Dubai Aerospace поръчва 400 самолета от Airbus и Boeing
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Dubai Aerospace поръчва 400 самолета от Airbus и Boeing

Reuters

Dubai Aerospace поръчва 400 самолета от Airbus и Boeing

Лизинговата компания ще вложи в сделките 40 млрд. долара заради нарастващия интерес към въздушния транспорт

3522 прочитания

Reuters

© Reuters


Една от най-големите самолетни лизингови компании в света - Dubai Aerospace, води преговори с Airbus и Boeing за купуването на 400 самолета на цена 40 млрд. долара, заяви главният директор на компанията пред Reuters.

Мотиви за покупката

Икономистите прогнозират силен растеж на въздушния транспорт, дължащ се на продължаващото разрастване на превозвачите.

Airbus и Boeing продадоха хиляди самолети от последната си версия през последните няколко години. Изпълнението на поръчките обаче се бави и поради това Dubai Aerospace Enterprise (DAE) е една от компаниите, които ще трябва да почакат за осъществяването им.

Акциите на Airbus спаднаха с 1.7% преди обявяването на новината, а тези на Boeing се повишиха с 0.7% на борсата в Ню Йорк.

Покупката на 400-те самолета ще струва повече от 40 млрд. долара въпреки отстъпката от 50%, която важи за големи поръчки. Доставката трябва да бъде извършена до 2024 г.

Модели

Контролираната от правителството Dubai Aerospace е заинтересована от придобиването на самолети от моделите Airbus A320neo-family и Boeing 737 MAX. Миналата година дубайската компания придоби конкурента си в лизинговия бизнес AWAS. Главният изпълнителен директор Файроз Тарапоре коментира финализирането на сделката, като сподели, че компанията е "там, където си представяхме, че ще бъде".

По пътя на придобиването

Миналата година Тарапоре заяви, че планира "голяма поръчка", включваща повече от 23 нови самолета. DAE ще разгледа и други варианти, ако не стигне до споразумение с Airbus и Boeing. Това би могло да включи и придобиване на конкурент, споделя директорът. Компанията беше създадена през 2006 г. с амбициозната цел да стане една от най-големите лизингови компании, но почна да анулира поръчки през 2010 г. поради липса на средства.

Въпреки този труден период DAE успя да се превърне в една от най-добрите в сектора заради придобиването през 2017 г. на ирландската AWAS – десетата по големина фирма в индустрията. Това утрои портфолиото ѝ с 400 самолета, струващи около 14 млрд. долара. Тарапоре се похвали, че компанията функционира нормално и спокойно след интеграцията на базираната в Дъблин компания.

DAE планира да издаде сукук облигации (по които не се изплаща лихва) за 500 млн. долара през тази и следващата година и обикновени, доларови облигации в края на 2018 г., споделя Тарапоре. "Облигационните емисии не зависят от финализирането на самолетната поръчка", добавя той.

Една от най-големите самолетни лизингови компании в света - Dubai Aerospace, води преговори с Airbus и Boeing за купуването на 400 самолета на цена 40 млрд. долара, заяви главният директор на компанията пред Reuters.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    rainbou1 avatar :-?
    rainbou1

    Още е рано за шортене, ама след някоя друга година, като се разбере, че Земята върви към гибел, тия двечките авиокомпании ще се капишнат...


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK