Пловдив в очакване на китайското кацане
Договорът за концесията на летище Пловдив с китайската HNA Airport Group ще се подпише в началото на юни
Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
- След удължаването и удебеляването на пистата бъдещият стопанин планира да изгради голяма карго зона, база за ремонт на самолети и нов пътнически терминал
- Операторът е водил разговори за партньорства с Israel Aerospace Industries за ремонтния бизнес и с Alibaba - за дистрибуционен център
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
5 коментара
Идването на голям и най-вече ЛЕГИТИМЕН международен инвеститор на пловдивското летище е добра новина за цяла южна България. Обаче от статията сега разбирам, че китайският конгломерат ще държи само 20 процента от компацията-концесионер (!!!), а останалите 80 процента ще бъдат на безименни, анонимни и все още неопределени "европейски инвеститори". Хммм, да не стане отново същата милиционерска схема тип "Рупърт Мърдок", където международния инвестиор е само фасада, а истинските чорбаждии са си наши милиционери от Държавна Сигурност?
HNA Airport Group, която ще има пряко 20%. Останалите 80% ще са на регистрираното в Холандия инвестиционно дружество Plovdiv Airport Invest.
Ха-ха-ха, това ли е "китайския" концесионер??? С 20% пряко участие, а безименните инвеститори "ще са финансови и стратегически", както обеща Асен Василев.
Майко мила, това ли е последното изобретение на ДС-мутро-милиционерската инвеститорска мисъл???
Ако имаше стратегически инвеститори в холандско дружество, те сами щяха да го обявят публично щото това им е работата - стопанисваме това и онова летище, сега прибавихме Пловдивското.
Очевидно работата се движи от няколко ГЕРБ-юпита, а HNA е само фасада, която ще осигури трите полетите от Китай, които ще извозят толкова стока колкото и сега изнасяме. Ако не се лъжа и в условията на концесията изискванията за инвестиции в първите няколко години бяха нулеви, така че ше имат още няколко години време да си доразвият идеите. И все пак гледайки му биографията на този Харвардски възпитаник изглежда се опитва да създава разни неща, а не само да печели отрязвайки капиталивложенията до нула - като нашенския концесионер на летището в Горна Оряховица.
1 млн пътници не са много, Пловдив има потенциал и за повече. Варна сега с новите линии ще удари 1 млн вероятно, само от редовни полети. Тоест, с десетина целогодишни линии. Така че требваше да има задължително условие за изграждане на нов пътнически терминал, който да ги мотивира и да привличат повече пътници за да го запълнят.
Става въпрос за товари основно. Така написано в статията товари има достатъчно просто няма да ги разкарваме до други страни, а ще ги транспортираме директно. От тук следва - ще сме по-конкурентни, Пловдив печели огромен потенциал за развитие, привличаме инвестиции в сектори различни от недвижими имоти и финансови. Кой ще го стопанисва за мен не е особено важно, стига да не е абсолютен некадърник и да прецака инвестицията. Тук успокоението е, че има и стратегически инвеститор, който да се надяваме не е само за цвят и има ноухау.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.