Пловдив в очакване на китайското кацане

Договорът за концесията на летище Пловдив с китайската HNA Airport Group ще се подпише в началото на юни

Капитал    ©  Цветелина Белутова
- Договорът за концесията на летище Пловдив с китайската HNA Airport Group ще се подпише в началото на юни

- След удължаването и удебеляването на пистата бъдещият стопанин планира да изгради голяма карго зона, база за ремонт на самолети и нов пътнически терминал

- Операторът е водил разговори за партньорства с Israel Aerospace Industries за ремонтния бизнес и с Alibaba - за дистрибуционен център

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
5 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    olga_kokoshkina avatar :-|
    olga_kokoshkina
    • - 1
    • + 13

    Идването на голям и най-вече ЛЕГИТИМЕН международен инвеститор на пловдивското летище е добра новина за цяла южна България. Обаче от статията сега разбирам, че китайският конгломерат ще държи само 20 процента от компацията-концесионер (!!!), а останалите 80 процента ще бъдат на безименни, анонимни и все още неопределени "европейски инвеститори". Хммм, да не стане отново същата милиционерска схема тип "Рупърт Мърдок", където международния инвестиор е само фасада, а истинските чорбаждии са си наши милиционери от Държавна Сигурност?

    Нередност?
  • 2
    milipili avatar :-|
    Скакауец
    • - 2
    • + 8

    HNA Airport Group, която ще има пряко 20%. Останалите 80% ще са на регистрираното в Холандия инвестиционно дружество Plovdiv Airport Invest.


    Ха-ха-ха, това ли е "китайския" концесионер??? С 20% пряко участие, а безименните инвеститори "ще са финансови и стратегически", както обеща Асен Василев.
    Майко мила, това ли е последното изобретение на ДС-мутро-милиционерската инвеститорска мисъл???

    Нередност?
  • 3
    yez18383939 avatar :-|
    Pronto
    • - 1
    • + 4

    Ако имаше стратегически инвеститори в холандско дружество, те сами щяха да го обявят публично щото това им е работата - стопанисваме това и онова летище, сега прибавихме Пловдивското.
    Очевидно работата се движи от няколко ГЕРБ-юпита, а HNA е само фасада, която ще осигури трите полетите от Китай, които ще извозят толкова стока колкото и сега изнасяме. Ако не се лъжа и в условията на концесията изискванията за инвестиции в първите няколко години бяха нулеви, така че ше имат още няколко години време да си доразвият идеите. И все пак гледайки му биографията на този Харвардски възпитаник изглежда се опитва да създава разни неща, а не само да печели отрязвайки капиталивложенията до нула - като нашенския концесионер на летището в Горна Оряховица.

    Нередност?
  • 4
    dnc10563267 avatar :-|
    dnc10563267
    • - 1
    • + 6

    1 млн пътници не са много, Пловдив има потенциал и за повече. Варна сега с новите линии ще удари 1 млн вероятно, само от редовни полети. Тоест, с десетина целогодишни линии. Така че требваше да има задължително условие за изграждане на нов пътнически терминал, който да ги мотивира и да привличат повече пътници за да го запълнят.

    Нередност?
  • 5
    nqma_zna4ka_koi avatar :-|
    nqma zna4ka koi
    • + 4

    Става въпрос за товари основно. Така написано в статията товари има достатъчно просто няма да ги разкарваме до други страни, а ще ги транспортираме директно. От тук следва - ще сме по-конкурентни, Пловдив печели огромен потенциал за развитие, привличаме инвестиции в сектори различни от недвижими имоти и финансови. Кой ще го стопанисва за мен не е особено важно, стига да не е абсолютен некадърник и да прецака инвестицията. Тук успокоението е, че има и стратегически инвеститор, който да се надяваме не е само за цвят и има ноухау.

    Нередност?
Нов коментар