С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 14 май 2018, 12:12, 2267 прочитания

Авиокомпаниите ще използват големите масиви от данни за увеличаване на печалбите

Big Data ще помогнат на превозвачите да предлагат услуги като запазване на хотелски стаи и коли под наем

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Инфографика

Оперативният марж на печалбата на авиокомпаниите се свива

Увеличаване

Авиокомпаниите се стремят да използват "големите масиви данни" (Big Data), за да персонализират пътуването на максимално много клиенти, съобщава Financial Times.

"Трябва да работим на нивото на Google", казва Джо Льодер, главен изпълнителен директор на Airline Passenger Experience Association. "Знаем детайли за всеки пътник и искаме да персонализираме пътуването. Имаме пълни имена, адрес, точни рождени дни, място на живеене, кредитни карти и всичко, което би ни помогнало да направим персонализацията лесна", добави той. Според изследователи от инженерната школа Amrita в Индия средният трансатлантически полет генерира около 1000 гигабайта данни.


Плановете

Маркс Рос-Смит, служител на Malaysia Airlines, заяви, че авиокомпанията може да записва подробности, включително колко пъти клиентът е проверил полет на уебсайта на превозвача преди резервирането.

Авиокомпаниите се надяват Big Data да се окажат един от антидотите на натиска на ограничения марж на печалбата и силната конкуренция в авиосектора. "Наистина трябва да вкараме данните в действие", заяви International Airlines Group, компанията - майка на British Airways, и Iberia, която "подкрепя лоялността на клиентите и рентабилността".



"Нашата цел е да подобрим преживяванията на клиентите, особено когато нещата не вървят по план, за да стане малко по-малко болезнено за тях", казват от авиокомпанията.

Служителите на United Airlines имат ръчни устройства, които им дават достъп до подробности за клиентите, като например кога последно са летели с авиокомпанията и какви храни предпочитат. United Airlines също така предлага на клиентите си и услуга за проследяване на багажа, ако той бъде изгубен или забавен.

Нискотарифната авиокомпания Ryanair има по-широка визия, като има за цел да бъде "Amazon на пътуванията", като използва данните на клиентите, за да предоставя услуги като запазване на хотелски стаи и коли под наем.
Акаунтите на клиентите на сайта на превозвача позволяват на компанията да предлага целеви продукти и услуги, каза Кени Якобс, главен маркетинг директор. "Ако клиент пътува до Аликанте с две деца, можем да му предложим петместна кола под наем".

Рисковете

Въпреки това от консултантската фирма AlixPartners поставят под въпрос до каква степен персонализирането на предлаганите услуги би довело до задържане на клиентите.

Друг основен въпрос е до каква степен персонализацията трябва да бъде въведена масово и в какъв момент събирането на данни се превръща в нахлуване в личното пространство. Големите масиви от данни също така представляват риск за киберсигурността.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

3 октомври 2019
Хотел Империал Пловдив

Годишен бизнес форум Industry 4.0


Къде е мястото на България в Индустрия 4.0 и европейската карта на автомобилните производители?
Запазете своето място на форума Industry 4.0, организиран от Капитал, за да почерпите от първа ръка от опита и знанието на глобалните и местни лидери: Daimler, Volvo Group, McKinsey & Company, Schneider Electric, Aurubis и други.

Основни теми на събитието:


  • Перспективите за развитие на индустриалния и автомобилния сектори в страната и региона
  • Бизнес стратегиите за прилагане на нови технологии като AI и 5G на водещи европейски производители
  • Умните решения за по-добро използване на ресурсите и кръгова икономика
  • Конкретните ангажименти на държавата и общините за развитие на индустриалния сектор

Годишен бизнес форум Industry 4.0 Запазете билет

Прочетете и това

DXC Technology вече има над 4500 служители в България 1 DXC Technology вече има над 4500 служители в България

Компанията стана най-големият работодател в IT сектора и се цели в кота 7000 през следващите 4 години

17 сеп 2019, 3151 прочитания

WeWork отлага излизането си на борсата след реакции на инвеститорите WeWork отлага излизането си на борсата след реакции на инвеститорите

Компанията се сблъсква с опасения относно управлението на изпълнителния директор Адам Нойман и големите загуби

17 сеп 2019, 1064 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Thomson Reuters очаква удвояване на разходите и слаб ръст на приходите през 2018 г.

Резултатите на информационната компания през първото тримесечие са над очакванията

"Шпионският" скандал: 17 мига от есента

Разследването срещу лидера на Движение "Русофили" Николай Малинов изглежда повече като за предизборна вътрешнополитическа употреба, отколкото като реален шпионски скандал с Москва

Ковачки цапа, всички му плащат

Горенето на отпадъци става с разрешението на държавните институции въпреки съмненията за спазване на еконормите

Как започва вносът на боклуци в България

Отпадъци за горене започват да се внасят в периода 2014 - 2016 г., като зад начинанието е бившият директор на "Лукойл България" Валентин Златев.

Понижена или повишена е България в новата Еврокомисия

Мария Габриел ще отговаря за обширен ресор с огромен бюджет, но с малка политическа тежест

Книга: Иън Макюън - "Машини като мен"

Най-новият роман на популярния британски писател

Кино: "То: Част втора"

Сумата от всичките ни страхове по Стивън Кинг