Изтеглянията на автомобили от пазара поради бъгове в електрониката се увеличават
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Изтеглянията на автомобили от пазара поради бъгове в електрониката се увеличават

Изтеглянията на автомобили от пазара поради бъгове в електрониката се увеличават

Софтуерните дефекти са все по-често в основата на акциите на компаниите

3334 прочитания

© China Stringer Network


Въпреки че автомобилите са все по-безопасни и по-технологично напреднали от всякога, броят на изтеглени от пазара автомобили поради бъгове се е увеличил значително през последните години. Само в САЩ броят им се е утроил през последните 20 години от 19.4 млн. в годините до 1996 г. до 53.1 млн. през 2016 г., като изгледите са тази тенденция да се запази и в близките години, съобщава Financial Times.

Около 20% от всички автомобили в употреба в САЩ са били връщани през последните три години, а в Обединеното кралство този брой понастоящем е около 3 млн. До голяма степен тези масови изземвания на превозни средства се обясняваха с проблемите по въздушните възглавници Takata и бъговете в стартиращите ключове на General Motors. Наред с това обаче през последните години значително е нараснал броят на автомобилите с фабрични софтуерни дефекти, което е и една от двете основни причини за ръста в броя на изтеглените коли.

Електрониката по автомобилите се развива значително по-бързо през последните години, което означава, че софтуерни бъгове за разлика от механичните дефекти засягат не просто една или няколко партиди, произлизащи от дадена производствена линия, а всички автомобили на даден производител. Това означава, че милиони автомобили в световен мащаб са потенциален обект на връщане в сервизите, което е скъпо и трудно и вероятно ще принуди автомобилните производители да завишат качествените си критерии и броя на тестовете преди продажба.

Броят на изтеглените автомобили, свързани с електронните повреди, се е увеличил до 30% годишно през последните 5 години, сравнено със средно 5% на година между 2007 и 2012 г., според данни на консултантската компания AlixPartners.

Недостатъчен контрол върху качеството

Втората причина потенциално сериозна причина за автомобилните дефекти са програмите за намаляване на разходите на производителите. Според AlixPartners производители на автомобили, които оперират на международно ниво, са съкратили персонала си към отделите за контрол на качеството след финансовата криза с между 30% и 50%.

Наред с това тези позиции не бяха цялостно запълнени в последните години, през които браншът отчете ръст, поради необходимостта от средства за инвестиции в разработването на нови технологии като електрически и автономни автомобили.

Някои от проблемите, свързани с контрола по качеството, са тривиални, като например случая с Lamborghini, които изтеглиха хибрида си Centenario на стойност 1.7 млн. долара, тъй като стикерът, указващ максималното допустимо тегло в автомобила, не е бил верен. Други случаи обаче са потенциално много по-сериозни, като например решението на Ford да прибере 1.4 млн. автомобила в САЩ, защото воланите им могат да се разхлабят или дори да паднат.

Въпреки че автомобилите са все по-безопасни и по-технологично напреднали от всякога, броят на изтеглени от пазара автомобили поради бъгове се е увеличил значително през последните години. Само в САЩ броят им се е утроил през последните 20 години от 19.4 млн. в годините до 1996 г. до 53.1 млн. през 2016 г., като изгледите са тази тенденция да се запази и в близките години, съобщава Financial Times.

Около 20% от всички автомобили в употреба в САЩ са били връщани през последните три години, а в Обединеното кралство този брой понастоящем е около 3 млн. До голяма степен тези масови изземвания на превозни средства се обясняваха с проблемите по въздушните възглавници Takata и бъговете в стартиращите ключове на General Motors. Наред с това обаче през последните години значително е нараснал броят на автомобилите с фабрични софтуерни дефекти, което е и една от двете основни причини за ръста в броя на изтеглените коли.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK