордове и телевизионни клипове", обобщи Никола Николов.

"През миналата година финансирахме разрастването с банков кредит, но не сме зависими от външно финансиране и можем да покриваме краткосрочните си задължения с активите на компанията", обобщи Емануела Николова.

Тази година българската фирма получи франчайз правата за развитие на веригата и в Сърбия. Двама служители от съседната държава вече са преминали през обучение в България. Очаква се от София да бъдат командировани български служители в Сърбия, за да се улесни стартът на веригата там. "Плановете са през 2018 г. да отворим два обекта в Белград, а догодина 5 или 6. Преговаряме с американската компания, за да получим франчайз права и в други съседни държави", обяви Никола Николов.

Компанията за доставка на пици Domino's ще отвори 10 обекта в страната през тази година. Единият вече беше открит през януари, четири ще са в Пловдив, по един във Варна и в Бургас, а останалите в София, стана ясно по време на пресконференция. Американската верига стъпи в България през 2010 г. благодарение на Никола Николов и Лазгин Маджид, които чрез "ЛН сълюшънс" държат франчайз правата за страната, а от тази година – и за Сърбия.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    plc1490297565520267 avatar :-|
    Aldi Mitov

    Съвсем отговорно заявявам, че доминос не правят нормални пици, а слагат някакви много странни химии в тях. Да, вкусни са, изглеждат добре и до там. Вкъщи след като ядем доминос винаги са едни болки в стомаха после, чревни проблеми, понякога обриви. Трябваха ни може би 5-6 пъти докато хванем, че точно от тези пици се получава. С други пицарии, от които поръчваме нямаме тези проблеми. Нещо много съмнително има в тези пици доминос.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK