С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
15 май 2018, 10:11, 2933 прочитания

HBO се разраства извън САЩ и ще излъчва оригинални тв поредици в Европа

Американската група изпълнява бизнес модела заради засилващата се конкуренция в бранша от страна на Amazon и Netflix

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Чешкият сериал Mammon, който разказва историята на разследващ журналист, уличаващ брат си в корупционни схеми, се радва на особено голяма популярност в страната. Разтърсващата драма има по-голям брой зрители в Чехия от Game of Thrones, като това е част от стратегията на HBO да засили влиянието си извън САЩ чрез оригинални тв поредици в Европа и други страни, пише Bloomberg.

Нов метод


За първи път контролираната от американския конгломерат Time Warner – HBO, ще създава специфични шоу програми на различни езици, за да разшири влиянието си в Западна Европа и на Скандинавския полуостров.

Бернадет Аулестия, директор на дивизията за глобална дистрибуция в HBO, коментира, че в доста случаи телевизионната аудитория предпочита местните им продукции пред Game of Thrones или Westworld.

Засилена конкуренция в бранша



Важно е да се отбележи, че усилията за експанзия на HBO са провокирани от засилващата се конкуренция в сектора за стрийминг услуги. Преди дни американската компания Amazon избра директор за наскоро формираното звено за продукция в Европа и вече създава шоу програми и сериали във Франция и Испания. От своя страна американската група за стрийминг услуги Netflix обяви 7 нови тв продукции, които ще бъдат излъчвани в Холандия, Франция, Италия, Испания и Германия. От мениджмънта на Netflix споделиха, че очакват някои от сериалите да добият популярност в световен мащаб. От ръководството дават за пример германския криминален трилър Dark, който има 9 пъти повече зрители в страната, отколкото в чужбина.

През тази година HBO планира да създаде общо 250 часа оригинални продукции за чуждестранни зрители, което е ръст от 40% спрямо 2017 г. Една от тях е испанската драма Patria, която е базирана на едноименния бестселър за взаимоотношенията между две семейства по време на военния конфликт между Испания и Националното освободително движение на баските.

От HBO смятат, че излъчването на местни тв програми ще доведе до увеличаване на абонатите. През 2004 г. каналът изпълнява подобен бизнес модел в Латинска Америка, когато стартира аржентинския сериал Epitafios. През следващите 4 години броят на абонатите в региона нараства с 53%.
Присъствието на HBO извън САЩ

През 2017 г. приходите на HBO са били 6 млрд. долара, като 25% от тях са от пазарите извън САЩ. Каналът, който е под полезрението на AT&T, се излъчва в 67 държави. В Европа HBO е достъпен в 17 страни чрез сателитни и кабелни услуги, включително и в България, като и през онлайн платформата HBO GO. Броят на абонираните потребители по света, както и към дъщерната Cinemax, е 142 млн. От друга страна, Netflix разполага със 125 млн., а Amazon Prime с малко над 100 млн.

Към момента много малко от европейските продукции на HBO са достъпни за аудиторията в САЩ, но през следващата година ръководството планира да предприеме амбициозна стъпка, като направи всички сериали, филми и шоу програми от международния си каталог достъпни за американските потребители.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Дигитално ретро Дигитално ретро

Община Велико Търново създава платформа за електронна търговия, която да улеснява предлагането на занаятчийска и земеделска продукция от двете страни на Дунав

14 дек 2019, 439 прочитания

Nestlé ще продаде сладоледения си бизнес за 4 млрд. долара Nestlé ще продаде сладоледения си бизнес за 4 млрд. долара

Сделката е част от стратегията за преструктуриране на главния изпълнителен директор Марк Шнайдер

14 дек 2019, 652 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Forton: Средният наем на първокласни офис площи в София достига 14 евро за кв.м

През първото тримесечие няма новозавършени сгради, но от планираните за 2018 г. над половината вече са наети

Още от Капитал
Любимата пица на София

Успехът на малката пицария Franco’s в центъра на града се крие в качествените продукти, добрата цена и бързото обслужване

Походът на електробусите

През 2020 г. се очаква доставката на близо 300 превозни средства на ток за градския транспорт в големите градове

В къщата на тайните търгове

In-house възлагането на обществени поръчки у нас се използва по странен начин на ръба на закона и за внушителната сума от над 3 млрд. лв.

Дигиталният фронт на търговската война: Шампанско и данъци

Франция е първата, но не единствената държава, която планира данък върху тех компаниите въпреки заплахите на САЩ от ответни мерки

Кино: "Славни времена"

Романс по френски с пътуване в човешкото време

Пича с фотоапарата

Фотографският проект на актьора Джеф Бриджис

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10