Чешкият сериал Mammon, който разказва историята на разследващ журналист, уличаващ брат си в корупционни схеми, се радва на особено голяма популярност в страната. Разтърсващата драма има по-голям брой зрители в Чехия от Game of Thrones, като това е част от стратегията на HBO да засили влиянието си извън САЩ чрез оригинални тв поредици в Европа и други страни, пише Bloomberg.
Нов метод
За първи път контролираната от американския конгломерат Time Warner – HBO, ще създава специфични шоу програми на различни езици, за да разшири влиянието си в Западна Европа и на Скандинавския полуостров.
Бернадет Аулестия, директор на дивизията за глобална дистрибуция в HBO, коментира, че в доста случаи телевизионната аудитория предпочита местните им продукции пред Game of Thrones или Westworld.
Засилена конкуренция в бранша
Важно е да се отбележи, че усилията за експанзия на HBO са провокирани от засилващата се конкуренция в сектора за стрийминг услуги. Преди дни американската компания Amazon избра директор за наскоро формираното звено за продукция в Европа и вече създава шоу програми и сериали във Франция и Испания. От своя страна американската група за стрийминг услуги Netflix обяви 7 нови тв продукции, които ще бъдат излъчвани в Холандия, Франция, Италия, Испания и Германия. От мениджмънта на Netflix споделиха, че очакват някои от сериалите да добият популярност в световен мащаб. От ръководството дават за пример германския криминален трилър Dark, който има 9 пъти повече зрители в страната, отколкото в чужбина.
През тази година HBO планира да създаде общо 250 часа оригинални продукции за чуждестранни зрители, което е ръст от 40% спрямо 2017 г. Една от тях е испанската драма Patria, която е базирана на едноименния бестселър за взаимоотношенията между две семейства по време на военния конфликт между Испания и Националното освободително движение на баските.
От HBO смятат, че излъчването на местни тв програми ще доведе до увеличаване на абонатите. През 2004 г. каналът изпълнява подобен бизнес модел в Латинска Америка, когато стартира аржентинския сериал Epitafios. През следващите 4 години броят на абонатите в региона нараства с 53%.
Присъствието на HBO извън САЩ
През 2017 г. приходите на HBO са били 6 млрд. долара, като 25% от тях са от пазарите извън САЩ. Каналът, който е под полезрението на AT&T, се излъчва в 67 държави. В Европа HBO е достъпен в 17 страни чрез сателитни и кабелни услуги, включително и в България, като и през онлайн платформата HBO GO. Броят на абонираните потребители по света, както и към дъщерната Cinemax, е 142 млн. От друга страна, Netflix разполага със 125 млн., а Amazon Prime с малко над 100 млн.Към момента много малко от европейските продукции на HBO са достъпни за аудиторията в САЩ, но през следващата година ръководството планира да предприеме амбициозна стъпка, като направи всички сериали, филми и шоу програми от международния си каталог достъпни за американските потребители.
Чешкият сериал Mammon, който разказва историята на разследващ журналист, уличаващ брат си в корупционни схеми, се радва на особено голяма популярност в страната. Разтърсващата драма има по-голям брой зрители в Чехия от Game of Thrones, като това е част от стратегията на HBO да засили влиянието си извън САЩ чрез оригинални тв поредици в Европа и други страни, пише Bloomberg.
0 коментара