Google ще се опита да създаде нов продукт, който директно да се конкурира със Spotify и Apple Music, съобщава Financial Times. Компанията ще използва един от най-популярните си брандове – този на YouTube.
Плановете
Компанията обяви, че на 22 май ще заработи новата услуга, която в даден момент ще замени Google Play Music като основно предложение за достъп до музика. YouTube Music ще е налична първо в Щатите, Австралия, Нова Зеландия, Мексико и Южна Корея. След това наред са Австрия, Канада, Дания, Финландия, Франция, Германия, Ирландия, Италия, Норвегия, Русия, Испания, Швеция, Швейцария и Обединеното кралство.
Отново ще има безплатна версия, която ще се издържа с реклами, а потребителите, които плащат по 9.99 долара на месец, ще получат достъп до YouTube Music Premium, осигуряваща опция за слушане във фонов режим, изтегляне на съдържание и липса на реклами при слушане на музика. Потребителите на Google Play Music ще получат достъп до новото предложение.
YouTube Music ще има сериозно предимство пред конкурентите си Spotify и Apple Music - освен масово достъпните песни, потребителите ще могат да слушат и множество кавъри на аматьори и полупрофесионалисти, ремикси, изпълнения на живо, както и стотици хиляди плейлисти.
"Няма нищо здравословно в дуопола на Spotify и Apple", коментираха от Google. Според тях двете компании "не носят нищо добро за музикантите и звукозаписните компании" и че "за да бъдат запазени възможностите на музикалния бизнес, имаме нужда от конкуренция в дистрибуцията".
Повторен опит
Google направи няколко опита в стрийминга на музика, като приложенията Google Play, YouTube Key и YouTube Red, но нито едно от тях не се оказа голям хит и конкурентните услуги объркаха клиентите.
Тъй като технологичните групи се стремят да формират бъдещето на музикалната индустрия, "има повече натиск върху YouTube да се захване с това сега, отколкото преди четири години, когато излезе YouTube Key", казва анализаторът Марк Мълиган от Midia Research. "Spotify затваря празнината в YouTube като музикална дестинация", добави той.
Последният тласък на YouTube идва, след като музиката се превръща във все по-голяма част от бизнеса му – той е най-големият видеосайт в света и привлича милиарди гледания. Около една трета от приходите от реклама през миналата година идват от музикалния сегмент на бизнеса, което е ръст спрямо дела от 27% през 2016 г., според Midia Research.
Според анализатори от Morgan Stanley YouTube Music ще привлече 25 млн. платени абонати до 2022 г., което ще генерира около 3 млрд. долара годишни приходи. Въпреки това те предупреждават: "Въпреки че със сигурност вземаме YouTube сериозно, има и други музикални приложения на пазара от години (като Google Play Music), a Google не наложи агресивно предходните абонаментни музикална услуги. Този път ще бъде ли различен?"
YouTube също може да помогне за подобряване на отношенията между Google и музикантите, които разчитат на YouTube за маркетинг, но се оплакват от години, че платформата не им плаща достатъчно.
Google ще се опита да създаде нов продукт, който директно да се конкурира със Spotify и Apple Music, съобщава Financial Times. Компанията ще използва един от най-популярните си брандове – този на YouTube.
0 коментара