Авиокомпаниите се стремят да използват "големите масиви данни" (Big Data), за да персонализират пътуването на максимално много клиенти, съобщава Financial Times.
"Трябва да работим на нивото на Google", казва Джо Льодер, главен изпълнителен директор на Airline Passenger Experience Association. "Знаем детайли за всеки пътник и искаме да персонализираме пътуването. Имаме пълни имена, адрес, точни рождени дни, място на живеене, кредитни карти и всичко, което би ни помогнало да направим персонализацията лесна", добави той. Според изследователи от инженерната школа Amrita в Индия средният трансатлантически полет генерира около 1000 гигабайта данни.
Плановете
Маркс Рос-Смит, служител на Malaysia Airlines, заяви, че авиокомпанията може да записва подробности, включително колко пъти клиентът е проверил полет на уебсайта на превозвача преди резервирането.
Авиокомпаниите се надяват Big Data да се окажат един от антидотите на натиска на ограничения марж на печалбата и силната конкуренция в авиосектора. "Наистина трябва да вкараме данните в действие", заяви International Airlines Group, компанията - майка на British Airways, и Iberia, която "подкрепя лоялността на клиентите и рентабилността".
"Нашата цел е да подобрим преживяванията на клиентите, особено когато нещата не вървят по план, за да стане малко по-малко болезнено за тях", казват от авиокомпанията.
Служителите на United Airlines имат ръчни устройства, които им дават достъп до подробности за клиентите, като например кога последно са летели с авиокомпанията и какви храни предпочитат. United Airlines също така предлага на клиентите си и услуга за проследяване на багажа, ако той бъде изгубен или забавен.
Нискотарифната авиокомпания Ryanair има по-широка визия, като има за цел да бъде "Amazon на пътуванията", като използва данните на клиентите, за да предоставя услуги като запазване на хотелски стаи и коли под наем.
Акаунтите на клиентите на сайта на превозвача позволяват на компанията да предлага целеви продукти и услуги, каза Кени Якобс, главен маркетинг директор. "Ако клиент пътува до Аликанте с две деца, можем да му предложим петместна кола под наем".
Рисковете
Въпреки това от консултантската фирма AlixPartners поставят под въпрос до каква степен персонализирането на предлаганите услуги би довело до задържане на клиентите.
Друг основен въпрос е до каква степен персонализацията трябва да бъде въведена масово и в какъв момент събирането на данни се превръща в нахлуване в личното пространство. Големите масиви от данни също така представляват риск за киберсигурността.

Авиокомпаниите се стремят да използват "големите масиви данни" (Big Data), за да персонализират пътуването на максимално много клиенти, съобщава Financial Times.
"Трябва да работим на нивото на Google", казва Джо Льодер, главен изпълнителен директор на Airline Passenger Experience Association. "Знаем детайли за всеки пътник и искаме да персонализираме пътуването. Имаме пълни имена, адрес, точни рождени дни, място на живеене, кредитни карти и всичко, което би ни помогнало да направим персонализацията лесна", добави той. Според изследователи от инженерната школа Amrita в Индия средният трансатлантически полет генерира около 1000 гигабайта данни.
1 коментар
"Според изследователи от инженерната школа Amrita в Индия средният трансатлантически полет генерира около 1000 гигабайта данни."
Това е абсурдно. Тези данни може да са технически и атмосферни, но пътниците е меко казано абсурдно да генерират 1 ТБ данни!