С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
15 май 2018, 10:30, 2613 прочитания

Volvo се готви да пусне акции на борсата

Амбицията на собственика - китайската Geely, е шведският автопроизводител да бъде оценен на 30 млрд. долара

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Zhejiang Geely Holding Group, собственикът на Volvo Cars, избра три инвестиционни банки, които да подготвят публично предлагане на акции (IPO) на шведския производител на автомобили. Това съобщава Financial Times, като се позовава на източници, близки до сделката.

Китайската компания се е спряла на Goldman Sachs, Morgan Stanley и Citigroup, които да координират IPO-то, при което очакванията са компанията да бъде оценена на между 15 и 30 млрд. долара.


Двойно предлагане

Други анализатори твърдят, че е възможно Geely да подготвя двойно листване - едното се очаква да е в Швеция, а другото на борсата в Хонконг, като не се отхвърля вариантът да се включи и голям частен купувач.

В официално изявление говорител на Geely каза: "Имаме предвид всички възможности. Все още не сме взели крайно решение."



Глобална марка

През 2010 г. Geely купи Volvo от Ford за 1.8 млрд. долара. Шведската компания приключи първото тримесечие с 14% ръст на продажбите на автомобили до 147 407 броя, но нетната печалба се понижи с 1.8% до 2.6 млрд. крони (212.1 млн. паунда).

Приходите са нараснали на годишна база с с близо 19% до 56.8 млрд. крони. Анализаторите отдавна спекулират, че Volvo ще се листне на борсата, но главният изпълнителен директор Хакан Самуелсон заяви миналата година, че няма такива планове.

През последната година китайската компания направи няколко големи инвестиции. В края на 2017 г. Geely купи фалиращия британски производител Lotus, а едва няколко месеца след това придоби и 10% от Deimler, собственика на Mercedes-Benz. Последната сделка направи Geely най-големия акционер в германската компания. Целта на собственика на Geely, Ли Шуфу, е да издигне компанията до конкурент на световния пазар.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Най-динамичните компании за машини и оборудване: Отличниците са тук Най-динамичните компании за машини и оборудване: Отличниците са тук

Общите приходи в секторната класация в "Гепард" са скочили с над 68% до 263 млн. лв.

21 яну 2020, 222 прочитания

По торбичката посрещат По торбичката посрещат

Комуникационната поука от колажите на Красимир Каракачанов с торбичката на Billa

21 яну 2020, 581 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Japan Airlines създава нискотарифна авиокомпания за полети до Азия, Европа и САЩ

Компаниите в бранша са доволни, тъй като това ще засили туристическия поток в Япония

Още от Капитал
Два милиарда евро бонус за енергийния преход

България ще получи субсидия от ЕС, за да се справи с последиците от закриването на въглищните централи

Скритите мащаби на водната криза

Водният режим в Перник е най-строгият от години насам, но това далеч не е единственото място, където има подобен проблем

Защо свърши водата

ВиК дружествата в България дълги години се управляват безотговорно, зад това вероятно стои корупция и некомпетентност на места, затова и се стига до кризи

Поредното шоу на Ревизоро

Кариерата на новия министър на околната среда и водите в различните управления се движи между бутафория и лобистки поправки

Зеленият път

Как неизползваните жп линии в София може да се превърнат във велоалеи и пешеходни зони

20 въпроса: арх. Анета Василева

Част от платформата за архитектурна критика и публицистика WhАТА

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10