Авиокомпаниите ще използват големите масиви от данни за увеличаване на печалбите
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Авиокомпаниите ще използват големите масиви от данни за увеличаване на печалбите

Oт консултантската фирма AlixPartners поставят под въпрос до каква степен персонализирането на предлаганите услуги би довело до задържане на клиентите.

Авиокомпаниите ще използват големите масиви от данни за увеличаване на печалбите

Big Data ще помогнат на превозвачите да предлагат услуги като запазване на хотелски стаи и коли под наем

2513 прочитания

Oт консултантската фирма AlixPartners поставят под въпрос до каква степен персонализирането на предлаганите услуги би довело до задържане на клиентите.

© Reuters


Авиокомпаниите се стремят да използват "големите масиви данни" (Big Data), за да персонализират пътуването на максимално много клиенти, съобщава Financial Times.

"Трябва да работим на нивото на Google", казва Джо Льодер, главен изпълнителен директор на Airline Passenger Experience Association. "Знаем детайли за всеки пътник и искаме да персонализираме пътуването. Имаме пълни имена, адрес, точни рождени дни, място на живеене, кредитни карти и всичко, което би ни помогнало да направим персонализацията лесна", добави той. Според изследователи от инженерната школа Amrita в Индия средният трансатлантически полет генерира около 1000 гигабайта данни.

Плановете

Маркс Рос-Смит, служител на Malaysia Airlines, заяви, че авиокомпанията може да записва подробности, включително колко пъти клиентът е проверил полет на уебсайта на превозвача преди резервирането.

Авиокомпаниите се надяват Big Data да се окажат един от антидотите на натиска на ограничения марж на печалбата и силната конкуренция в авиосектора. "Наистина трябва да вкараме данните в действие", заяви International Airlines Group, компанията - майка на British Airways, и Iberia, която "подкрепя лоялността на клиентите и рентабилността".

"Нашата цел е да подобрим преживяванията на клиентите, особено когато нещата не вървят по план, за да стане малко по-малко болезнено за тях", казват от авиокомпанията.

Служителите на United Airlines имат ръчни устройства, които им дават достъп до подробности за клиентите, като например кога последно са летели с авиокомпанията и какви храни предпочитат. United Airlines също така предлага на клиентите си и услуга за проследяване на багажа, ако той бъде изгубен или забавен.

Нискотарифната авиокомпания Ryanair има по-широка визия, като има за цел да бъде "Amazon на пътуванията", като използва данните на клиентите, за да предоставя услуги като запазване на хотелски стаи и коли под наем.

Акаунтите на клиентите на сайта на превозвача позволяват на компанията да предлага целеви продукти и услуги, каза Кени Якобс, главен маркетинг директор. "Ако клиент пътува до Аликанте с две деца, можем да му предложим петместна кола под наем".

Рисковете

Въпреки това от консултантската фирма AlixPartners поставят под въпрос до каква степен персонализирането на предлаганите услуги би довело до задържане на клиентите.

Друг основен въпрос е до каква степен персонализацията трябва да бъде въведена масово и в какъв момент събирането на данни се превръща в нахлуване в личното пространство. Големите масиви от данни също така представляват риск за киберсигурността.

Оперативният марж на печалбата на авиокомпаниите се свива

Авиокомпаниите се стремят да използват "големите масиви данни" (Big Data), за да персонализират пътуването на максимално много клиенти, съобщава Financial Times.

"Трябва да работим на нивото на Google", казва Джо Льодер, главен изпълнителен директор на Airline Passenger Experience Association. "Знаем детайли за всеки пътник и искаме да персонализираме пътуването. Имаме пълни имена, адрес, точни рождени дни, място на живеене, кредитни карти и всичко, което би ни помогнало да направим персонализацията лесна", добави той. Според изследователи от инженерната школа Amrita в Индия средният трансатлантически полет генерира около 1000 гигабайта данни.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    "Според изследователи от инженерната школа Amrita в Индия средният трансатлантически полет генерира около 1000 гигабайта данни."

    Това е абсурдно. Тези данни може да са технически и атмосферни, но пътниците е меко казано абсурдно да генерират 1 ТБ данни!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK