С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 14 май 2018, 12:12, 2319 прочитания

Авиокомпаниите ще използват големите масиви от данни за увеличаване на печалбите

Big Data ще помогнат на превозвачите да предлагат услуги като запазване на хотелски стаи и коли под наем

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Инфографика

Оперативният марж на печалбата на авиокомпаниите се свива

Увеличаване

Авиокомпаниите се стремят да използват "големите масиви данни" (Big Data), за да персонализират пътуването на максимално много клиенти, съобщава Financial Times.

"Трябва да работим на нивото на Google", казва Джо Льодер, главен изпълнителен директор на Airline Passenger Experience Association. "Знаем детайли за всеки пътник и искаме да персонализираме пътуването. Имаме пълни имена, адрес, точни рождени дни, място на живеене, кредитни карти и всичко, което би ни помогнало да направим персонализацията лесна", добави той. Според изследователи от инженерната школа Amrita в Индия средният трансатлантически полет генерира около 1000 гигабайта данни.


Плановете

Маркс Рос-Смит, служител на Malaysia Airlines, заяви, че авиокомпанията може да записва подробности, включително колко пъти клиентът е проверил полет на уебсайта на превозвача преди резервирането.

Авиокомпаниите се надяват Big Data да се окажат един от антидотите на натиска на ограничения марж на печалбата и силната конкуренция в авиосектора. "Наистина трябва да вкараме данните в действие", заяви International Airlines Group, компанията - майка на British Airways, и Iberia, която "подкрепя лоялността на клиентите и рентабилността".



"Нашата цел е да подобрим преживяванията на клиентите, особено когато нещата не вървят по план, за да стане малко по-малко болезнено за тях", казват от авиокомпанията.

Служителите на United Airlines имат ръчни устройства, които им дават достъп до подробности за клиентите, като например кога последно са летели с авиокомпанията и какви храни предпочитат. United Airlines също така предлага на клиентите си и услуга за проследяване на багажа, ако той бъде изгубен или забавен.

Нискотарифната авиокомпания Ryanair има по-широка визия, като има за цел да бъде "Amazon на пътуванията", като използва данните на клиентите, за да предоставя услуги като запазване на хотелски стаи и коли под наем.
Акаунтите на клиентите на сайта на превозвача позволяват на компанията да предлага целеви продукти и услуги, каза Кени Якобс, главен маркетинг директор. "Ако клиент пътува до Аликанте с две деца, можем да му предложим петместна кола под наем".

Рисковете

Въпреки това от консултантската фирма AlixPartners поставят под въпрос до каква степен персонализирането на предлаганите услуги би довело до задържане на клиентите.

Друг основен въпрос е до каква степен персонализацията трябва да бъде въведена масово и в какъв момент събирането на данни се превръща в нахлуване в личното пространство. Големите масиви от данни също така представляват риск за киберсигурността.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Latecoere разширява завода си край Пловдив с инвестиция за 5.5 млн. лв. Latecoere разширява завода си край Пловдив с инвестиция за 5.5 млн. лв.

В новия си цех компанията ще произвежда носовата част на самолети Airbus

9 дек 2019, 165 прочитания

Китай ще смени целия чужд софтуер и хардуер в държавната администрация Китай ще смени целия чужд софтуер и хардуер в държавната администрация

Страната ще смени между 20 и 30 млн. устройства в следващите три години

9 дек 2019, 285 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Thomson Reuters очаква удвояване на разходите и слаб ръст на приходите през 2018 г.

Резултатите на информационната компания през първото тримесечие са над очакванията

Още от Капитал
Къде е еко-то в данъка за колите

Новите данъчни идеи на София се мотивират със замърсяването на въздуха, но реално нямат връзка с това

Румънското управленско дуо: От едната страна на барикадата

Новият премиер Лудовик Орбан и преизбраният президент Клаус Йоханис обещават про-ЕС ера и реформи в Румъния

Анестезиолозите на алианса

Лидерската среща на НАТО в Лондон се проведе "на обезболяващи", позаглади противоречията и отложи решаването на фундаменталните проблеми за по-късно

От какво боледува педиатрията

За лечението на 1.2 млн. деца в България се отделят само 11% от бюджета на здравната каса

ЕСМ на 50

Поглед към влиянителния музикален лейбъл навръх 50-годишнината му

Кино: "Болка и слава"

Алмодовар вълнуващо за спектакъла на живота и корените на творчеството

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10