Japan Airlines създава нискотарифна авиокомпания за полети до Азия, Европа и САЩ
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Japan Airlines създава нискотарифна авиокомпания за полети до Азия, Европа и САЩ

Japan Airlines ще инвестира до 20 млрд. японски йени (182 млн. долара) в новия бизнес

Japan Airlines създава нискотарифна авиокомпания за полети до Азия, Европа и САЩ

Компаниите в бранша са доволни, тъй като това ще засили туристическия поток в Япония

4012 прочитания

Japan Airlines ще инвестира до 20 млрд. японски йени (182 млн. долара) в новия бизнес

© Reuters


Първите полети са предвидени за лятото на 2020 г.

През последните години в Азия нискотарифни авиокомпании като Jetstar, Cebu Pacific, Air Asia и други засилиха присъствието си в региона и увеличават клиентите си. Въпреки това досега Япония остава изключение и нискотарифните превозвачи все още нямат голямо влияние, тъй като с най-голям дял в сектора са големите японски оператори All Nippon и Japan Airlines.

Всичко това е на път да се промени, след като Japan Airlines обяви намеренията си да създаде нискобюджетен авиопревозвач, който да изпълнява полети със самолети от модела Boeing 787-8 до няколко дестинации в Азия, Европа, Южна Америка и Северна Америка. Новата компания ще бъде базирана на международното летище в Токио Narita, като стратегията предвижда превозвачът да започне работа от лятото на 2020 г., съобщава Reuters.

Завой към нискотарифните услуги

Japan Airlines ще инвестира между 10 и 20 млрд. японски йени (между 91 и 182 млн. долара) в новия бизнес, като целта е до първите три години групата да работи на печалба. Двете най-големи компании в Япония Japan Airlines и All Nippon планират да разширяват нискотарифните си услуги, тъй като пътническият поток в региона се увеличава с бързи темпове.

"Услугите на традиционните авиолинии са по-скъпи. Поради това Япония се нуждае от нови платформи, с които да привлече повече туристи", коментира Уил Хортън, старши анализатор в консултантската авиационна фирма CAPA. От друга страна, Хортън смята, че жителите на страната все още предпочитат по-скъпите услуги на Japan Airlines и All Nippon.

Също така от ръководството на Japan Airlines обявиха, че ще продължат инвестициите си в нискобюджетната авиокомпания Jetstar, в която притежават миноритарен дял. Президентът на втората най-голяма компания в сектора в Япония Юджи Акасака коментира, че новият превозвач ще е различен от Jetstar, тъй като ще изпълнява дълги полети.

Потенциално партньорство

В официално изявление от Jetstar съобщиха, че новата авиолиния ще привлече повече туристи, които ще се възползват от вътрешната ѝ мрежа. От мениджмънта на компанията потвърдиха, че в момента обсъждат различните варианти за партньорство с Japan Airlines.

След изявлението на Japan Airlines последва и отговора на основния й конкурент – най-големия превозвач в Япония All Nippon. От групата коментираха, че контролираната от нея нискотарифна компания – Peach, ще добави нови полети до няколко държави в Азия.

Нискотарифните авиокомпании вече притежават над 50% от пазара в Югоизточна Азия, което създава напрежение сред традиционните превозвачи, показват данни на Международната асоциация за въздушен транспорт. JAPSY Quotes by TradingView

Първите полети са предвидени за лятото на 2020 г.

През последните години в Азия нискотарифни авиокомпании като Jetstar, Cebu Pacific, Air Asia и други засилиха присъствието си в региона и увеличават клиентите си. Въпреки това досега Япония остава изключение и нискотарифните превозвачи все още нямат голямо влияние, тъй като с най-голям дял в сектора са големите японски оператори All Nippon и Japan Airlines.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK