Allianz харесва българския си бизнес. Ще го дигитализира
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Allianz харесва българския си бизнес. Ще го дигитализира

Роденият в Украйна Александър Проценко е икономист, завършил докторантура в Мюнхен. Работи за германската Allianz от 2011 година. Отговарял е за операциите на групата на развиващите се пазари, а от 2015 г. е главен финансов директор на холдинга за Централна и Източна Европа

Allianz харесва българския си бизнес. Ще го дигитализира

Александър Проценко, който пое ръководството на "Алианц България холдинг", сега променя процеси и продукти в групата

Гергана Михайлова
12550 прочитания

Роденият в Украйна Александър Проценко е икономист, завършил докторантура в Мюнхен. Работи за германската Allianz от 2011 година. Отговарял е за операциите на групата на развиващите се пазари, а от 2015 г. е главен финансов директор на холдинга за Централна и Източна Европа

© Надежда Чипева


Пазарът на финансови услуги в България се намира във важна фаза от развитието си, която го прави атрактивен за инвеститорите. Тя се характеризира с нарастващи доходи, спестявания и активи, което кара потребителите да търсят възможности за по-висока доходност и застраховки. В комбинация с високата възвращаемост спрямо пазарите от централна Европа и слабото проникване на услугите, което разкрива потенциала за растеж, това е аргумент за стратегически финансови инвеститори да установят или поддържат присъствие в региона, смята Александър Проценко, който от януари тази година пое ръководството на "Алианц България холдинг", който е под контрола на германската група Allianz.

На среща с журналисти той заяви, че амбициите му начело на групата са да затвърди пазарния дял на компаниите в застраховането, банковата дейност и пенсионното осигуряване, като за целта е предприел структурни промени и е насочил инвестиции към дигитализация на процесите и продуктите. "Резултатите от това няма да се видят веднага. Може да отнеме 3 или 4 години, но промените са необходими, ако искаме да останем една от най-влиятелните и водещи групи във финансовия сектор на България", посочи Проценко.

Играч на много фронтове

Александър Проценко пое позицията председател на изпълнителния комитет на "Алианц България холдинг" от Пламен Ялъмов. Към този момент застрахователят на Allianz бе заел лидерска позиция в животозастраховането, а банката е в топ 10 по активи. В пенсионното осигуряване компанията обхваща над 1 млн. души. "Това са 17% от населението на страната, или една трета от работещото население", изтъкна Проценко, според когото с тези си позиции, възможностите за синергия и с високата рентабилност групата изпъква на фона на останалите европейски пазари. Той обърна внимание, че за разлика от други конкуренти на местния пазар, наследили бивши държавни структури, Allianz е започнал бизнеса си "на зелено" и е успял да консолидира и банка в холдинговата си структура, което е уникално за модела, по който работи по света.

"През тази година Allianz ще отбележи 128 години от основаването си. Освен в застраховането, където групата управлява активи за 600 млрд. долара, имаме позиции в управлението на активи като акционери в PIMCO с над 1.4 трилиона долара активи под управление", информира Проценко и добави, че в глобален мащаб стратегията за развитие в средносрочен план включва инвестиции в дигитализация, работа по опростяване на продуктите и услугите и въвеждането на нови продукти.

Началото на промените

В България тази стратегия вече се изпълнява, като първа стъпка от нея са извършените структурни промени в групата под формата на реорганизации на отговорностите между висшия мениджмънт. Целта е процесът на взимане на решения да стане по-бърз, което е конкурентно предимство пред по-големите институции. Планират се и обучения на служителите, чрез които да се адаптират към новата дигитална реалност в бизнеса с финансови услуги. На следващ етап се очаква да бъдат анонсирани нови продукти и услуги, с които Allianz ще отбива атаките на технологичните конкуренти. Според Проценко случващото се е само началото на процес, който ще се развива през следващите години и в който групите с международни позиции и опит имат конкурентно предимство, от което ще се възползват.

Според него перспективите пред местния пазар на финансови услуги са добри заради факта, че икономическият растеж е устойчив в годините и има фискална стабилност, което е ключово за дългосрочните инвеститори като Allianz. На въпрос дали ще разчита на органичен растеж за поддържане на позиции, или ще търси възможности за придобивания, Проценко каза, че това е само един от възможните инструменти, който, ако се използва, по-вероятно би било в застраховането, отколкото в другите направления. По отношение банковия бизнес групата не смята да се разделя с него, тъй като в този формат синергията с другите направления работи и носи добри за акционерите резултати.

Пазарът на финансови услуги в България се намира във важна фаза от развитието си, която го прави атрактивен за инвеститорите. Тя се характеризира с нарастващи доходи, спестявания и активи, което кара потребителите да търсят възможности за по-висока доходност и застраховки. В комбинация с високата възвращаемост спрямо пазарите от централна Европа и слабото проникване на услугите, което разкрива потенциала за растеж, това е аргумент за стратегически финансови инвеститори да установят или поддържат присъствие в региона, смята Александър Проценко, който от януари тази година пое ръководството на "Алианц България холдинг", който е под контрола на германската група Allianz.

На среща с журналисти той заяви, че амбициите му начело на групата са да затвърди пазарния дял на компаниите в застраховането, банковата дейност и пенсионното осигуряване, като за целта е предприел структурни промени и е насочил инвестиции към дигитализация на процесите и продуктите. "Резултатите от това няма да се видят веднага. Може да отнеме 3 или 4 години, но промените са необходими, ако искаме да останем една от най-влиятелните и водещи групи във финансовия сектор на България", посочи Проценко.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

4 коментара
  • 1
    detelinabe avatar :-|
    detelinabe

    Една от най-неприятните банки, в които съм стъпвал. Точно за 5 минути ме убедиха, че трябва да се моля на фирмата си да ми превежда заплата другаде...

  • 2
    kambanka avatar :-|
    kambanka

    До коментар [#1] от "detelinabe":

    Подкрепям мнението Ви! И в застрахователната компания положението е същото.

  • 3
    vok46365604 avatar :-|
    vok46365604

    АЗ обаче съм доволен, защото няма много хора и познавам вече всички служители в офиса. 10 г. Никой не е напуснал...

  • 4
    labradar avatar :-|
    Labradar

    Молба за преразглеждане на условията по ипотечен кредит отнема мин. 4 седмици. Според мен това е изключително бавен процес, финансово неефективен за клиентите и ефективен за банката.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK